Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lada Niva - en herlig terrengbil


diver981

Anbefalte innlegg

Finnes det egentlig noen reelle konkurenter til denne bilen når det gjelder kjøring i røft terreng? Er klar over at komforten ikke er den beste ved landeveiskjøring men her snakker vi terreng... Bilen brukes tross alt av det Russiske forsvar hvor den er godt gjennomprøvd. Liker personlig denne bilen godt, er det andre som har biler som egner seg bedre for ekstrem kjøring under alle forhold?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Suzuki Jimny, SJ413(?) og Jeep Wrangler er vel gode konkurrenter?

Joda ved greie temperaturer så kommer disse bra frem har selv eid en 413 i mange år og var imponert over hvor godt denne kom frem men mener selv at suzukien streiker ved -20' da den rett og slett ikke er konstruert for ekstreme forhold.... Nivaen derimot har ingen problemer under nevnte omgivelser...

Lenke til kommentar

Jeg har en Jimny selv, men har aldri brukt den til terrengkjøring. Dog må jeg si at den er veldig god selv i mange minusgrader. Har brukt den til aviskjøring, og selv når temperaturen er på feil side av minus 25 har den startet lett som bare det. Godt varmeapparat har den også. Men det kommer ikke som noen overraskelse at russerne kan dette med vinter :)

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Jeg har en Jimny selv, men har aldri brukt den til terrengkjøring. Dog må jeg si at den er veldig god selv i mange minusgrader. Har brukt den til aviskjøring, og selv når temperaturen er på feil side av minus 25 har den startet lett som bare det. Godt varmeapparat har den også. Men det kommer ikke som noen overraskelse at russerne kan dette med vinter :)

 

Bra varmeapparat ? Det dogget fullstendig til om vinteren på den Jimny'en jeg brukte i flere år. Har ikke hatt det problemet i andre Suzukier, så jeg tipper varmeapparatet i den bilen har for lite lufttrykk.

Lenke til kommentar

Jeg har kritisert Suzuki for litt av hvert tidligere, men varmeapparatet er en av tingene jeg syns er helt glimrende på Jimny. :) Siderutene bak har en tendens til å dugge litt på veldig kalde vinterdager, men ellers syns jeg det fungerer kjempefint. Det var varmt nok inne i bilen å sitte behagelig uten vinterklær, selv i minus 20 og verre. Det tar ikke mange minuttene å få frontruta isfri heller.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Hva med Daiatshu Rocky?

 

En jeg kjenner har hatt en slik bil i årevis, uten noe som helst problemer.

 

De som kjøper Lada Niva må etter min mening ha en god dose med selvironi, da dette ikke akkurat er bilen man viser seg frem i. Men det er vel ikke det den er laget for heller...

 

Kunne vel til nød kjøpt meg en Niva hvis pengeboken var tynn og jeg var 18 år gammel. Da det sikkert er en flott bil å "råne" rundt i. Alle skjønner jo at man innerst inne synes bilen er grisestygg. Derfor så blir det litt komisk... hehe.

 

Men jeg må vel innrømme at Niva har litt sjarm.. på sin helt egen måte...

Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke sånn lenger at man kjøper Lada av økonomiske årsaker eller et politisk ståsted langt ute på venstresiden. Her til lands har jeg inntrykket av at Lada er et entusiastmerke som i hovedsak kjøpes av spesielt interesserte. Ikke fordi det nødvendigvis er den beste bilen på noen måte, men fordi det er en Lada.

 

På linje med mye fra Fiat-konsernet, tidligere nevnte Land Rover, og diverse amcars.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
Nå er det vel ikke sånn lenger at man kjøper Lada av økonomiske årsaker eller et politisk ståsted langt ute på venstresiden. Her til lands har jeg inntrykket av at Lada er et entusiastmerke som i hovedsak kjøpes av spesielt interesserte. Ikke fordi det nødvendigvis er den beste bilen på noen måte, men fordi det er en Lada.

 

På linje med mye fra Fiat-konsernet, tidligere nevnte Land Rover, og diverse amcars.

Heelt enig med deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...