Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

woot.. skal kjøpe meg denne pcn, men hva er forskjell på disse 2? og hvilken av de kjøper jeg?

 

http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...r-pc-lxaq40x045

 

http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...m-gt-lxaq30x066

 

også hvilken av de 2 er samme som denne http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94264?

Endret av ronny iversen
Lenke til kommentar
Nå må en begynne å holde tunga beint i munnen altså... nå er det flere versjoner av Aspire 5930 ute å går. Se bare på Elprice:

 

LXAQ40X045: Intel Core 2 Duo T7350 prossesor Santa Rosa/

3GB/320GB HDD/DVD/BT/8-Celler - Kr 6990.- Link

 

LXAQ30X066: T5800/3GB/320GB HDD/DVD/6-Celler/HD-Cam Kr 6990.- Link

 

LXAQ40X046: T7350/4GB/320GB HDD/BD-ROM/BT/8-Celler Kr 8990.- Link

 

Merk at Elprice konsekvent skriver T i prosessor-betegnelsen, og faktisk spesifiserer "Santa rosa" etter prosessornavnet. En annen ting er at de to maskinene til samme pris er veldig forskjellige. Den ene har en T5800 prosessord og bare 6-cellers batteri, og heller ikke bluetooth.

 

Merk også at alle tre maskinene listes hos Elprice som kun Acer Aspire 5930G i overskriften. Her er det fort å ta feil.

 

Jeg vet at enkelte mener at det er elprice som har skrevet feil ang. prosessornavnet, men er det faktisk noen som har fått bekreftet at det bare er feilskrevet? I såfall står det feil på 3 forskjellige maskiner nå.

 

Det er elprice som har skrevet feil. Det finnes ingen T7350 prosessor. Acer har bekreftet det overfor en bruker allerede som også lurte på det samme og derfor kontaktet Acer direkte. Husker ikke linken).

 

Også Datakjeden har gjort samme feilen. Kjøpte 5930G, 4gb m/blueray til sønnen min. Også Datakjeden hadde i butikken merket den med T7350 prosessor. Da jeg påpekte feilen, gikk butikkmedarbeideren og sjekket og det står p7350 på emballasjen til pc'en. Forskjellen på en T og P-prosessor, er såvidt jeg har fått med meg, at P-prosessoren er mindre strømkrevende, da den bruker 25W, mens en T-prosessor bruker rundt 35W.

Lenke til kommentar
Hei.

Tenkte at folk kanskje kunne legge ut en post hver hvor dere forteller hvilket spill dere har på pc`en deres.

Gjerne fortell hvordan den klarere spillet/spillene.

Så får vi som har denne pc`en et større overblikk hva denne klarer.

Kanskje noen 5930g-eiere er ute etter å kjøpe et nytt spill, da kan de sikkert få gode tips her.

 

Mvh Eirik

 

 

Jeg har:

Call Of Duty

War Rock

Battlefeild 2 Demo

 

 

jeg har moh airborne og fm 2008

 

Var vel ikke hvilke spill dere har på pc'n han lurte på ;)

 

Men til Eirik, sjekk www.canyourunit.com

Lenke til kommentar
Nå må en begynne å holde tunga beint i munnen altså... nå er det flere versjoner av Aspire 5930 ute å går. Se bare på Elprice:

 

LXAQ40X045: Intel Core 2 Duo T7350 prossesor Santa Rosa/

3GB/320GB HDD/DVD/BT/8-Celler - Kr 6990.- Link

 

LXAQ30X066: T5800/3GB/320GB HDD/DVD/6-Celler/HD-Cam Kr 6990.- Link

 

LXAQ40X046: T7350/4GB/320GB HDD/BD-ROM/BT/8-Celler Kr 8990.- Link

 

Merk at Elprice konsekvent skriver T i prosessor-betegnelsen, og faktisk spesifiserer "Santa rosa" etter prosessornavnet. En annen ting er at de to maskinene til samme pris er veldig forskjellige. Den ene har en T5800 prosessord og bare 6-cellers batteri, og heller ikke bluetooth.

