Gå til innhold

Software - Tips & Tricks HTC Touch Pro


mads182

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sliter du med veldig treg skriving med fulltastaturet da? kan faktisk gå opp til en 4-5 sekunder før alle bokstavene kommer....dette gjør det rett og slett ubrukelig å skrive.

 

Samme her! Telefonen "henger" seg ved skriving på fulltastatur+i andre sammenhenger, Flow 3D systemet ser flott ut men er tungvint å bruke, denne telefonen har ikke levd opp til mine forventinger og går i retur imorgen, kamerat av meg har også de samme problemer, har hatt flere PDA/smarttelefoner og går nå tilbake til P1 i påvente av nytt om Xperia...

Lenke til kommentar
Jeg er litt overrasket over at de enda ikke har greid å ordne delayet ved uttrekk av tastatur, det burde jo absolutt være et kjent problem. Men 5-6 sekunder er jo helt ekstremt!

 

Har folk her ulike software utgaver? Kjenner meg ikke igjen på noe av dette. Fra jeg trekker ut tastaturet kommer det nye skjermbildet opp på 2-3 sekunder. Når jeg skriver på det er det absolutt null forsinkelse.. Har ikke funnet noen plasser der den virker treg egentlig? Og jeg har blåtann på hele tiden ja

 

Mvh

Lenke til kommentar

Jeg har satt opp telefonen med krav om passord etter 15min(krav fra arbeidsgiver). Når jeg slår av mobiltelefonen og på igjen så må jeg først taste inn passord for å låse opp og deretter pin-koden(sim). Er det noen måte å gå om dette?

 

Ser også at når telefonen har vært inaktiv i over femten min og jeg får en samtale så kan jeg selvfølgelig svare uten å taste passord, men etter at samtalen er over må jeg taste passord for å legge på samtalen. Er det noen måte å gå utenom dette?

Lenke til kommentar
Jeg er litt overrasket over at de enda ikke har greid å ordne delayet ved uttrekk av tastatur, det burde jo absolutt være et kjent problem. Men 5-6 sekunder er jo helt ekstremt!

 

Har folk her ulike software utgaver? Kjenner meg ikke igjen på noe av dette. Fra jeg trekker ut tastaturet kommer det nye skjermbildet opp på 2-3 sekunder. Når jeg skriver på det er det absolutt null forsinkelse.. Har ikke funnet noen plasser der den virker treg egentlig? Og jeg har blåtann på hele tiden ja

 

Mvh

 

Er det egentlig mulig at folk har forskjellige softwareutgaver med tanke på at telefonen akkurat har kommet på markedet da? Ved uttrekk av tastaturet kommer mitt skjermbilde opp momentant. Kan være at du skriver sakte da.... Ikke vet jeg? :!: Men jeg skriver rimelig fort, og hvis jeg skriver en melding som består av 20 ord så har sikkert 5-10 av de kommet opp på skjermen da jeg er ferdig... Skriver du sakte så virker det selvsagt ikke som om det henger etter. Har du minnekort forresten? Har du skrudd av touchflow eller noe annet?

Endret av mads182
Lenke til kommentar

Hei folkens. Jeg fikk min HTC Touch Pro i dag fra Idedata, og tror jeg har fått det meste til å virke. Bortsett fra GPS'n. Den virker med Google Maps, men ikke med TomTom. Jeg kjøpte med en pakke "TomTom Navigator 6 Western Europe DVD", men får den altså ikke til. Den står bare og søker på en blank side med "Venter på gyldig GPS-signal" Når jeg ser i config'en, står den til "annen NMEA GPS", "GPS baud-rate 4800", og "Com4". Har også prøvd "com7" fordi begge disse kommer opp som valg.

 

Noen som har noe tips og råd til meg på hva jeg kan gjøre videre?

Lenke til kommentar
"Venter på gyldig GPS signal" viser at telefonen finner GPS, men du får ikke fix. Gå UTENFOR og vent litt. :)

 

Jo takk, jeg hadde vært ute, men tydeligvis ikke lenge nok. Etter 15 minutter i duskeregnet virket GPS'en perfekt også med TomTom.

 

Takk for hjelpen :)

Endret av Verbaline
Lenke til kommentar

Jeg fikk min Touch Pro i går, og jeg synes ikke det "lagger" når jeg skyver tastaturet ut. Jeg har ikke gjort noen ting UTENOM å sette X-button til å faktisk LUKKE programmer, ikke minimere dem. Dette er et "absolute must" og anbefales til alle.

 

Start -> Innstillinger -> System -> Oppgavebehandling -> Knapp -> "Avslutt programmer ved å velge "X" "

Lenke til kommentar
Det gjør du i "Innstillinger" nederst til venstre når du har startet kameraet. Under "Avanserte innstillinger" ligger Lagring. (Men den skal bli automatisk satt til Lagringskort når du setter det i, gjorde iallfall det hos meg).

 

Takker! Det har vært innstillt på lagringskortet før, men tror kanskje det endret seg når jeg koblet til telefonen med usb. Uvisst av hvilken grunn. En kan vertfall ikke få tilgang til lagringskortet via telefonen når usb er tilkoblet.

Lenke til kommentar
Jeg fikk min Touch Pro i går, og jeg synes ikke det "lagger" når jeg skyver tastaturet ut. Jeg har ikke gjort noen ting UTENOM å sette X-button til å faktisk LUKKE programmer, ikke minimere dem. Dette er et "absolute must" og anbefales til alle.

 

Start -> Innstillinger -> System -> Oppgavebehandling -> Knapp -> "Avslutt programmer ved å velge "X" "

 

 

Ja, det er lurt! Lukker alltid programmene mine :)! Det er ikke da du skyver ut tastaturet det "lagger" hos meg, det er da du skrive med det. Hvis du skriver en sms med fulltastaturet ditt, kommer bokstavene da opp med en gang du har skrevet ordet? Her henger de ikke med i hvertfall... Kommer selvfølgelig ann på om du er kjapp eller treig til å skrive også da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...