Gå til innhold

Problemer med mitt nye Canon EOS 450D


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nå hatt dette kameraet i litt over 2 uker. Er ikke brukt så veldig mye og er pent brukt. Er et alldeles herlig kamera,og når du holder i dette er det som ungen kommer tilbake i kroppen din. Veldig morro å leke seg med og bare det minste objektet du finner er gøy å ta bilde av omtrent :)

 

Er kjempe fornøyd med kameraet,men nå i helgen var fattern ute å tok bilder av gården våres. Han fikk tatt endel bilder,men så fikk han plutselig en feilmelding som "Error 1,kommunikasjon mellom objektivet og kameraet fungerer ikke".

 

Forsøker jeg uten objektitet på kameraet så tar det bilde,men det blir jo da helt hvitt.

Når jeg forsøker nå med objektivet på,så fokuserer bare kameraet ut og inn heletiden og blitzen lever sitt eget liv. Altså; Når jeg brykkter på utløserknappen så begynner objektivet å bare fokusere ut og inn,mens altså blitzen nærmest går amokk.

 

KAn det være objektivet som er gåent? Eller kanskje noe software feil?

 

Siden kameraet fungerer uten objektivet på,så virker det jo som at det er noe feil med det...

 

Håper på noen svar. Ellers er jeg vel bare nødt å sende inn telefonen på service

 

Mvh

Odd-Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Objektivet skal gå på plass med et solid klikk og merket på huset skal være på linje med merket på objektivet når det er skikkelig fastmontert. Er det det så synes jeg dette høres ut som en dårlig kontakt mellom objektiv og kamerahus. Jeg har 450D selv, men jeg kan ikke huske nøyaktig hvordan huset ser ut uten objektiv påmontert. Hvis du tar av objektivet så ser jeg for meg at kontaktflatene skal være synlige. Pass på så du ikke får støv på sensoren!

 

Hva med å tørke på disse med en antistatisk klut, eller kanskje sprute på litt elektronikkrens? Igjen, dekk godt til sensoren først.

 

Håper på noen svar. Ellers er jeg vel bare nødt å sende inn telefonen på service

Du må huske å pakke ned kameraet, ikke telefonen, hvis du skal sende det på service ellers får du bare en forvirret telefon fra servicemannen og ikke noe bedre kamera :)

 

 

edit: litt sent ute

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Jaja! Beklager jeg mente såklart kameraet:P Jeg jobber som mobilteknikker så blir litt vel mye telefoner ut og inn av hodet mitt om dagen. Har jo montert objektivet rett før,så synes det er litt rart også men..!

 

Får se litt mer på det når jeg kommer hjem igjen.

Lenke til kommentar

Har nå slettet innstilliger ogslikt men fortsatt det samme.

Den står på auto også. Irriterende altså!

 

Den Error 01 feilen kommer ikke opp lenger heller,er kun bare det at fokusene går ut og inn når jeg trykker på knappen og blitzen reagerer..men skjer bare det liksom...

 

Jeg får vel bare sende på service. Evt er det bare en bagatell. Men jeg kan veldig lite om kameraens tekniske side og er ikke veldig tøff på å utbedre feilen selv.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å gjøre kameraet strømløst og så trykket på utløserknappen, for så og sette inn batteriet igjen??

Bare en ide siden dette funket på et kompaktkamera som fikk errorfeil :hmm:

 

Det kan være et forsøk verdt.

Ta ut både hovedbatteri og backupbatteriet, og la det være strømløst en stund.

 

Hvis det ikke virker etter det er det nok bare å sende det til service.

 

Hva slags objektiv er det snakk om?

Har du muligheten til å få prøvd et annet objektiv?

Lenke til kommentar

Jeg kan forsøke..!

 

Det er et EF-s 18-55mm objektiv.. fulgte med sånn pakke sammen med kameraet..kjøpt fra komplett.no !

 

Har fungert helt topp helt til det plutselig ble defekt.

 

Kan jo forsøk med annet objektiv,prøve en kamerat sitt kanskje..

 

Hvis det da fungerer med annet objektiv så er det vel mest trolig objektet som er defekt....?!

Lenke til kommentar

Har forsøkt objektivet til en kamerat nå og da fungerte kameraet mitt med engang. Så da regner jeg med at objektivet mitt er defekt. Har sendt mail til et serviceverksted i Oslo nå "Serviceproffen.no". Evt tar jeg å ringer dem senere for å høre litt. Regner med jeg sende inn både objektiv og kamera for å ta en sjekk.

 

Takk for hjelpen uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...