 

Merk også at alle tre maskinene listes hos Elprice som kun Acer Aspire 5930G i overskriften. Her er det fort å ta feil.

 

Jeg vet at enkelte mener at det er elprice som har skrevet feil ang. prosessornavnet, men er det faktisk noen som har fått bekreftet at det bare er feilskrevet? I såfall står det feil på 3 forskjellige maskiner nå.

 

Det er elprice som har skrevet feil. Det finnes ingen T7350 prosessor. Acer har bekreftet det overfor en bruker allerede som også lurte på det samme og derfor kontaktet Acer direkte. Husker ikke linken).

 

Også Datakjeden har gjort samme feilen. Kjøpte 5930G, 4gb m/blueray til sønnen min. Også Datakjeden hadde i butikken merket den med T7350 prosessor. Da jeg påpekte feilen, gikk butikkmedarbeideren og sjekket og det står p7350 på emballasjen til pc'en. Forskjellen på en T og P-prosessor, er såvidt jeg har fått med meg, at P-prosessoren er mindre strømkrevende, da den bruker 25W, mens en T-prosessor bruker rundt 35W.

 

En kan jo begynne å lure når den ene versjonen kommer med T5800 prosessor. Ikke finner jeg denne på intel sine sider, og den er en T prosessor. Denne prosessoren er også oppgitt på mpx på 7730 modellen som en T-prosessor.

 

Hvordan skal egentlig kundene klare å skille dette når ikke nettbutikkene klarer det?

 

Kan det hende at T5800 skal være P8500? Jeg vet A5930 selges med P8500 i bl.a. tyskland. (tenker på elprice sin pris, som er lik versjonen med P7350, men med mindre batteri og uten bluetooth. )

Lenke til kommentar
Hei.

Tenkte at folk kanskje kunne legge ut en post hver hvor dere forteller hvilket spill dere har på pc`en deres.

Gjerne fortell hvordan den klarere spillet/spillene.

Så får vi som har denne pc`en et større overblikk hva denne klarer.

Kanskje noen 5930g-eiere er ute etter å kjøpe et nytt spill, da kan de sikkert få gode tips her.

 

Mvh Eirik

 

 

Jeg har:

Call Of Duty

War Rock

Battlefeild 2 Demo

 

 

jeg har moh airborne og fm 2008

 

Var vel ikke hvilke spill dere har på pc'n han lurte på ;)

 

Men til Eirik, sjekk www.canyourunit.com

 

Har sjekka den siden, fikk under hva som var anbefalt på cod 4 og på moh airborne.

Men jeg formatert dataen til fabrikkstandard. Skal prøve på nytt med ny skjertmkortdriver :thumbup:

Var vel ikke hvilke spill dere har på pc'n han lurte på ;)

Lenke til kommentar

Hadde et pussig innslag for noen minutter siden. Jeg prøvde å starte pcen, men den nektet! Jeg måtte slå den av og på igjen for å kjøre windows sitt feilgjenoppretningsprogram. Fikk starta pcen igjen, men det var litt merkelig...Ingen virus eller slike ting på maskina...

 

Noen med samme erfaring?

 

By the way, etter at jeg lasta ned nye drivere, så fikk BF" 30 fps mindre i gjennomsnitt på fulle settings...Har kjørt på 90 FPS jevnt.

 

Er det spøkelser i maskina eller? trodde oppdateringer skulle gi en forbedring istedenfor forverring...:(

Lenke til kommentar
Tror T5800 er T5800. Ser ut som denne finnes på flere modeller. Kjører også på 2,0 GHz, finner ikke mer info om den foreløpig :/

 

EDIT: Fant denne prosessoren til salgs løst:

 

Intel CPU CORE 2 DUO T5800 2GHZ FSB800MHZ 2MB.

 

Altså litt dårligere enn P7350.

 

Så da kan vi konkludere med at mpx selger en maskin i fra samme produsent og serie med dårligere prosessor, mindre batteri, og uten bluetooth til samme pris som den med P7350! Lurt! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...