Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trim til RMX


Rmx91

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,nå har jeg akurat fått trimmsylinder til RMX min.så jeg lurte på 2 ting : om jeg må ha trimmforgasser viss jeg skal ha trimsylinder ? og om det er lett å skifte sylinder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøre med for liten forgasser fører sjeldent til skjæring. men det er sterkt anbefalt å få på en større forgasser, siden orignalforgasseren neppe leverer nok blanding til sylinderen.

 

veiva må byttes om sylinderen krever det. hvor mye effekt gir sylinderen, merke?

Skrevet

Suzukiveivene tåler mye pryl før de takker for seg, så det skal du ikke bekymre deg for. Ang. gasser går det fint så lenge den leverer riktig blanding. Så klart er det fordelaktig å kjøre med større gasser, for da blir motoren sterkere.

 

Kjører selv RMX med Charmo 47mm sylinder og original gasser. 88-dyse. Går fint det. :)

Skrevet (endret)
Suzukiveivene tåler mye pryl før de takker for seg, så det skal du ikke bekymre deg for. Ang. gasser går det fint så lenge den leverer riktig blanding. Så klart er det fordelaktig å kjøre med større gasser, for da blir motoren sterkere.

 

Kjører selv RMX med Charmo 47mm sylinder og original gasser. 88-dyse. Går fint det. :)

 

Åh!? den fra mc- deler?

jeg har også suzuki og tenkte på å kjøpe den! går den mye bedre? hva er toppfarta de?

blir det bedre bunndrag eller toppdrag? ¨

Fredrik

Endret av FaderKubik
Skrevet

Ja, Charmoen er fra MC-Deler. Det er en sterk bunndragssylinder som drar godt fra 4-8k. Har MK2-anlegg som er bunndrag i tillegg, så den er leken med lett dreving. Kjørte med 16-50 dreving i går og toppa 85 på gpsen, regner med at det går i 90-95 med 14/15-drev foran.

Den går en god del bedre enn original sylinder, ja. Mye bedre drag, men effektkurven rundes av før 10000, org. kan dras lengre.

 

Hvis det er noe, er det bare å spørre. :)

Skrevet
Ja, Charmoen er fra MC-Deler. Det er en sterk bunndragssylinder som drar godt fra 4-8k. Har MK2-anlegg som er bunndrag i tillegg, så den er leken med lett dreving. Kjørte med 16-50 dreving i går og toppa 85 på gpsen, regner med at det går i 90-95 med 14/15-drev foran.

Den går en god del bedre enn original sylinder, ja. Mye bedre drag, men effektkurven rundes av før 10000, org. kan dras lengre.

 

Hvis det er noe, er det bare å spørre. :)

 

jasså :p ? men jeg klarer 90 kmh på strekka med org sylinder .. har bare fjerna plomba i pott og sottei ei 86 dyse:O

har 11 drev framme.. usikker på bakdrevet:P

Skrevet (endret)

Tenker du har 75-80 i ekte fart med oppsettet ditt. :)

Og med 11-50 (som er mest trolig) tror jeg ikke det er mulig med 90.

 

-

For å ha 90 med 11-50dreving må du ha 12100 rpm forresten..

Endret av Marius E
Skrevet
Tenker du har 75-80 i ekte fart med oppsettet ditt. :)

Og med 11-50 (som er mest trolig) tror jeg ikke det er mulig med 90.

 

-

For å ha 90 med 11-50dreving må du ha 12100 rpm forresten..

 

jah! d bli høgt turtall! og moped speedoan vis jo alltid feil ;P så du har nokk helt rætt ! (:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...