Gå til innhold

Software - Tips & Tricks HTC Touch Pro


mads182

Anbefalte innlegg

sliter du med veldig treg skriving med fulltastaturet da? kan faktisk gå opp til en 4-5 sekunder før alle bokstavene kommer....dette gjør det rett og slett ubrukelig å skrive.

 

Hei. Jeg hadde samme problemet på min Tytn II. Det jeg gjorde var å gå inn på alternativer til tastaturet og slå av "Foreslå ord når tekst skrives inn" under Prediktiv skriving. Virker som alle de lagrede oppføringene blir "pre-loaded" så ting tar veldig lang tid. Dette fikset i allefal biffen for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er lurt! Lukker alltid programmene mine :)! Det er ikke da du skyver ut tastaturet det "lagger" hos meg, det er da du skrive med det. Hvis du skriver en sms med fulltastaturet ditt, kommer bokstavene da opp med en gang du har skrevet ordet? Her henger de ikke med i hvertfall... Kommer selvfølgelig ann på om du er kjapp eller treig til å skrive også da!

 

Lagger litt når jeg skriver svar på sms, men ikke så mye når jeg skriver ny sms, så jeg mistenker at det er visningen av meldingstråd som innvirker her.

Forøvrig er det litt mindre lag når T9 er slått av, og det er vel kanskje greit når man bruker fullt tastatur, med mindre man baserer seg på forslag på lange ord...

Lenke til kommentar

Nyttige programmer til Touch Pro:

 

Advanced Configuration Tool: Program som enkelt lar deg endre på en hel rekke innstillinger. Ved hjelp av dette programmet kan man enkelt tilpasse telefonen og i mange tilfeller gjøre den mye raskere.

 

Diamond TF3D Config: Med dette programmet kan man enkelt tilpasse og gjøre endringer i Touch Flo programmet. I tillegg gir programmet mulighet til å anvende flere tweaks som gjør Touch Flo raskere. Et "must have" :)

 

Tilføye byer til værapplikasjonen: Ved hjelp av dette programmet kan du føye til byer som ikke finnes i programmet fra før.

 

For at ovennevnte programmer skal virke, trenger du også å installere Compact Net Framework 3.5.

 

Samtlige programmer er nå installert på min telefon og fungerer utmerket :)

Lenke til kommentar
Får ikke sendt noe MMS jeg. Forslag til hvorfor ikke? Får mottatt! Har konfigurert enheten med "tilkoblingsoppsett" for Telenor Mobil.

 

Edit; Gikk nå!

 

Min er litt ustabil på datatilkoblinger, men pleier å løsne...

 

Prøvde å fikse mms i sta, da det var rimelig ustabilt. Nå har jeg fucket opp alt og trenger hjelp...

 

Programmer som automatisk kobles til internett, skal koble seg til ved hjelp av:

 

a) Telenor Internett

b) Telenor MMS

c) Mitt arbeidsnettverk

d) Min internettleverandør

 

HEG HAR JEG VALGT TELENOR MMS

 

Så på MMS-alternativer:

 

Telenor MMS:

Getaway: 10.10.10.11

Portnummer: 9201

Serveradresse: http://mmsc/

Tilkobles via: Telenor MMS

 

Hvordan skal dette være? Håper på et kjapt svar da jeg har rotet med dette i flere timer nå. :p

 

Slik som det er nå, så får jeg sendt MMS. Men hvis jeg prøver å sende MMS til et nr som jeg har lagret på SIM/telefonboka så får jeg faen ikke sendt MMS! Får med andre ord bare sendt til nr som jeg IKKE har lagret. Hva i all verden? Hvis jeg prøver å sende til nr jeg har lagret stopper det på 97/98 prosent sendt og meldingen havner i utboks! :O

 

Er det et eller annet rart med telefonlisteinnstiller eller noe som jeg ikke vet om?

 

Slettet nå alle simkontakter og telefonkontakter i frustrasjon for å se om jeg fikk sendt MMS da... Nå går det som bare det. Opprettet nye kontakter som outlook-kontakter. Har tydeligvis noe å si!

Endret av mads182
Lenke til kommentar

Nedlasting og batt. leve tid..

 

Hei. Jeg har hatt min HTC Touch Pro nå siden mandag.. hadde N95 tidligere, så det er en ganske hard overgang syns jeg.

 

Det jeg lurer mest på er: Hvordan finne prog som er lastet ned ( feks norsk-tipping) ingen peiling på hvor dette ligger nå.. :hmm:

 

Og jeg syns batt leve tiden er VELDIG kort på tlf min.. Tirsdag ladet jeg tlf kl 22.00 på og måtte lade igjen kl 14.00 på onsdag.. ?? er ikke dette veldig kort tid?? Noe som kan gjøre at batt bruker mye strøm ? Skjerm instillingene er satt til å slå av og dempe lys, og det er ikke noen spes prog som kjører, selv om Active Sync kommer opp hele tiden, men det er vel for å sjekke etter e-post ??

