Gå til innhold

Noen som har veldig mye peil på hardware problemer?


Anbefalte innlegg

Hei,

sliter veldig mye med min pc for tiden. Får rett og slett ikke spilt spill. Maskinen kræsjer hver eneste gang jeg skal prøve et eller annet spill,

her er en av meldingene jeg får:

 

The description for Event ID ( 0 ) in Source ( ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: 7.

 

Hvis noen hadde visst hva som forårsaket dette vil jeg være evig takknemlig. Har vært sånn nå i ca. 6 mnd. Alt startet med at winxp kræsjet. Har prøvd så og si alt som jeg har til rådighet her for å finne ut av feilen.

 

Hardware: Abit KT7a-raid, amd 1.4 tbird, 512 mb apacer pc133 sdram, gainward gf4 ti 4200, western 40, 100 og 120 gb hdd, sb live! 1024, smc 10/100 mbit nic, samsung dvd spiller, plextor cd-brenner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har formatert et utall ganger, men fortsatt ingen løsning. Ingen nye drivere eller hardware installert før det kræsja. Dette er som sagt snart 6 mnd siden, og har ennå ikke funnet en løsning på problemet. Alle feilmeldingene dukker opp i event viewer, ikke som message box.

 

Har hittils ikke funnet ut hvilke events som det blir referert til, Event 6 og Event 7.

Lenke til kommentar

Btabiliteten ellers er bra, hender en gang i blandt at noe krøller seg, men hva kan man forvente av windows? Hadde tidligere et Accton EN1207D nic, men bytte til smc kortet for å sjekke om det var grunnen til feilen.

har også prøvd å bytte ut ram brikkene uten suksess, samt en annen cpu.

opplevde samme problem med samme hardware på et Abit KT7a hovedkort også. Nå har jeg grafikk problemer på den pcen som kjører det hovedkortet... Beats me.. :shrug:

Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe med BIOSen å gjøre, siden det var problemer både da han hadde hardwaren på et annet hk og da han hadde en annen cpu på det gamle hk'et..

Men eller må jeg si det høres veldig rart ut...

Har du prøvd med en annen strømforsyning? Er elnettet stabilt hos deg? Prøv hos en kamerat (ikke en nabo, helst noen som er tilknyttet en annen transformatorstasjon enn deg).

Lenke til kommentar

Hei.

 

For det fyste, kva slags programvare har du installert, alt frå små nytteverkty til større applikasjonar.

 

For det andre antar eg at du køyrer syslogger og at det er der feilmeldinga stammar frå. (Viss du ikkje loggar er du eit oppned telefonrøyr og bør skru det på med ein gong).

 

AUXSOURCE er ein option for event viewer (mmc.exe) slik at den kan hente loggar frå andre maskiner på eit nettverk. Ikkje relevant.

 

Uansett, er det nokon fellesnemnar med dei spela du prøve å køyre? Er det _alle_ spel, frå Kings Quest 3 til C&C Generals? Er det kanskje berre eit problem med spel som nyttar seg av Direct3d eller OpenGL?

Har du forsøkt å køyrt testprogram som tek føre seg ein og ein komponent i maskina slik at du kan, ut i frå eliminasjonsmetoden, finne ut kva del av maskina som trøblar?

 

Eg trenger meir informasjon om eg skal kunne svare deg godt.

Lenke til kommentar
Hva med å reintalere spilla på nytt, feilen virker som om winreg ikke har all infoen spilla krever der...

 

Prøv å instaler spillet/spellene på nytt.

 

Øh, ja. Nettopp. Der har du løysinga. Emu.

 

Når han har formatert et utall ganger så må han jo nesten ha lagt inn spillene på nytt, med mindre han har dem "ferdig innstallert" på en cd.

Lenke til kommentar

ville ha teste hovedkortet og psu

lasta ned ny bios

ringt til butikken du kjøpte tingene fra

formatert igjen

brukt lovlig windows(hvis du har brukt pirat da)

innstalerer butikkkjøpte spill(itilfelle se over)

hvis inen ting da fungerer

send hele pcen til meg og jeg kan godt få den da

Lenke til kommentar
Hei

Jeg tror faktisk det her kan være 4in1 driver. .. :yes:

 

Tror d helt klart er et driver/software problem ja.

 

Deinstaller skjermkortdrivere samt directx drivere.

Deinstaller skjermkortet ifra enhetsbehandling.

 

Restart

 

Når maskinen starter pånytt legg inn de nyeste driverene til skjermkortet,

directx samt via 4in1.

Lenke til kommentar

Det ser jo typisk ut som en hardware feil, dersom spillene klikker på en nyformatert pc?

Hvis det gjør det, ville jeg tatt ut alt som ikke er nødvendig i pc'en og sett om det funka. Dersom det ikke gjør det ville jeg prøvd å bytte ut de nødvendige delene (t.o.m. harddisken) helt til ikke problemet er lengere.

 

Dersom du ikke har gjort det allerede, er det et veldig godt tips å oppdatere biosen.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg tror faktisk det her kan være 4in1 driver. .. :yes:

 

Tror d helt klart er et driver/software problem ja.

 

Deinstaller skjermkortdrivere samt directx drivere.

Deinstaller skjermkortet ifra enhetsbehandling.

 

Restart

 

Når maskinen starter pånytt legg inn de nyeste driverene til skjermkortet,

directx samt via 4in1.

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt det hovedkortet og kjenner 3andre som har det... Svært store problemer med det meste hos alle sammen! Værste hovedkortet jeg selv har vært borti men jeg hadde rev1.0 eller 1.1 fikk det aldri stabilt. Søskenbarnet mitt kjøpte dette hovedkortet og pc'n låser seg ofte uten bluescreens både i W98 2000 og XP.

I denne saken vil jeg anbefale innkjøp av nytt hovedkort.

Lenke til kommentar

jeg kjenner til problemet!

er så ufattelig irriterendes når man har brukt 10 000 (+) på ny pc, også funker det ikke!

 

etter 6 måneder kjøpte jeg nytt hovedkort!.... alt funka perfekt..

jeg hadde prøvd, så å si alt....

 

men konklusjonen var at prosessoren ikke var helt kompitabel med hovedkortet mitt (AMD XP 1800+ og ABIT KT7 pro raid)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...