Gå til innhold

Fjerner e-postprogram i Windows 7


Anbefalte innlegg

Windows Mail liker jeg godt, veldig basic, men kjapt, ser pent ut og gjør akkurat

det det skal.

 

Photogallery har jeg aldri brukt, men regner med at bilde Viewern blir intakt da de

ikke kan fjærne muligheten til å se bilder, noe som ville vært meget merkelig.

 

Ellers er det greit at de prøver å fjærne alt annet tullet som movie maker og slikt.

Makes for a happy install :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som MS faktisk begynner å høre på kundene sine.

 

IE8 virker svært lovende tanke på webstandarder, og nå fjerner de unyttige (eller lite brukte) programmer fra standardinstallasjon. Dersom de klarer å få XP-ytelse (eller bedre) på filbehandling over nettverk, ser det ut som jeg må kaste flere lapper til svina.. :new_woot:

 

OT: Kommer aldri til å bruke IE8, men IE "bestemmer" hva man kan gjøre på webapplikasjoner/nettsider som er rettet mot bedriftsmarkedet. Beklageligvis kjører de fleste av våre kunder på IE6.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Nå går det rette veien. Og som andre sier, håper også annet crap blir fjernet.

 

Og for den ukyndige bruker spiller dette ingen rolle, han kjøper uansett en ferdig konfigurert PC, eller får hjelp til førsteoppsettet. Men når MS fjerner "halvgod" innebygd programvare vil det bli en langt større konkurranse og utvikling blant alternative leverandører, også betalprogramvare. Inntjeningspotensialet for aktører som ADC, Adobe med flere i dette segmentet vil øke, noe som vil får de til både å utvikle løsningene, og også arbeide hardt mot PC-produsentene om å få sin programvare inn i standardinstallasjoner.

 

Så dette kan bli en vinn - vinn situasjon

Lenke til kommentar

Syns det å fjerne de fra standard installasjon hadde vært greit nok, og at de i det minste kunne lagt med enten Live pakka eller de nevnte programmene på DVD-plata sånn at jeg kunne installert det om jeg ville. Fryktelig drastisk å bare fjerne det helt.

 

Aldri vært noen fan av å måtte laste ned masse programvare i tillegg for å være ærlig.

Blir vel til å måtte slipstreame egen Windows 7 installasjonsplate.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Litt komisk situasjon. Nå starter de endelig å fjerne program fra Windows etter år med press, men vil tro mange sitter igjen med en bismak i munnen :) Får vi mindre for pengene? Kunne dere ikke gjort det på en annen måte?

 

Vet ikke jeg, men jeg har alltid vært tilhenger av at ett OS skal ha en minimum verktøyboks med i pakken. Bildeviser er jo f.eks veldig praktisk ligger der, man kan alltid laste ned en bedre, men praktisk at det er noe der som virker inntil man finner noe bedre eller liknende....

Lenke til kommentar
Jeg har alltid brukt mail-leseren som hovedmail. Vil denne være mulig å laste ned i tillegg?

 

Jeg synes det er en bra utvikling, og håper de rensker ut så mye tull de kan.

Prisen bør vel falle litt også da? =P

 

Den bør vel heller stige da, sett fra en kvalitetsmessig side... :)

 

Skjønte hva de fjernet. Ikke bildeviser, men en organiserer thingamabob. Da er det jo helt greit for meg. Har aldri brukt det uansett.

Endret av Fluesoppen
Lenke til kommentar
Litt komisk situasjon. Nå starter de endelig å fjerne program fra Windows etter år med press, men vil tro mange sitter igjen med en bismak i munnen :) Får vi mindre for pengene? Kunne dere ikke gjort det på en annen måte?

 

Vet ikke jeg, men jeg har alltid vært tilhenger av at ett OS skal ha en minimum verktøyboks med i pakken. Bildeviser er jo f.eks veldig praktisk ligger der, man kan alltid laste ned en bedre, men praktisk at det er noe der som virker inntil man finner noe bedre eller liknende....

 

Man får vel strengt tatt ikke mindre for pengene, da programvaren som blir tatt ut er gratis (og kan lastes gratis ned via "Live").

Lenke til kommentar

Jaja, de har tydligvis ikke tenkt til å knuse Mac en gang for alle...

 

Hvordan gjøre det:

-Lage en haug med GODE programmer(standard på operativsystemet).

-Enkle programmer i felles design.

-Pent oversiktlig og ryddig.

-Hastighet på diverse.. Endelig klart! :D

 

Jaja, etc.. Masse annet og, men oversiktlighet++ er viktig for de enklere brukerne.

Lenke til kommentar

De har sikkert en plan. Jeg ser dette som helt strålende i et forbrukerperspektiv (sett at de ikke finner på noe annet *host* trusted computing)

Det kan være posisjonering i fbm at vi går mot distribuert/nettbasert applikasjonsbruk. En ren base vil gi utviklere "lyst" til å satse på Microsoft.

Det kan også være smart å slanke Vista, med tanke på generalblunderen som gjør at netbooks og umpc/tlf i dag holder seg langt unna denne koden.

Lenke til kommentar

Dette er positive nyheter fra Microsoft. Selv om jeg ikke lenger bruker Windows, synes jeg det er positivt at de lytter til kritikken og tilpasser seg. På denne måten løser de flere ting folk har klaget over og dessuten vil flere Windows-brukere oppdage Live-tjenesten.

 

Det siste har nok veid tungt i vurderingen, tror jeg. I fremtiden vil mye av kampen stå om hvem som er best på "Cloud computing" og Live-tjenester vil utvikle seg til å tilby flere og flere tjenester på bekostning av de medfølgende programmene til operativsystemet. Microsoft må få folk til å bruke sin Live-tjeneste før Google tar hele kaka.

 

Jeg er ikke så redd for at ikke-tekniske sluttbrukere vil bli forvirret over de manglende programmene, fordi jeg regner med at Microsoft vil minne dem på hvor de kan finne dem når Windows starter opp første gang (og sikkert med jevne mellomrom deretter).

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg er ikke så redd for at ikke-tekniske sluttbrukere vil bli forvirret over de manglende programmene, fordi jeg regner med at Microsoft vil minne dem på hvor de kan finne dem når Windows starter opp første gang (og sikkert med jevne mellomrom deretter).

 

den gjenomsnittlige ikke-tekniske sluttbrukeren kjøper og somregel bare os sammen med ny pc hvor leverandør/produsent alikevel allerede har overfyllt systemed med bloatware og andre "nødvendige programmer" som office demo og 30dagers antivirus, så de finner nok på å dytte med ett gratis eller demo bildeorganiseringsprog og mail tull uansett.

 

Att de kvitter seg med en del programmer i standard installasjon er sett i fra min side ett stort steg i riktig retning. Holdt på å få sjokk første gang jeg installerte Vista da det spiste opp så og si hele 20GB partisjonen jeg hadde satt av til tesing av god gammeldags XP vane der 20GB var plenty. 17GB+ brukt diskplass for en vista ultimate installasjon _før_ du har begynt å legge inn programmer? jeg har ett fullt operativt linux system med alt av programmer jeg bruker til daglig for under 2GB brukt disk med minst like fancy grafikk(bling bling) på skjermen... Bring back NT 3.51!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...