 

Takker samtidig for all info som kommer her. Trenger dette forumet fremover føler jeg

Lenke til kommentar
Nedlasting og batt. leve tid..

 

Hei. Jeg har hatt min HTC Touch Pro nå siden mandag.. hadde N95 tidligere, så det er en ganske hard overgang syns jeg.

 

Det jeg lurer mest på er: Hvordan finne prog som er lastet ned ( feks norsk-tipping) ingen peiling på hvor dette ligger nå.. :hmm:

 

Lastet ned direkte til telefonen eller lastet ned til data og ført over til telefonen? Hvis du går inn på filutforsker på telefonen så finner du programmet der. Om du har lagret det på programfiler, my documents eller documents and settings er jo fort gjort å sjekke.

 

Og jeg syns batt leve tiden er VELDIG kort på tlf min.. Tirsdag ladet jeg tlf kl 22.00 på og måtte lade igjen kl 14.00 på onsdag.. ?? er ikke dette veldig kort tid?? Noe som kan gjøre at batt bruker mye strøm ? Skjerm instillingene er satt til å slå av og dempe lys, og det er ikke noen spes prog som kjører, selv om Active Sync kommer opp hele tiden, men det er vel for å sjekke etter e-post ??

 

Lønner seg å skru av bluetooth, samt lukke alle programmer som du har kjørt. Trykk opp i høyre hjørne ved siden av batterisymbolet, så finner du en liste over programmer du kjører, dersom du har glemt å lukke de. Jeg kjører med dempet belysning på skjermen...

Endret av mads182
Lenke til kommentar
Nedlasting og batt. leve tid..

 

Hei. Jeg har hatt min HTC Touch Pro nå siden mandag.. hadde N95 tidligere, så det er en ganske hard overgang syns jeg.

 

Det jeg lurer mest på er: Hvordan finne prog som er lastet ned ( feks norsk-tipping) ingen peiling på hvor dette ligger nå.. :hmm:

 

Lastet ned direkte til telefonen eller lastet ned til data og ført over til telefonen? Hvis du går inn på filutforsker på telefonen så finner du programmet der. Om du har lagret det på programfiler, my documents eller documents and settings er jo fort gjort å sjekke.

 

Og jeg syns batt leve tiden er VELDIG kort på tlf min.. Tirsdag ladet jeg tlf kl 22.00 på og måtte lade igjen kl 14.00 på onsdag.. ?? er ikke dette veldig kort tid?? Noe som kan gjøre at batt bruker mye strøm ? Skjerm instillingene er satt til å slå av og dempe lys, og det er ikke noen spes prog som kjører, selv om Active Sync kommer opp hele tiden, men det er vel for å sjekke etter e-post ??

 

Lønner seg å skru av bluetooth, samt lukke alle programmer som du har kjørt. Trykk opp i høyre hjørne ved siden av batterisymbolet, så finner du en liste over programmer du kjører, dersom du har glemt å lukke de. Jeg kjører med dempet belysning på skjermen...

 

 

programmet blir sendt fra Norsk tipping som en wapp kode. ( htc til 2020 ) men finner ikke igjen programmet i det hele tatt..

 

Snakket med noen på mobil data i dag også,men de fant heller ikke programmet. Er jobare å prøve å sende meldingen selv, hvis noen spiller lotto via mobil feks :)

Lenke til kommentar
Nedlasting og batt. leve tid..

 

Hei. Jeg har hatt min HTC Touch Pro nå siden mandag.. hadde N95 tidligere, så det er en ganske hard overgang syns jeg.

 

Det jeg lurer mest på er: Hvordan finne prog som er lastet ned ( feks norsk-tipping) ingen peiling på hvor dette ligger nå.. :hmm:

 

Lastet ned direkte til telefonen eller lastet ned til data og ført over til telefonen? Hvis du går inn på filutforsker på telefonen så finner du programmet der. Om du har lagret det på programfiler, my documents eller documents and settings er jo fort gjort å sjekke.

 

Og jeg syns batt leve tiden er VELDIG kort på tlf min.. Tirsdag ladet jeg tlf kl 22.00 på og måtte lade igjen kl 14.00 på onsdag.. ?? er ikke dette veldig kort tid?? Noe som kan gjøre at batt bruker mye strøm ? Skjerm instillingene er satt til å slå av og dempe lys, og det er ikke noen spes prog som kjører, selv om Active Sync kommer opp hele tiden, men det er vel for å sjekke etter e-post ??

