Gå til innhold

Muslimer krever alkoholfrie dager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan ikke si "dra tilbake til pakistan" til folk som er født og oppvokst i Asker, selv om pappa og mamma kommer fra irak, og forvente at de samtidig skal føle seg som og oppføre seg som nordmenn.
Man sier jo ikke dette til alt de foreslår. Det er de selv som provoserer frem en slik reaksjon når de stiller forslag i form av krav til at samfunnet skal tilpasse seg til deres fremmedkulturelle vaner istedefor å la forslagene sine stå på egne ben.
Lenke til kommentar
Det finnes mange muslimer som er født og oppvokst i norge, men som har innvandrerforeldre eller -besteforeldre. Har de rett til å kalle seg nordmenn, og bli behandlet på samme måte som "etniske" nordmenn?

 

De har selvfølgelig rett til å kalle seg nordmenn, men de må ikke kreve at jeg skal ta dem seriøst, jeg hadde aldri kalt meg Pakistaner om jeg ble født i Pakistan av norske foreldre.

 

Angående deres rett til å bli behandlet som nordmenn, inkluderer ikke dette retten til at andre ikke skal kunne kritisere deres beskrivelse av seg selv som nordmenn, vi kaller dette ytringsfrihet.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Er ufattelig enig med mange andre her.

 

Når de skal integrere seg her i Norge, så må de følge våre lover, regler og normer.

 

Det er fryktelig hvis dette forslaget her blitt tatt seriøst. Om det blir tatt seriøst, så er det skremmende å tenke på hva som eventuelt kan skje i fremtiden.

Lenke til kommentar

har tenkt litt over dette i kveld og funnet ut løsningen.

 

hvorfor kan vi ikke bare "drite" i disse tingene de prøver å få gjennom her i norge.

hvorfor invitere til diskusjon på tabloid, hvorfor lage det til et første side stoff i avisa.

vis dem en enkel og kald skulder. begynner vi å bøye oss for enkelte ting, så blir de bare griske og vil ha mer.

la dem forstå og prøv så godt vi kan å integrer dem inn i det norske samfunnet. vil de ikke , så vil de ikke.. så enkelt er det... bruker vi enkel psykologi her så kan dette fungere.

det fungerer i småskala som på unger osv. så hvorfor ikke :D

Endret av toazty
Lenke til kommentar
hvorfor kan vi ikke bare "drite" i disse tingene de prøver å få gjennom her i norge.

hvorfor invitere til diskusjon på tabloid, hvorfor lage det til et første side stoff i avisa.

Problemet er at Norge kryr av Quisling-sosialister som i det skjulte har innført en rekke endringer utenfor offentlig debatt. Skoler er satt 50 år tilbake i tid med separate klasser i flere fag, spesielt gym og svømming. Bøker sensureres, tradisjonelle norske eventyr sensureres og bilder må fjernes... for ikke å støte muslimer.

Lenke til kommentar
Er ufattelig enig med mange andre her.

 

Når de skal integrere seg her i Norge, så må de følge våre lover, regler og normer.

 

Det er fryktelig hvis dette forslaget her blitt tatt seriøst. Om det blir tatt seriøst, så er det skremmende å tenke på hva som eventuelt kan skje i fremtiden.

Våre lover, regler og normer er at det er lov å være uenig med hverandre, det er lov å fremmeforslag, det er uhøffelig å be folk reise "hjem" fordi de foreslår noe som flertallet kanskje er uenig i. Jeg er uenig i forslaget jeg også, men jeg merker at jeg blir betraktelig mer provosert av dere xenofober som fullstendig har mistet bakkekontakten.

 

Hva er så fryktelig i at dette skulle bli tatt seriøst? Jeg er enig i at forslaget ikke er godt, men det blir jo fremmet en haug med rabiate forslag av rotnorske, kristne nordmenn hver uke som er minst like sprø som dere ikke blir helt i harnisk over. Jeg synes det forslaget kommer av er interessant. Det mange muslimer kan ha problemer med når de forsøker å integrere seg er at nordmenn veldig ofte drikker alkohol i sosiale situasjoner. Om du noen gang har vært edru på fest så vet du at man fort havner utenfor når alle andre drikker. Forslaget er jo ment å skulle bedre integreringen, ikke innføre sharia eller hva det nå enn er dere har mareritt om. Greit nok at forslaget er halvdårlig og aldri vil gå gjennom, men det er en annen sak.

