Gå til innhold

Muslimer krever alkoholfrie dager


Anbefalte innlegg

Synes du virkelig ikke at de som flytter inn i dette landet av egen vilje bør føye seg etter våre regler og normer, når vi mot manges egen vilje må ta imot fler enn vi har plass til?

Eh, er det en usynlig paragraf i innlegget mitt bare du kan se som du bygger spørsmålet ditt på? Hva mener du med "fler enn vi har plass til"?

 

Manglende asylmottaksplasser er vel ingen paragraf men et faktum. Dessuten, når nærmere 40% av hovedstadens innbyggere er innvandrere eller etnisk-norske synes jeg noen bør sette en stopper. Landet vårt bør vel snart hete Norgistan e.l. Det er ikke vår feil at andre land styres i senk og sender folk på flukt pga krig, men det kreves at vi tar imot folk. Når vi er så snille som vi er synes jeg det er rett og rimelig at lover, regler og normer i Norge blir fulgt. Klarer/vil ikke innvandrere det kan de ha seg tilbake der de kom fra. Mange innvandrere er hyggelige og dyktige folk, men det er søren mange som IKKE er det og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om vi hadde hatt en dag eller to ekstra (altfor mange allerede),

hvor vi ikke fikk kjøpt alkohol, så hadde det absolutt ikke påvirket

drikkepress generellt.

 

Om utesteder ikke hadde solgt alkohol på den dagen hadde det

heller ikke påvirket drikkepresset.

 

Ingen innvandrere som er utdannede, eller som er BITTELITT

intellektuelle, ville tenkt tanken en gang når

det kommer til forslag som dette. Av de jeg kjenner da.

 

Enhver person med vett i hodet vet at en burde innfatte seg etter

normene og reglene i det landet en velger å flytte til. For det er

faktisk de som har av frivillighet valgt å flytte hit som vanligvis

kommer med latterlige utsagn som dette.

 

Om jeg flytter ned til Iran og sier at de skal innføre dager hvor

alle restauranter skal servere gris så er jeg en tomsing/rasist/idiot.

Men om jeg sier at folk som følger islam krever noe de ikke har rett

til å kreve med f.eks alkoholfrie dager så er jeg også en rasist ifølge

mange. Fin logikk disse rasistjegerne har.

Endret av Ascorius
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg kan kreve alkoholdager om jeg flytter til Iran?

Jeg skjønner ganske umiddelbart at det er for dumt av meg å foreslå noe slikt. Det samme burde de som foreslår alkoholfrie dager i Norge forstå.

Forøvrig irriterer det meg hvor overdrevent stor respekt man har for religioner i landet vårt. Egentlig er det litt synd at media fokuserer så mye på muslimer, det finnes nok av bisarre meninger/handlinger innen kristne miljøer også.

 

De som driver med religion skal selvfølgelig få lov til det, men det innebærer ikke nødvendigvis at vi skal respektere de noe mer enn de som driver med f.eks. fallskjermhopping eller sjakk!

Visse deler av det muslimske samfunn kan jeg styre meg for, men jeg er ingen rasist - snarere kulturist, om det finnes noe slikt.

Jeg avskyr den kvasimuslimske kulturen som Krekar står for, samtidig som jeg mer enn tolererer kulturen andre muslimer jeg har møtt, står for.

Lenke til kommentar

Det er da ingen som krever noe som helst. Man går ut i media med et forslag til en samfunnsendring og kommer med en saklig begrunnelse for hvorfor man mener en slik endring bør finne sted. Da følger de jo nettopp norske lover og regler for hvordan slikt skal gjøres.

 

Man må gjerne være uenig med forslaget, selvsagt, men da med saklige motargumenter, ikke "får vi gjøre slikt i Irak, da?" eller "kom dere hjem!". Det er slett ikke demokratiske holdninger som ligger bak slike uttalelser.

 

Så hva skal muslimene i Norge gjøre? Holde kjeft og stå med luen i hånden resten av sitt liv? Denne tråden viser tydelig hvor mange som fortsatt ser på en del norske statsborgere som annenrangs borgere som slett ikke skal få være med i samfunnsdebatten på lik linje med alle andre.

 

Og, nei, det er ikke rasisme. Det er vel heller diskriminering som følge av fremmedfrykt.

Lenke til kommentar

Når vi ser hvordan visse muslimske miljøer preger Europa for tiden (f.eks. Muhammedtegningene), så er ikke fremmedfrykten helt ubegrunnet. Jeg forstår godt at mange er skeptiske. Dessverre blir det slik at alle muslimer skjæres over en kam (takket være den tabloide presse)...

 

De som ikke ønsker befatning med alkohol får oppsøke steder der det ikke serveres alkohol. Evt. kan de starte egne utesteder.

Tabris: Mitt motargument om at vi ikke får gjøre slikt i Iran, er nøyaktig like saklig som Fahim Naeem sitt forslag om alkoholfrie dager. Det er nettopp det jeg ønsker å si!

Forslaget er nettopp det, usaklig...

:huh:

Det er forøvrig en tråd om denne saken på islam.no.

Lenke til kommentar

 

islam_no_ny.jpg

 

 

De utaler at vi Nordmenn er provoserende. Synes logoen deres var provoserende nok i seg selv. Å blande et vikingskip med kvinner med hijab og koranen!!! Som og banne i kerka. Fy skam! Hva hadde Harald Haarfagre sagt til dette?

Brenning av ambassader og drapstrusler er vel en akseptert reaksjonsmåte mot slikt. Det er i alle fall det selv de mest moderate muslimene i Norge sier at vi bør forvente.
Lenke til kommentar

Er det hele den ikke-muslimske befolkningen i sin helhet som er problemet i denne saken, eller enkelte individer innad i samfunnet? Jeg har sympati for manglende diskotek- eller kafétilbud for personer med generell annen alkoholkultur, men kan ikke unngå å føle den stigmatiserende ordlyden som frastøtende.

Lenke til kommentar
Er det hele den ikke-muslimske befolkningen i sin helhet som er problemet i denne saken, eller enkelte individer innad i samfunnet? Jeg har sympati for manglende diskotek- eller kafétilbud for personer med generell annen alkoholkultur, men kan ikke unngå å føle den stigmatiserende ordlyden som frastøtende.

Så vidt jeg forstår så er det ikke hovedsakelig mangelen på alkoholfrie utesteder som er problemet, problemet er at nordmenn drikker mye i sosiale situasjoner og at dette oppleves ubehagelig for de som av en eller annen grunn ikke drikker alkohol. En alkoholfri dag i uka ville gitt de som ikke drikker, i dette tilfellet muslimer, en mulighet til å sosialisere med rotnorske nordmenn uten alkohol. Det er nok helt utelukket at det vil skje og muslimene må bare lære seg å leve med det på samme måten som kristne og andre som ikke drikker har lært seg å leve med det.

Lenke til kommentar

 

islam_no_ny.jpg

 

 

De utaler at vi Nordmenn er provoserende. Synes logoen deres var provoserende nok i seg selv. Å blande et vikingskip med kvinner med hijab og koranen!!! Som og banne i kerka. Fy skam! Hva hadde Harald Haarfagre sagt til dette?

Brenning av ambassader og drapstrusler er vel en akseptert reaksjonsmåte mot slikt. Det er i alle fall det selv de mest moderate muslimene i Norge sier at vi bør forvente.

 

Virkelig? Dette var vel en litt drøy påstand. Jeg har selv hørt mange norske muslimer fordømme slike handlinger (kan ikke huske å ha hørt noen som har støttet dem), så da er jeg ikke helt sikker på hva du mener med "moderat".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...