 

Lønner seg å skru av bluetooth, samt lukke alle programmer som du har kjørt. Trykk opp i høyre hjørne ved siden av batterisymbolet, så finner du en liste over programmer du kjører, dersom du har glemt å lukke de. Jeg kjører med dempet belysning på skjermen...

 

 

programmet blir sendt fra Norsk tipping som en wapp kode. ( htc til 2020 ) men finner ikke igjen programmet i det hele tatt..

 

Snakket med noen på mobil data i dag også,men de fant heller ikke programmet. Er jobare å prøve å sende meldingen selv, hvis noen spiller lotto via mobil feks :)

 

Prøvd selv nå, men jeg finner ingen ting... :ohmy: Er nok noe feil med tjenesten da, for det ligger ingen steder.

Lenke til kommentar
Nedlasting og batt. leve tid..

 

Hei. Jeg har hatt min HTC Touch Pro nå siden mandag.. hadde N95 tidligere, så det er en ganske hard overgang syns jeg.

 

Det jeg lurer mest på er: Hvordan finne prog som er lastet ned ( feks norsk-tipping) ingen peiling på hvor dette ligger nå.. :hmm:

 

Lastet ned direkte til telefonen eller lastet ned til data og ført over til telefonen? Hvis du går inn på filutforsker på telefonen så finner du programmet der. Om du har lagret det på programfiler, my documents eller documents and settings er jo fort gjort å sjekke.

 

Og jeg syns batt leve tiden er VELDIG kort på tlf min.. Tirsdag ladet jeg tlf kl 22.00 på og måtte lade igjen kl 14.00 på onsdag.. ?? er ikke dette veldig kort tid?? Noe som kan gjøre at batt bruker mye strøm ? Skjerm instillingene er satt til å slå av og dempe lys, og det er ikke noen spes prog som kjører, selv om Active Sync kommer opp hele tiden, men det er vel for å sjekke etter e-post ??

 

Lønner seg å skru av bluetooth, samt lukke alle programmer som du har kjørt. Trykk opp i høyre hjørne ved siden av batterisymbolet, så finner du en liste over programmer du kjører, dersom du har glemt å lukke de. Jeg kjører med dempet belysning på skjermen...

 

 

programmet blir sendt fra Norsk tipping som en wapp kode. ( htc til 2020 ) men finner ikke igjen programmet i det hele tatt..

 

Snakket med noen på mobil data i dag også,men de fant heller ikke programmet. Er jobare å prøve å sende meldingen selv, hvis noen spiller lotto via mobil feks :)

 

Prøvd selv nå, men jeg finner ingen ting... :ohmy: Er nok noe feil med tjenesten da, for det ligger ingen steder.

 

Fikk bare en mail fra Norsk tipping at jeg kunne prøve å sende den koden, men de visste ikke om dette fungerte. Fordi det er ikke lagd noe for HTC enda :thumbdown: Det kan man se på norsk tipping sin nettside ..

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter et program som kan erstatte alarmapplikasjonen som følger med. Den er jo sjanseløs når man trøtt i trynet om morgenen ønsker å snooze noen ganger før beina plantes i gulvet. I tillegg er den jo håpløst vanskelig å slå av med morgentrøtte øyne. Noen forslag?

 

Vekkerklokke?

Mitt største problem er at den ikke vekker hvis telefonen er avslått. Det er mer eller mindre uaktuelt å ha den på hele natten ettersom den drikken strøm som om det var brus. Kan ikke risikere å tusle av sted til jobb med lite batteri.

Det er vel en av få ankepunkter på denne vidunderlige telefonen...

Lenke til kommentar
CKL77, sett den i FlyModus, da bruker den nesten ikke strøm. Testet min gamle Qtek 9100, den klarte godt over en måned i flymodus. :)

(Og grunnen til at alarmen ikke virker er at telefonen er HELT AV når den er av, i motsetning til andre telefoner).

 

Jeg skjønte det med av, men flymodus var et godt tips. Det er jo gjerne radio og skjerm som drar strøm, så hvis man skrur av radio og setter den i standby (avslått skjerm) så er det svært lite som trekker strøm. Godt tips!

Lenke til kommentar

beynner med og henge meg på de som hyller denne tråden... mye bra stoff her.. fått mye hjelp og tips her..

 

over til saken: bruker touch pro'en som vekkerklokke, men har nå flere ganger opplevd at den ikke ringer om morgenen... den låser seg helt og må ta ut batteriet for og få startet den igjen... litt irriterende og komme for seint til jobben flere dager på rad, og har nå tatt i bruk den gode n95 som vekkerklokke.

 

noen som vet hva dette skyldes? Har telefonen på lading om natten, så den går ikke tom for strøm.... er det sluppet noen rom-oppgardering til touch pro enda som kanskje hadde fikset dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...