Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til 18 år gammel sønn


Flyplass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hepp!

 

Supert gjort av deg å kjøpe bil til sønnen din!

Ser mange interressante svar i tråden, noe koker ned til "Moster Svartsjuka?"

 

Så noen kom med forslaget om Mini Cooper S. Henger meg på denne, bra forslag.

En sak å tenke på, større tyske biler har ofte lav fartsfølelse (Min M5 på svingete veier i 160 føles som gåfart).

 

Skaff gjerne en mindre bil, som gir fartsfølelse. Fart er spennende, det er ikke å komme bort fra, så legg heller til rette for det med fartsfølelsen, slik at når poden ligger i 80, så føles det som 80 (Gjerne litt mer, les: Golf).

 

Gjør litt research, ring gjerne forsikringsselskaper og hør om sikkerhet, priser, statistikker etc! :)

 

Lykke til!

 

PS: Poden er kjempeheldig som har deg!

Lenke til kommentar

Det ble ikke noen biltitting i dag slik som jeg hadde håpet. Vi prøver igjen på lørdag. I morgen tror jeg han får vite når oppkjøringen er.

 

Noen GTI kommer ikke på tale. Det gir feil signaler til en ung mann. I tillegg vil jeg tro at forsikringen er dyr. Jeg har foreslått en rekke biler, og det er nok 3 eller 5-dørers biler som Golf som er mest aktuelt. Tror vi dropper vanlige sedaner med 4 dører. Han har ikke likt å øvelseskjøre i mine biler, men det er kanskje på grunn av automatgir.

Lenke til kommentar
Det ble ikke noen biltitting i dag slik som jeg hadde håpet. Vi prøver igjen på lørdag. I morgen tror jeg han får vite når oppkjøringen er.

 

Noen GTI kommer ikke på tale. Det gir feil signaler til en ung mann. I tillegg vil jeg tro at forsikringen er dyr. Jeg har foreslått en rekke biler, og det er nok 3 eller 5-dørers biler som Golf som er mest aktuelt. Tror vi dropper vanlige sedaner med 4 dører. Han har ikke likt å øvelseskjøre i mine biler, men det er kanskje på grunn av automatgir.

Tja, GTI er jo ikke noe råskinn da. Men som du sier: forsikringen er svindyr på grunn av de tre bokstavene. Hva med å kjøpe en Golf 1,8t, eller 1,4GT.

Lenke til kommentar

Det er ikke navnet "GTI" forsikrings selskapene legger til grunn. Derimot er premiene er basert på ulykkes statistikker og tyveri statistikker , dette også i sammenheng med alder. Og for enkelte populære "typiske" ungdomsbiler bør man holde seg unna både golf gti/gt og audi A3/A4 og liknende "super rally SS GT" modeller hvis man er ute etter best mulig premie.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hadde vært strålende fornøyd uansett hvilken bil det hadde blitt.

Kjører selv BMW idag, og føler at dette ikke er noen spesielt bra førstebil.

Disse bilene må man opp i vanvittige hastigheter med for å få noen spesielt fartsopplevelse eller spenning utav.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Smart Roadster Coupe er jo ett lite drømmeobjekt for meg.

Stilig bil som ikke alle har, med det meste av utstyr.

 

Hadde jeg hatt 150 000,- for å kjøpe bil hadde jeg hoppa på første fly sørover for å hente denne.

Lenke til kommentar

Mini Cooper! Definitivt!

 

Den er liten, den bruker lite bensin, og siden sønnen på 18 skal ha den, så trenger vi ikke og kjøre på med diverse heftige motoralternativer. Derav, billigere forsikring.

 

Og det siste, den drar damer. Den er jo så "søt" ^^

 

Det samme går for Smart Roadster. Den er jo veldig spesiell, og koster ikke så mye heller. Selv om sønnen din ikke er intresert i bil, så må det nok føles litt kulere og kjøre rundt i noe sånt kontra en volvo stasjonsvogn.

 

Om jeg hadde fått 150k til bil av mine foreldre når jeg var 18 så hadde jeg blitt sjeleglad. Jeg hadde glatt gjort det samme for min sønn, fordi jeg vil at han skal kjøre rundt i noe som er sikkert. (Og ikke faen om han får låne pappas godbil, hva nå det måtte være :p)

 

Du får de jo ned i 150k. Denne har riktignok 163 hester, men gud nåde meg for en morsom bil.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Endret av Pasient
Lenke til kommentar
Du får de jo ned i 150k. Denne har riktignok 163 hester, men gud nåde meg for en morsom bil.

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

 

Eksempelet du har kommet med er den første til 150k på... vel, en evighet. Jeg har tittet i markedet i flere måneder nå og Cooper S pleier å ligge på 200k blank.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Da ble det bilkjøp og bilsalg i samme slengen. Vi var på bilrunde i går, og kjørte min gamle bil. Vi var hos BMW-forhandleren for å se på en Golf. Den var solgt, men de hadde akkurat fått inn en BMW 116i. Det var en 2005 modell som var kjørt 80000 kilometer. Selger antydet en salgspris på 175000 kroner. For mye mente jeg, men så kom vi i snakk om bilen jeg skulle selge. Min nye bil står inne hos samme forhandler grunnet en karosseriskade under transport til Norge. Enden på visa var at forhandleren tok min gamle BMW i "innbytt"e til et meget bra mellomlegg. De hadde en kjøper som skulle ha en slik, og formidlet salget direkte. På tirsdag reiser jeg og leverer min gamle bil, og henter min sønns 116i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...