Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Noken har som kan annbefalle en god ryggsekk til 5930g? sliter med å finne en som er behagelig, men som samtidig har en beskyttande lomme til laptopen. Med alle ryggsekkar eg har prøvd har denne beskyttande lommen våre for liten, sjølv dei er beregna på 15.4"...

 

Takk på forhånd

 

Acer har en flott studentbundle der du får med 1 års panda anti-virus, 1 lader, trådløs mus og sekk til 995,- NOK. Den har ikke en helt egen lomme, men du har en egen beskyttelsegreie inne i den. De selger den på Telebutikken :-)

Er denne maskinen unormalt stor i forhold til andre 15,4" maskiner siden den ikke passer i "vanlige" laptopsekker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med mye bluescreens, kommet typ 1 hver dag i 4 dager nå.. får aldri med meg hva feilmeldingen egentlig er, men i den siste sto det noe med USB drivere tror jeg.

 

noen som har liknende problem med denne pcn eller forslag til løsning? klarte ikke få windows debugging tools til å virke..

Lenke til kommentar
Sliter med mye bluescreens, kommet typ 1 hver dag i 4 dager nå.. får aldri med meg hva feilmeldingen egentlig er, men i den siste sto det noe med USB drivere tror jeg.

 

noen som har liknende problem med denne pcn eller forslag til løsning? klarte ikke få windows debugging tools til å virke..

 

hei :) hold inne windows tasten + Pasue Break (nesten helt æverst til venstre på laptopen) - trykk på avangserte alternativer - fanen Avansert - under oppstart og gjenoppretning - under systemfeil så kryss av på Skriv Hendelse til systemlogg. hvis du har gjort dette og du har noen Dump filer så kan jeg debugge dem og se hva det skyldes. du finenr de her: C:\Windows\Minidump - last de opp til http://rapidshare.com/ eller lignende :)

Lenke til kommentar

Sliter no jævlig her nå. Tror lydkortet i pcen har tatt kvelden eller noe. Jævla jallapikkdritt.

 

Kobler daglig inn og ut et stereoanlegg/pc-anlegg med 2 satelitter og en subwoofer til pcen. Bruker da minijack i den grønne utgangen på pcen. Men nå i det siste (siste måneden elns) så kommer det ofte irriterende/jævlig skurring, og musikken hakker og sånt. Lægger. Faen.

 

Er det en mekanisk slitasje på hodetelefonporten i PC'en, eller er det en driverfeil? Når jeg tar ut headset/høytallere, så virker musikken helt fint med de interne pchøytallerne

Lenke til kommentar

Har et stort problem med skjermoppløsningen:

Skjermoppløsningen er 1200X800 sant? Men i spill kan jeg ikke velge denne oppløsningen. HVORFOR?!

På min gamle laptop kunne jeg velge en haug av forskjellige oppløsninger, mens nå kan jeg kun velge to i spill. høyeste er 1024X768 tror jeg.

Hvordan skal jeg få spillene i rett oppløsning?

Lenke til kommentar
Har et stort problem med skjermoppløsningen:

Skjermoppløsningen er 1200X800 sant? Men i spill kan jeg ikke velge denne oppløsningen. HVORFOR?!

På min gamle laptop kunne jeg velge en haug av forskjellige oppløsninger, mens nå kan jeg kun velge to i spill. høyeste er 1024X768 tror jeg.

Hvordan skal jeg få spillene i rett oppløsning?

 

ikke alle spill støtter 1200X800 så du kan bare velge det høyeste som det spille støtter (slik som CS:S støtter ikke 1200X800)

Lenke til kommentar
Sliter no jævlig her nå. Tror lydkortet i pcen har tatt kvelden eller noe. Jævla jallapikkdritt.

 

Kobler daglig inn og ut et stereoanlegg/pc-anlegg med 2 satelitter og en subwoofer til pcen. Bruker da minijack i den grønne utgangen på pcen. Men nå i det siste (siste måneden elns) så kommer det ofte irriterende/jævlig skurring, og musikken hakker og sånt. Lægger. Faen.

 

Er det en mekanisk slitasje på hodetelefonporten i PC'en, eller er det en driverfeil? Når jeg tar ut headset/høytallere, så virker musikken helt fint med de interne pchøytallerne

1. det kommer "mekanisk" lyd/skurring hvis dataen jobber mye mens du hører musikk (er slik med alle dataer :))

 

2. prøv nye drivere: http://www.realtek.com/downloads/downloads...p;GetDown=false klikk på accept bla bla - se litt lenger ned og velg "Vista Driver(32/64 bits) Driver only (Executable file)" og trykk på den GOen du har en fin magefølelse for :) - innstaler de og start dataen på nytt :)

 

edit: er noe med meg og dobbeltposting :wallbash:

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Har et stort problem med skjermoppløsningen:

Skjermoppløsningen er 1200X800 sant? Men i spill kan jeg ikke velge denne oppløsningen. HVORFOR?!

