Gå til innhold

Noen som har veldig mye peil på hardware problemer?


Anbefalte innlegg

jeg kjenner til problemet!

er så ufattelig irriterendes når man har brukt 10 000 (+) på ny pc, også funker det ikke!

 

etter 6 måneder kjøpte jeg nytt hovedkort!.... alt funka perfekt..

jeg hadde prøvd, så å si alt....

 

men konklusjonen var at prosessoren ikke var helt kompitabel med hovedkortet mitt (AMD XP 1800+ og ABIT KT7 pro raid)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjenner til problemet!

er så ufattelig irriterendes når man har brukt 10 000 (+) på ny pc, også funker det ikke!

 

etter 6 måneder kjøpte jeg nytt hovedkort!.... alt funka perfekt..

jeg hadde prøvd, så å si alt....

 

men konklusjonen var at prosessoren ikke var helt kompitabel med hovedkortet mitt (AMD XP 1800+ og ABIT KT7 pro raid)

Lenke til kommentar

Jeg stemmer for at det er en HW feil(evt BIOS).

 

Noe som er viktig å vite, er om du får bluescreen, låser maskinen seg eller restarter den.

 

Sjekk hva systemklokken er før du prøver å spille, for å vite om du får noe napp i hendelses-loggene. Jeg tror ikke at hendelsen som du referer til har noe med problemet å gjøre.

 

Last ned en benchmark for skjermkort og se hva som skjer(f.eks 3DMark®03).

 

Det jeg ville sjekke var innstilligene til skjermkortet i BIOS og lese manualen veldig nøye vedrørende AGP porten.

 

Hva mener du med grafikkproblemer på det HK som ble brukt til å test på?

Har du teste det andre skjermkortet på krasj-maskinen?

 

Har du ett gammelt spill liggende(3-4 år gammelt/3D) som du kan prøve med?

Lenke til kommentar
Hva med å reintalere spilla på nytt, feilen virker som om winreg ikke har all infoen spilla krever der...

 

Prøv å instaler spillet/spellene på nytt.

 

Øh, ja. Nettopp. Der har du løysinga. Emu.

 

Når han har formatert et utall ganger så må han jo nesten ha lagt inn spillene på nytt, med mindre han har dem "ferdig innstallert" på en cd.

 

Vel. mulig han bare har formatert C: disken sin og har spillene liggende på f.eks e: Da slettes ikke spillene, kun infoen spillet har lagt på C: (registry osv) For meg høres det nesten ut som det er det som er feilen. Forsøk å reinnstaler spillene dine hvis du har et slikt oppsett. (husk å ta backup av saved games da :) )

 

:shrug:

Lenke til kommentar

Det er hovedsaklig nye spill som kræsjer, men også litt eldre, er vel for det meste d3d spill som nekter. Hovedkortet er nok rev 1.0 eller 1.1, men det burde ikke ha noe å si ettersom alt fungerte utmerket frem til i høst, dvs. 1 år uten problemer fra kjøp. Har kjørt så og si alt av benchmarks jeg klarer finne, uten noen form for løsning. 3dmark 2001 SE kræsjer etter en stund, mens de fleste andre kommer seg gjennom uten problemer. Torture testen til Prime95 hender kjører i mange timer, mens andre ganger kræsjer etter et par minutter.

 

Har testa med en annen psu, uten at det hjalp så veldig mye.. Har også flasha biosen til den nyeste abit har lagt ut, prøvde t.o.m. og flashe tilbake til en eldre bios. Kan vel også nevne at systemkræsjen skjedde ca. 1 mnd etter nytt skjermkort ble installert..

Lenke til kommentar

Kan vel også nevne for ordens skyld at det hender ofte at spill kræsjer med en bluescreen. En av meldingene som kommer opp da er:

 

IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL_ (???)

 

Er veldig frustrerende at microsoft ikke kan lage et logging program som faktisk klarer å peke til den gitte kilden for feilen, men en lang error syntax som ikke dem selv veit hva betyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...