Gå til innhold

Arbeidsuke som spilltester i 9ende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg går i niende og skal ha arbeidsuke i slutten av november. Derfor lurer jeg på om det er mulig å få jobb som spilltester. Det er jo tross alt folk i vår alder som spiller mest spill. En jeg kjenner gjorde nettopp dette med en kompis, men da fikset faren til vennen hans jobben til dem. Noen som vet om noe???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei, jeg går i niende og skal ha arbeidsuke i slutten av november. Derfor lurer jeg på om det er mulig å få jobb som spilltester. Det er jo tross alt folk i vår alder som spiller mest spill. En jeg kjenner gjorde nettopp dette med en kompis, men da fikset faren til vennen hans jobben til dem. Noen som vet om noe???

Nåvel, det kan vel sterkt diskuteres :D

Skrevet
Nåvel, det kan vel sterkt diskuteres :D

Er det mange i den alderen som IKKE spiller spill?

Spørs hva man legger i ordet "mest".

Mest timer, kanskje?

Mest (flest) spill? Neppe. CS+WoW, CS+WoW, CS+WoW ... ;)

Skrevet

Send heller en mail til Gamer.no, Gamereactor eller andre der du forteller litt om deg selv, hvilke spill du liker, hvor lenge du har spilt, osv. Sørg for å ikke ha skrivefeil og gjør teksen så lettlest som mulig (tenker her på avsnitt osv). Det er det beste tipset jeg kan gi.

Skrevet

Det tviler jeg sterkt på. Lette etter det i 9 jeg og, men fantingenting, og det er tvilsomt at de tar inn uerfarte. Spilltestere ser etter spesielle ting, ikke bare sitte og ta headshot...

Skrevet
Husker kompisen min hadde arbeidsuke hos Funcom og var beta tester av aoe i fjor. Men morra hans kjente en sjefene eller noe sånt

Sikkert derfor Funcom ikke visste om bugs før spillet var lansert :dontgetit:

*Just kidding*

Artig å terge beta testere, blir litt hypre av og til :tease:

Skrevet
Husker kompisen min hadde arbeidsuke hos Funcom og var beta tester av aoe i fjor. Men morra hans kjente en sjefene eller noe sånt

Sikkert derfor Funcom ikke visste om bugs før spillet var lansert :dontgetit:

*Just kidding*

Artig å terge beta testere, blir litt hypre av og til :tease:

Faktisk så fant han 1 eller 2 bugs :p

Skrevet

Noen tips :)

Alle spiller spill i en eller annen form idag, hva er det som skiller deg utifra resten ? Du må skrive litt om deg selv, hvilke erfaringer du har og bevise at du faktisk har et kritisk syn. Er det som er viktig.

Hvis du vil at et firma skal bruke energi på deg så må du bruke energi på de også. Alt er ying og yang i denne verden ;)

Så må du kutte ut flere spørsmålstegn, det holder med ett spørsmålstegn når du skriver. En uvane altfor mange har.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

En jeg går på skole med tror jeg var hos Gamer.no. Han var ihvertfall hos en spillside, og sjefen hans het et eller annet navn jeg har hørt herifra før.

Endret av Matsemann
Skrevet
Vil også anbefale å legge ved en selvskrevet omtale av ett spill. Slik at de ser hva du er god for.

I tillegg kan du jo skrive litt om deg selv, hvorfor du mener at du passer inn i en sånn jobb og hvorfor de skal velge akkurat deg. Diverse firmaer får jo haugehvis at henvendelser fra skoleelever hver høst, så du må gjøre ditt beste for å skille deg ut - og det på en positiv måte.

Skrevet (endret)

En spilltester tester spill for bugs o.l (om spillet evt. er kjedelig), altså de hadde ikke hatt bruk for deg i gamereactor eller lignende. Du må søke til norske utviklere, feks. artplant eller funcom.

Endret av Syvertsen
Skrevet

er det spilltester, eller spillanmelder du har lyst å jobbe som under utplassering?

Førstnevnte leter etter bugs, mens en spillanmelder spiller nye spill og kaster terningkast og sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...