 

Integrering er ikke det samme som assimilering. Det trodde jeg vi som nasjon hadde lært etter fadesen med samene, tydeligvis ikke. Integrering er at mennesker med andre kulturer integrerer seg i det norske samfunnet, at de deltar i arbeidslivet, FAU, korpset, er med på dugnad og at nordmenn og mennesker med andre kulturer omgås. Av og til må kanskje "vi" gjøre små endringer, av og til må "de" gjøre små endringer. At man fjerner et bilde av en gris på et sykehus er en liten endring som ingen tar skade av(bortsett fra islamofober som innbiller seg at grisen er et viktig dyr i norsk kultur som de slemme muslimene prøver å fjerne i et ledd for å ta over landet), men som kan bety endel for muslimer. Muslimer må leve med at vi er sekulære og verdiliberale med hang til alkohol, det har de fleste ikke noe problemer med bortsett fra at de kanskje skulle ønske at alkohol ikke alltid måtte være tilstede. Særlig er dette et problem for ungdom.

 

hvorfor kan vi ikke bare "drite" i disse tingene de prøver å få gjennom her i norge.

hvorfor invitere til diskusjon på tabloid, hvorfor lage det til et første side stoff i avisa.

Problemet er at Norge kryr av Quisling-sosialister som i det skjulte har innført en rekke endringer utenfor offentlig debatt. Skoler er satt 50 år tilbake i tid med separate klasser i flere fag, spesielt gym og svømming. Bøker sensureres, tradisjonelle norske eventyr sensureres og bilder må fjernes... for ikke å støte muslimer.

Gud hjelpe meg da mann. Hva med å beholde litt av bakkekontakten? Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, for det du skriver her er jo helt absurd. Skulle tro du trodde at "quisling-sosialistene"(seriøst?) jobbet i det skjulte med å innføre sharia, og kjenner jeg din type rett så er det vel det du tror også.

Lenke til kommentar

det jeg syns er at de skal pakke kofferten og komme seg laaaaangt vekk hvis de ikke tåler kulturen våres. Lurer på hva det neste er å jeg..

Flykter/flytter de til norge så får de faenma intrigere seg i sammfunnet vårt.

 

Er jo ikke så lenge siden en annen sak var oppe om muslimer. ang det sengetøyet de går med over hodet.

De får gå normalt kledd som oss. Jeg er ikke rassist. men det værte jeg vet er å høre utlendinger klager over norge. Skjønner ikke hva problemet deres er.. sier bare en ting: FLYTT LANGT VEKK FRA MEG.

DET ER IKKE LENGE TIL VI HAR EN SVART STATSMINISTER.. haha..

Lenke til kommentar
Problemet er at Norge kryr av Quisling-sosialister som i det skjulte har innført en rekke endringer utenfor offentlig debatt. Skoler er satt 50 år tilbake i tid med separate klasser i flere fag, spesielt gym og svømming. Bøker sensureres, tradisjonelle norske eventyr sensureres og bilder må fjernes... for ikke å støte muslimer.
Gud hjelpe meg da mann. Hva med å beholde litt av bakkekontakten? Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, for det du skriver her er jo helt absurd.

Nøyaktig hva av det jeg skrev er det du tviler på? Jeg har ikke for vane å skrive noe jeg ikke kan dokumentere.

Lenke til kommentar
Er jo ikke så lenge siden en annen sak var oppe om muslimer. ang det sengetøyet de går med over hodet. De får gå normalt kledd som oss. Jeg er ikke rassist. men det værte jeg vet er å høre utlendinger klager over norge.

Vel, sengetøyet de går med over hodet er, vel egentlig en annen debatt, men dette er da et relgiøst symbol, som jeg er helt enig med deg i burde forbys i det offentlige. I den senere tid har jeg sett en rekke service uniformer med hijab i foskjellige butikker, blir like sjokkert hver gang over at det faktisk har gått så langt. Dette er forbudt på skoler i Frankrike, det burde det også bli her, men nok om det for nå :roll:

 

E: Skrivelief

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Jeg er ikke rassist.

