Gå til innhold

Pink Floyd - Albumguide og diskusjon


The Grand Vizier

Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?  

262 stemmer

  1. 1. Hvilket er det beste albumet fra Pink Floyd?

    • Piper at the Gates of Dawn
      19
    • A Saucerful of Secrets
      11
    • More
      1
    • Ummagumma
      6
    • Atom Heart Mother
      17
    • Relics
      1
    • Meddle
      31
    • Obscured by Clouds
      3
    • Dark Side of the Moon
      101
    • Wish you Were Here
      80
    • Animals
      43
    • The Wall
      58
    • The Final Cut
      10
    • A Momentary Lapse of Reason
      6
    • The Division Bell
      34


Anbefalte innlegg

Ang. Roger Waters-konserten så er det ikke så nøye for meg å dra dit. Jeg synes slett ikke det blir det samme uten Gilmour.

Nå er da Roger Waters 10x mer Pink Floyd enn hva Gilmour er, selv om det såklart var bedre når de spillte i lag, så tror jeg ikke at man går skuffet ut av telenor arena etter en Waters konsert.

 

Se In the Flesh Live, så merker man hvor bra Roger er til å skrive og spille sanger. Så ja, jeg gleder meg som en unge til konserten i Oslo! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dæsken så rå one of these days er. Synd ikke resten av albumet fortsetter i samme spor, da jeg skulle hatt mer av det ;) Noen som skal på telenor arena neste vår da, for å se på Roger Waters?

Er helt enig. Synes One of These Days er dritkul.

 

Håper jeg får tak i billetter til neste år. Det må jo bare bli bra det.

Erfaringsmessig med slike tidligere storartister som turnerer solo, er det ikke den store pågangen i billettkøene. Så tviler på at det blir noe problem med mindre du satser på å skaffe billett på dagen. :) Enig angående One of the Days. Synd resten av albumet ikke har samme kvaliteten, med unntak av Echoes da selvfølgelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ang. Roger Waters-konserten så er det ikke så nøye for meg å dra dit. Jeg synes slett ikke det blir det samme uten Gilmour.

Nå er da Roger Waters 10x mer Pink Floyd enn hva Gilmour er, selv om det såklart var bedre når de spillte i lag, så tror jeg ikke at man går skuffet ut av telenor arena etter en Waters konsert.

 

Se In the Flesh Live, så merker man hvor bra Roger er til å skrive og spille sanger. Så ja, jeg gleder meg som en unge til konserten i Oslo! :D

 

 

Om jeg hadde valget mellom en konsert med David Gilmour og Roger Waters, ville jeg ha valgt David Gilmour.

Det er ikke dermed sagt at Roger Water konserten kommer til å bli annet enn fantastisk.

 

Synes «The Wall - Live in Berlin» er dårligere enn studioalbumet. Spesielt siden Roger Waters synger mye mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, må si jeg mener det stikk motsatte.

Skal sies at akkurat The Wall - Live in Berlin er jeg ikke særlig begreistret for selv. Men om man hører/ser In The Flesh - Live ser man hvor bra Roger er.

 

Og om man hører soloalbum av både Waters og Gilmour merker man fort hvem som er flinkest til å lage musikk, og hvem som har mest Floydsound i skivene sine. Amused to Death er et stykke røddi plate.

 

Med andre ord, gleder meg sykt til konserten! :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ang. Roger Waters-konserten så er det ikke så nøye for meg å dra dit. Jeg synes slett ikke det blir det samme uten Gilmour.

Nå er da Roger Waters 10x mer Pink Floyd enn hva Gilmour er, selv om det såklart var bedre når de spillte i lag, så tror jeg ikke at man går skuffet ut av telenor arena etter en Waters konsert.

 

Se In the Flesh Live, så merker man hvor bra Roger er til å skrive og spille sanger. Så ja, jeg gleder meg som en unge til konserten i Oslo! :D

 

 

Om jeg hadde valget mellom en konsert med David Gilmour og Roger Waters, ville jeg ha valgt David Gilmour.

