Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor full skal du være for å ikke huske?


Gjest Trådstarter

Anbefalte innlegg

Siden han ikke turte å dra hjem med drikken regner jegt med dere ikke "har all verdens ansinitet" for å si det på den måten. Jeg husker selv at "sjøslag" fra den tiden gjerne ble overdramatisert litt. Jeg ville vært i tvil. Men samtidig er jeg også fullstendig klar over at det ikke nødvendigvis skall så mye alkohol til før man glemmer. Dette er enkelt og greit så indivituelt som det går an å få det.

 

Men det er normalt at det i ung alder er "tøft" å ikke huske noe fordi man var på fylla.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før jeg også rundt og trodde jeg alltid husket alt, men så blir mye fortalt i ettertid som jeg ikke kan fatte og begripe at jeg har sagt eller gjort, snakk om svarte hull i hukomelsen og jeg husker jo mesteparten av hva som har skjedd, for at det skal skje må jeg være rimelig dritings, men har til vane å ta shot på shot så fort at jeg ikke rekker å merke effekten før det er forsent og da er løpet kjørt. Gjør alltid masse tull i fylla, men går somregel bare ut over meg selv :)

Er somregel bare tullete prat, feks at jeg prøvde å sjekke opp moren til en kompis av meg... Hva faen tenker jeg med :p :s

Lenke til kommentar

Jeg drakk 10 pils og rundt 10-15 shots på rappen med vikingsfjord 50% igår og jeg husker alt. Og jeg er ganske liten, 60-65 kg så er ikke den som tåler mest. Greit nok at det er individuelt, men blackout etter 4 pils, eller 10 pils for den saks skyld tror jeg ikke er mulig, etter 4 pils er da du begynner å merke at du har fått alkohol i kroppen... du er ihvertfall ikke dritings

Lenke til kommentar

Når du sovner i vedboda og våkner opp en stund etter i bakrommet, da husker du ikke en drit :p etter 1 vin og litt sprit å smirnoff, hadde vist vandret rundt i stua en del å på terassen etter at jeg ble bært opp fra vedboda, men jeg husker ikke noe av det før jeg lå på bakrommet å spydde

Endret av Hayate
Lenke til kommentar

Hadde en real fyllekule for et par helger tilbake. Der konsumerte jeg en helflaske krekling, pluss x antall (6-7 +++ ) 0,5 med øl.

 

Jeg våknet dagen etterpå. Jeg husket ingenting etter ca klokken 24.00, jeg fant ikke jakken min, og ikke brillene mine. Husket ikke en DRITT. Men det var til gjengjeld veldig skummelt å huske så lite, så har tenkt å roe ned litt på drikkingen nå...

Lenke til kommentar

Er mange som blir psykisk fulle. De syntes det er så kult å være full. Som regel de som starter tidlig på fredagen med: Å, i kveld skal jeg drikke meg dritings. Da vaser rundt å maser om hvor fulle de er på kvelden. Jeg tror at dette kun ligger i psyken... Om man går inn for å drikke, uten å bli full skjerper man seg mye mer. Latterlig med alle folka som skal gå rundt å oppføre seg som fjortisser.

Lenke til kommentar
Er mange som blir psykisk fulle. De syntes det er så kult å være full. Som regel de som starter tidlig på fredagen med: Å, i kveld skal jeg drikke meg dritings. Da vaser rundt å maser om hvor fulle de er på kvelden. Jeg tror at dette kun ligger i psyken... Om man går inn for å drikke, uten å bli full skjerper man seg mye mer. Latterlig med alle folka som skal gå rundt å oppføre seg som fjortisser.

Kjenner mange av dem :p

 

Er mange på min alder (16) som drikker et par halvlitere, og blir helt drita. Går rundt og oppfører seg sørpe, men med en gang de står utafor huset sitt blir de helt normale, går rett og snøvler ikke.

 

Dagen etter påstår de at ikke husker en dritt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ihvertfall mulig å få totalt blackout... jeg gikk på en skikkelig smell en gang, og det siste jeg husker er at jeg satt og shotta noe i en russebil på en bensinstasjon. Neste dag våknet jeg i senga og huset var delvis ramponert og jeg hadde kastet opp i gitaren til søstra mi. Fikk høre at jeg bare hadde lagt på gulvet og banket i bakken og litt diverse. Ikke spesielt kult å ikke huske en dritt.

 

Det rare er at de jeg satt på med i russebilen sa at jeg plutselig hadde sagt at nå måtte jeg hjem, og bedt om å bli satt av på veien et stykke unna der jeg bor. Veien derfra går gjennom en skog og diverse kronglete veier, så jeg må jo tydeligvis ha tenkt selv og ikke vært HELT borte.. på det tidspunktet ihvertfall.

 

Velvel, det er mange år siden, og har aldri gjentatt seg :) Jævlig skummelt rett og slett...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg må være ganske så dritings for ikke å huske noe. Jeg kan drikke en halvliter med 40%, og likevel huske det meste. Kan ikke påstå at jeg husker alt, men en god del.

En episode der jeg ikke husker en dritt: Jeg hadde vært ute på byen med noen kompiser og drukker nesten 1 liter med Brennevin 60% fra polet. Drakk en hel 0,7 liter flaske og nesten en halv til. Dette ble tømt på kansje 2-3 timer. Blackout. Kompisene mine fortalte meg dagen derpå hva som hadde skjedd. De pakket fingrene sine i halsen på meg for å få meg til å spy, og da var jeg nesten bevistløs i følge dem. De vurderte å ringe etter pumping/sykebil, men heldigvis gjorde de ikke det.

 

Husker ikke en dritt av det de fortalte, men faen...Jeg husker dagen derpå! ;)

Lenke til kommentar

Det er sånn at ting som gjør mer inntrykk husker man i lengre tid. Det jeg husker fra da jeg var liten er bare ting som gjorde meg veldig glad eller store flauser eller ting jeg gjorde som jeg fikk mye kjeft for.

 

Samme gjelder i fylla, gjør man en drit stor flause, så om man ikke husker så mange andre detaljer så husker man hvertfall det.

 

For min del, så skal jeg ha drikki så mye at jeg er bevisstløs for å ikke huske noe, det før det husker jeg. Drikker ikke så mye at jeg svimer av mer, derfor husker jeg alt sånn i grove trekk, men ikke alle detaljer av ting som jeg vanligvis ville husket en stund etterpå i edru tilstand. Alt blir jo redusert.

Endret av chrml
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...