...

DET ER IKKE LENGE TIL VI HAR EN SVART STATSMINISTER.. haha..

Er det.. mulig? Du skjønner at hudfarge ikke har noe med dette å gjøre i det hele tatt, og at dette gjelder forskjellige kulturer og livssyn?

 

"Fy faen, tenk om koreanske adoptivbarn snart begynner å komme inn på stortinget. Da fløtter jeg ass hæhæ vrom vrom!"

Lenke til kommentar

hadde en av dere fremmet et forlag om å ha en drikkefri dag i uka eller noe for dere ikke følte dere inkludert ..

hadde nok bedt dere ryke og reise.. "meld deg inn i salem"

 

uansett hvem som fremmer et slikt forslag hadde blitt mobbet av meg. men det er bare meg,

men vi kan da prøve. Mandag blir alkoholfri, null salg av alkohol hver mandag , med unntak self.

 

regner med barer og restauranter blir fylt opp av mennesker som missliker oss "alkohol likere"

Lenke til kommentar
Vel, sengetøyet de går med over hodet er, vel egentlig en annen debatt, men dette er da et relgiøst symbol,

Dette er en løgn mange har gått på. Det står ikke i Koranen at kvinner skal dekke se slik, det er bare en arabisk tradisjon som har blitt utnyttet til det ytterste for kvinneundertrykking.

??? Javel, da er det jo enda værre. De dekker seg uansett bak at dette faktisk er et relgiøst symbol, men hvis det ikke egang er det, men et ledd i den store muslimske kvinneundertrykking, burde det jaffal bli forbudt i det offentlige rom!?

 

E: Har du forresten noen kilder på dette?

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Problemet er at Norge kryr av Quisling-sosialister som i det skjulte har innført en rekke endringer utenfor offentlig debatt. Skoler er satt 50 år tilbake i tid med separate klasser i flere fag, spesielt gym og svømming. Bøker sensureres, tradisjonelle norske eventyr sensureres og bilder må fjernes... for ikke å støte muslimer.
Gud hjelpe meg da mann. Hva med å beholde litt av bakkekontakten? Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, for det du skriver her er jo helt absurd.

Nøyaktig hva av det jeg skrev er det du tviler på? Jeg har ikke for vane å skrive noe jeg ikke kan dokumentere.

Jeg er klar over at det på en skole eller to er separate gutte- og jenteklasser i svømming, kanskje i gym, at et bilde av en gris har blitt fjernet her og der og at man ikke skriver neger i barnebøker lenger. Hva sistnevnte har med muslimer å gjøre vet jeg ikke, men det er nå så. Det jeg vil ha dokumentasjon på er at "quisling-sosialister"(igjen, SERIØST?) jobber i det skjulte med disse endringene.

Lenke til kommentar
Problemet er at Norge kryr av Quisling-sosialister som i det skjulte har innført en rekke endringer utenfor offentlig debatt. Skoler er satt 50 år tilbake i tid med separate klasser i flere fag, spesielt gym og svømming. Bøker sensureres, tradisjonelle norske eventyr sensureres og bilder må fjernes... for ikke å støte muslimer.
Gud hjelpe meg da mann. Hva med å beholde litt av bakkekontakten? Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, for det du skriver her er jo helt absurd.

Nøyaktig hva av det jeg skrev er det du tviler på? Jeg har ikke for vane å skrive noe jeg ikke kan dokumentere.

Jeg er klar over at det på en skole eller to er separate gutte- og jenteklasser i svømming, kanskje i gym, at et bilde av en gris har blitt fjernet her og der og at man ikke skriver neger i barnebøker lenger. Hva sistnevnte har med muslimer å gjøre vet jeg ikke, men det er nå så.
Det er ikke ordet "neger" jeg tenker på, men ordet "gris".
Det jeg vil ha dokumentasjon på er at "quisling-sosialister"(igjen, SERIØST?) jobber i det skjulte med disse endringene.
Har du hørt noen stor offentlig debatt om noen av punktene ovenfor?
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...