Det er ikke dermed sagt at Roger Water konserten kommer til å bli annet enn fantastisk.

 

Synes «The Wall - Live in Berlin» er dårligere enn studioalbumet. Spesielt siden Roger Waters synger mye mindre.

 

Hvilket studioalbum sikter du til?

Lenke til kommentar

Ja, beklager. Jeg er litt korttenkt noen ganger. :)

 

Sitter for øvrig og hører på "Live In Gdansk" nå. Jeg har kommet til "Echoes". Og jeg må si at jeg er helt satt ut. Helt fantastisk. Jeg trodde ikke det gikk an å få til den låten like bra som på "Meddle", men David Gilmour og hans band mestrer faktisk å ta den enda et hakk opp.

Lenke til kommentar

Artig å se at det er såpass mange som har stemt på Gates of Dawn her! Ikke noen favoritt, men kjenner jeg blir mer og mer glad i den. Psykedelisk barne-TV? Flaming er jo et mesterverk i seg selv. Når det gjelder avstemningen vet jeg rett å slett ikke hva jeg skal svare. Har en forkjærlighet til undervurderte Atom Heart Mother, men det er mest pga tittelsporet. Wish You Were Here er vel kanskje det mest gjennomførte så det må nok bli det. Lange Pink Floyd-låter er rett å slett til å legge seg ned å vri seg i gledeskrampe til.

 

Foressten: Ekstremt bra arbeid i førsteposten!

Endret av jubb
Lenke til kommentar

Roger Waters er bra han altså, dere må ikke misforstå. Og "Amused To Death" er at av de beste platene som har sett dagens lys. Det er bare det at Gilmours gitarpreg har, etter min mening, veldig mye å si for Pink Floyds musikk.

 

Ta f.eks. "Comfortably Numb": På Waters sitt live-album "In The Flesh" hører man med en gang at det ikke blir helt det samme, sammenlignet med f.eks. "Pulse" eller "Live In Gdansk". Snowy White er slett ingen dårlig gitarist, men noen David Gilmour er han definitivt ikke.

 

Nå blir jo dette selvfølgelig smak og behag. Noen liker Waters best, andre liker Gilmour best, sånn vil det alltid være.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at Roger Waters er best i å "lage musikk".

«On An Island» er for eksempel ikke så mye mer enn et harmonisk og koselig sommeralbum.

Men om man hører på «Live In Gdansk» ser man at Gilmour fortsatt klarer å presentere meget gode Pink Floyd-versjoner. Echoes på Live in Gdansk er kanskje den beste fremføringen av sangen etter min mening.

Lenke til kommentar

Echoes på Live in Gdansk er kanskje den beste fremføringen av sangen etter min mening.

 

Hva med Pompeii? For all del veldig bra er Gdansk også (men har desverre bare hørt låten ett parr ganger på spotify, så det blir vel ikke det samme).

Lenke til kommentar

Kjøpte Division Bell i går. Har vokst seg til å bli på høyde med favorittene.

Wearing inside out er fantastisk.

Skal skaffe The piper at the gates of dawn også. Da har jeg alt av Pink Floyd som er verdt og ha for min del. Litt artig og høre forskjellen på de to albumene. Skulle ikke tro det var samme band. Sett på Marooned etterfulgt av Pow R Toc H.

Lenke til kommentar

Echoes er fantastisk på live in gdansk plata, litt mer sjarm å høre/se den når de spiller i lag i Pompeii såklart, men det er nødvendighvis ikke en mye bedre version enn gdansk. Dog så verdsetter jeg pompeiiversionen mer :)

 

The Division Bell og Piper er det jo egentlig to forskjellige band som framfører, værtfall nesten.

 

Må si jeg setter heller på Piper enn Division bell ja, kongealbum! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...