På min gamle laptop kunne jeg velge en haug av forskjellige oppløsninger, mens nå kan jeg kun velge to i spill. høyeste er 1024X768 tror jeg.

Hvordan skal jeg få spillene i rett oppløsning?

 

ikke alle spill støtter 1200X800 så du kan bare velge det høyeste som det spille støtter (slik som CS:S støtter ikke 1200X800)

CSS støtter jo 1280x800...

Lenke til kommentar

Innstalerte Windows 7 64-bit på min nå. Også innstalerte jeg Empowering Technology Frameworket og blant annet ePower Management. Men problemet da er at jeg ikke får starta ePower fordi operativsystemet ikke støttes! Hva gjør jeg? Har prøvd å kjøre i kompabilitetsmodus for både vista og xp, uten hell. Bruker ePower veldig aktivt til å skru opp og ned cpu og alt sånt.

Lenke til kommentar
Innstalerte Windows 7 64-bit på min nå. Også innstalerte jeg Empowering Technology Frameworket og blant annet ePower Management. Men problemet da er at jeg ikke får starta ePower fordi operativsystemet ikke støttes! Hva gjør jeg? Har prøvd å kjøre i kompabilitetsmodus for både vista og xp, uten hell. Bruker ePower veldig aktivt til å skru opp og ned cpu og alt sånt.

 

Jeg bruker bare win7's interne strømstyring, har funke mer enn godt nok til mitt bruk ihvertfall.

 

Ikke installert ett eneste acer program på min :)

Lenke til kommentar
Jeg bruker min til LAN, og spiller så og si alt med brukbar og meget behagelig grafikk. Crysis har jeg ikke prøvd, men har egentlig liten interesse av det. Slike spill som Call of Duty 5 spiller den helt perfekt!

 

hmm. dette finner jeg merkelig. jeg har nå kjøpt meg cod4 og jeg har veldig ustabil fps, selv etter å ha ordna meg en skikkelig god og tweaka config.

fps ligger stabilt på 125 de første fem minuttene, men så helt plutselig faller den ned til 30-40 en liten periode, for så å være stabil igjen. dette skjer gang på gang.

 

noen som har en god forklaring på hvorfor dette skjer?

 

forøvrig prøvde jeg farcry 2 også, men der var det stort sett bare hakking, så da orka jeg ikke mer..

Endret av stmonsen
Lenke til kommentar

Jeg har et annet problem:

 

Det trådløse nettverket er såå tregt, og det skyldes ikke routeren. Kameraten min som sitter siden av meg har veldig lav ping på WoW og internettbrowsinga går fort. Men på min maskin, har jeg ping som er så utrolig ustabil og svært høy veldig ofte. Får de lagspiksa. I tillegg tar det lang tid å surfe på internett. Noen som har forslag?

 

Jeg har brukt windows update så jeg har en av de nyeste oppdateringene for den trådløse intel-kortet.

 

Kan noen hjelpe en person som helst vil spille uten massiv lag?

Lenke til kommentar
Jeg bruker min til LAN, og spiller så og si alt med brukbar og meget behagelig grafikk. Crysis har jeg ikke prøvd, men har egentlig liten interesse av det. Slike spill som Call of Duty 5 spiller den helt perfekt!

 

hmm. dette finner jeg merkelig. jeg har nå kjøpt meg cod4 og jeg har veldig ustabil fps, selv etter å ha ordna meg en skikkelig god og tweaka config.

fps ligger stabilt på 125 de første fem minuttene, men så helt plutselig faller den ned til 30-40 en liten periode, for så å være stabil igjen. dette skjer gang på gang.

 

noen som har en god forklaring på hvorfor dette skjer?

 

forøvrig prøvde jeg farcry 2 også, men der var det stort sett bare hakking, så da orka jeg ikke mer..

