Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Faen ass. Både Nod32, som alltid har vært et ganske lite ressurskrevende program, Opera og Msn sluker jo CPU jo. Har i det siste ofte ligget på rundt 100% bare på de tre programmene. Noe er galt! Har noen andre opplevd noe lignende?

 

 

1. skru datan avogpå

2. gå inn på acer ePower manager og sjekk om CPU styrken er på maks (skrus altid til ca 50% hvis du gjen. til fab. standar :S)

Hjalp å restarte pcen gitt. ;) Må kanskje begynne å gjøre det litt oftere. :p

Men gikk inn og sjekket det med CPU, og du hadde rett gitt! Den sto på høy, eller midt på om du vil, på høy ytelse. Satte den til Maks jeg. Så får vi se om det gjør det litt bedre.

 

 

Ser dere snakker om mer RAM og 64 bit Vista. Det er sånn at 32bit Vista ikke klarer å utnytte 4GB RAM ordentlig right? Så det er ikke noe poeng å oppgradere til 4GB hvis man ikke har 64bit?

 

 

Den blir da brukt den siste GB'en?

 

Det er bare at vista 32 bit bruker så jæ*la mye ram at det skulle ikke vert lov.

 

Etter det jeg har hørt, vet ikke om det er rett men..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har problemer med fps drops. jeg spurte om hjelp og fikk til svar at jeg skulle lese denne tråden... Eh... hvor mange sider er det egentlig? Jeg lurte på om noen kunne sende link til HVOR i tråden det står. Problemet har noe med en bug som gjør at dataen går i strømsparingsmodus tror jeg.

 

 

Det er 85 sider :thumbup:

 

-Mini097

Lenke til kommentar
Det var jo det du spurte om :innocent:

 

- Mini097

 

Det er bare en måte å uttrykke at jeg ikke gidder å lese alle sidene! Det virkelige spørsmålet var hvor i granskauen dette om Strømsparing buggen står!

 

lov å tulle i et forum iblant :roll: gjør dette: nederst til høyere så er det et batteriikon - høyere klikk på det - velg Strømalternativer - velg maks Ytelse - sjekk nå og se om det blir bedre.

 

hvis det ikke ble noe bedre gjør dette - høyere klikk på batteriikonet velg Acer ePower Management - og sett CPU og / eller GPU strømstyrken / Ytelsen til maks :)

Lenke til kommentar
Det var jo det du spurte om :innocent:

 

- Mini097

 

Det er bare en måte å uttrykke at jeg ikke gidder å lese alle sidene! Det virkelige spørsmålet var hvor i granskauen dette om Strømsparing buggen står!

 

lov å tulle i et forum iblant :roll: gjør dette: nederst til høyere så er det et batteriikon - høyere klikk på det - velg Strømalternativer - velg maks Ytelse - sjekk nå og se om det blir bedre.

 

hvis det ikke ble noe bedre gjør dette - høyere klikk på batteriikonet velg Acer ePower Management - og sett CPU og / eller GPU strømstyrken / Ytelsen til maks :)

 

Alt dette er på max :/

Lenke til kommentar

Pcen min står kobla til stikkkontakt med strømkabel i og alt, men når jeg tar over batteriikonet nede i høyre hjørne står det "96% tilgjengelig koblet til, lader ikke".

 

Hva er det a? hadde jo vært fint at den lada når jeg hadde den kobla til. Er det ladern det er no galt med?

Lenke til kommentar
Kanskje det som XtaZ skrev tidligere i tråden kan være til hjelp?

 

Leste at noen har problemer med plutselig dårligere ytelse i spill osv. Skjedde det samme med meg i går. etter en restart av maskinen så syntes jeg den hadde mista en del futt i spill og sånn da jeg fikk skikkelig dårlig FPS. skjønte ikke hva dette kunne vere. å restarte maskina og registry cleaning osv funka ikke. Viste seg nå at av en eller annen merkelig grunn så har "high performance" instillingen min stilt CPU speed ned på low mens alt det andre fortsatt var på high :O Så dette da jeg rotet meg inn på acer sin batteristyring (dobbeltklikke batteriet på acer toolbaren) skrudde denne på high igjen som den normalt skal vere å nå går maskinen som en kule igjen :) Merkelig at det har stilt seg inn på low av seg selv uten å gi fra seg noen melding :S

 

 

Men uansett. sjekk om dette kan ha skjedd hos dere også :)

 

 

Det virket ikke for meg :(

FORBANNA ACER PC! Lagger som et helsike mange ganger :wallbash:

 

Noen som vet hvordan jeg kan stoppe den helt forferdelige laggen? OG IKKE KOM MED KOMMENTARER SOM:"SKRU NED GRAFIKKEN." Det har ikke noe med det å gjøre, fordi spillene kjører glatt litt, men så etterhvert får jeg et utrolig få antall fps (bilder per sekund).

 

 

Jeg fant ut hva som var problemet, vifta som er dårlig! Har bestilt en notebook cooler (http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1810663;c:36231;r:kelkoo) som skal hjelpe å holde grafikkkortets temp nede (var oppe i 91-92 C).

 

En annen ting jeg også kan gjøre er å kjøpe et stativ på biltema.

Saken er løst :D

 

Jøss, skulle til å svare på de tidligere postene om dette problemet, men her var det løst gitt! Jeg brukte lang tid på å finne ut av dette, og kom til slutt fram til akkurat det sammes om står her om dårlig vifte. Fant faktisk aldri ut om det med strømsparinga, men jeg installerte windows 7 istedet og fikk bort alle acer programmene og den er mye deiligere å bruke nå, kjører også spill enda bedre. Har faktisk lett masse etter sånne laptop-kjølere i dag og funnet ut at de selges veldig få typer av disse i Norge i forhold til hva som faktisk er laget. Men av de som blir solgt i Norge, er det noen som har en og kan si hvordan den funker?

 

Edit: Bare skrev om litt.

Endret av turmion
Lenke til kommentar

Innimellom når jeg skal slette eller endre navn på mapper eller filer eller lignende får jeg opp meldinga "du må ha tilatelse til å utføre denne handlingen". Kan enten velge "prøv på nytt" eller "avbryt". Trykker jeg "prøv på nytt" kommer samma feilmelding og jeg må restarte pcen for da pleier det som regel å funke.

 

Hva er det? jeg er eneste bruker på maskinen så regner med at jeg er administrator.

 

Mulig dette er mer en Windows spørsmål, men var usikker på om det kanskje hadde noe med pcen å gjøre så jeg bare posta her.

Lenke til kommentar

Leste de siste sidene av denne tråden men fant ikke noen relevant informasjon, og jeg orker ikke lese gjennom hele sulamitten. Derfor spør jeg i stedet om svar på et (forhåpentligvis) enkelt spørsmål:

 

Har noen testet denne laptopen på Windows 7 x64? Jeg vurderer sterkt å installere dette på den i morgen, men jeg vil vite om det fins drivere for alle komponentene i maskinen først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...