Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Oslo vei bråker seint på kvelden.


AngelinaA

Anbefalte innlegg

Oslo vei AS holder på å reparere trikkelinjer her og jobber både på dag tid og seint på kvelden. I dag begynte de å ta av asfalten fra under trikken etter kl. 1900 og det bråkte som helvete! Barnet mitt kunne ikke sove, gråt og jeg ble sint og kjempe lei av det! Prøvde å prate med dem men dem sier bare at dem fikk beskjed fra Oslo vei om å starte dette etter kl. 1900???

 

Er det noe jeg kan gjøre for å stoppe denne helvetes bråk i hvert fall etter kl. 1900 når barna skal sove?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelper nok ikke stort. De må gjøre slike arbeider på kvelden pga minst trafikk da.

 

Du skulle sett når NSB bygde ut stasjonen her i Drammen i sommer. De jobba fra midt på natta til langt på morgenen, med skjærebrennere (sånn som lager IIIIAAAAAAAAAAAAOOOOOOOOWWWWWWWWWWWWWWWW) lyd hver gang de skjærer i metall, store anleggsmaskiner som dura og bråkte. Og det var ingenting å gjøre med det. Jeg kunne ikke sove med vinduet åpent nesten hele sommeren. Men de hadde jo ingen annen tid på døgnet å jobbe, ellers var det tog hele dagen på linjene.

Lenke til kommentar

Som oftest "tar de hensyn til innsovningstiden" og er stille mellom 23 - 1 eller noe slikt :p Men de må jo jobbe når det ikke kjører trikker der da, og det får de dispensasjon til.

 

Det er nok noe av prisen å betale for å bo sentralt, gitt. Skinnene må vedlikeholdes, og det er slikt man bør tenke på før man flytter inntil trikkeskinner...

Lenke til kommentar

Jeg er enig at å ta turen ned til politistasjonen er bare tull og tøys, men støy er likefullt en politisak.

 

Det som skjer om man ringer politet og klager på støy er at de sender en patrulje om en er ledig. Denne sjekker så om papirene er i orden på stedet. Er de det, normalt vil det si arbeidsstopp mellom kl 23 - 01, så er alt ok for politet. Jeg er enig i at Oslo Vei nok har papirene i orden på en slik omfattende jobb som det høres ut å være her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...