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1107590&hl=

Lenke til kommentar

Andre som opplever at pcen blir grisevarm etter reinnstall av OS? Har innstalert Windows 7 64-bit på min nå, og når jeg kjører alt av CPU og GPU på fullt og spiller så blir den så varm at den skrur seg av relativt kjapp. =/ Var jo ikke slik når jeg kjørte Vista. Den blir også veldig varm når jeg bare surrer på nettet og msn og lignende også, men den skrur seg hvertfall ikke av. Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Andre som opplever at pcen blir grisevarm etter reinnstall av OS? Har innstalert Windows 7 64-bit på min nå, og når jeg kjører alt av CPU og GPU på fullt og spiller så blir den så varm at den skrur seg av relativt kjapp. =/ Var jo ikke slik når jeg kjørte Vista. Den blir også veldig varm når jeg bare surrer på nettet og msn og lignende også, men den skrur seg hvertfall ikke av. Hva kan være problemet?

 

Har akkurat samme problemet! Den blir varm utrolig fort nå etter installering av Windows 7. Though jeg bruker 32-bit. Men uansett, det opplever jeg virkelig som et problem, for det nytter jo ikke å spille med no særlig god grafikk på denne pc'en, den koker med en gang. Jeg kjøpte meg en ZM-NC2000 notebookkjøler uten at det hjalp no spesielt mye, det tar bare litt lengre tid, men glodvarm blir den til slutt uansett. (Spilte left 4 dead her om dagen med alt på low, og etter en stund var pc'en oppe i 100 grader, på tross av at kjøleren sto på for fullt.)

 

Kommer til et punkt i spill hvor fps'en bare detter ned til rundt 10 og blir der, og dette minner jo om problemet som har blitt nevnt tidligere i denne tråden, hvor det viste seg at acer CPU control eller noe var skyldig. Men den har jeg jo ikke installert nå med windows 7, så er det egentlig bare CPU'en som "slapper av" på grunn av for mye varme automatisk?

Lenke til kommentar

Hvordan la datan kjøle seg ned bedre:

 

vell... nå skal ikke jeg oppfordre folk til og gjøre dette uten en viss kunskap om litt ledning kapping osv..

 

to andre "lettere" tips:

1. tape fast lego/fyrstikk sker under datan. 1 litt kjukk bakerst og små forann :) funker fett det også :p

 

2. åpne bakplata og støvsug vifta og kjøleribba /spyl dem med trykkluft

 

3. kan også være lurt og ta av kjøleren til CPUen og GPUen (grafikkorte) vaske bort kjølepastaen og føre på ny

(krever dog at du må kjøpe kjølepasta)

 

hvordan gjøre vifta inni dataen til en USB dreven som gåt på 100% hele tia.

NB: vifta's pinn vil bli ødelagt så det er litt.. enten gjør du det ikke eller så gjør du det ikke. hvis du ødeleger for mye på ledningen så kan det hende at vifta blir 100% ødelagt :-/

 

FØR DU PRØVER DETTE ANBEFALER JEG AT DU PRØVER PÅ NOEN SMÅ LEDNINGSSTUMPER :) kAN FORT BLIT LITT KORT DETTE(ja jeg følte caps var nødvendig her.. sorry moderatorer :( )

 

Hva du trenger:

 

1. en saks / ledningskapper

2. Sort tape

3. en USB ledning som ikke er for gammel

4. litt ting oppi hue :s

 

1. skru opp alle skruene bak dekselet

2. ved vifta sitter en 3 pinner.

3. pirk den ut.

4. nå pirker du av alle 3 ledningene fra pinnen.

5. finn en USB kontakt og klipp av enden (la den enden med USB bli igjen)

6. nå så kan du bare klippe av alle ledningene untatt den røde og svarte.

7. ledningene er veldig .. små så vær sykt forsiktig.. nå kapper du av isolasjonen på den røde og svarte ledningen på vifta sine ledningen (hvis nødvendig) og USB sine ledningen.

8. (HUSK OG FØR LEDNINGEN TIL VIFTA IGJENNOM "RILLENE" før du setter på bakplata) finn svart tape og tape sammen de to røde endene og svarte endende.

9.kan hende ledningen til vifta blir litt kort så hvis den blir litt "høy" pga USB ledninga så finner du fyrstikk esker / lego biter og bruk fantasien :)

 

10. plugg i USB kontakten og håp på at du greier det :)

 

LYKKE TIL :)

Lenke til kommentar
om jeg forstod det rett, så mener du at vifta skal få mere futt ved å seriekople USB og vifta?

Poff, så forsvinner garantien.

 

altså vifta har en 3 pin som er kobla til Hovedkorte så istede for og la hovedkorte bestemme over den 3 pinen så lager du den over til en USB kontakt som gir samme kraft 24/7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...