Gå til innhold

Civilization - HVILKET skal man velge?


Anbefalte innlegg

Prøvde å søke (ja ;) ) men fant ingen liknende tråder.

 

Bakgrunn: jeg har spilt mye AoE og er veldig glad i strategispill av dette kaliberet. Har gått lei av AoE på mine senere år, men når jeg lasta ned demoen til Revolution på ps3 fant jeg ut at dette ikke var så aller så verst, og jeg kjente gode gamle strategispillgleden inni meg våknet.

 

Så da spør jeg: hvilket er det beste? Hvilket anbefales? Jeg er mest glad i basic logiske ting, så hvis det er noe ala Age of Mythology innen civilization er jeg ikke veldig keen på det.

 

Jeg fant denne: http://www.gamezone.no/index.php?main_page...oducts_id=26329

som virka ganske fristende, samtlige Civilization's opp til nr 4. Er det ikke 5'ern som nettopp har kommet ut? Eller er det noe i mellom, colonisation og revolutions osv? :)

 

Hvordan er den nyeste i forhold til forgjengerene? Jeg har en gammal windowspc med xp, så jeg regner med spilla skal funke greit på den, godt minne og skjermkort.

 

Takker for hjelp, så skal jeg sikkert finne på å dra opp noen gamle Civ tråder når spilla kommer i hus! :D

Endret av Green Machine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Civ: Revolution må ikke forveksles med Civ 1-4.

 

Revolution er basert på Civ 4, med forandringer og optimiseringer for konsoll.

 

Civ 5 kommer nok om et par-tre år skal du se :)

 

Colonization kom vel ut i 1994 og er et meget bra spill, som nå får en "remake" den 25. september. Spillet heter Civilization IV: Colonization, men har for øvrig ingenting med Civ å gjøre, og er også standalone, slik at du ikke trenger noe tidligere spill for å spille.

 

Personlig anbefaler jeg Civ 4 med BTS expansion. Der har du alt du trenger :) - Om du får tak i en pakke med alle tidligere spill også, så er det knall. Civ II er et meget, meget godt spill.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Civ 3 er alt for ubalansert etter min mening. Bl.a. artilleri var alt for kraftig i det spillet, AI'en flere hav dummere og forutsigbar. Spillet brakte en del nye gameplay-elementer, men de aller fleste som var verdt å ta med seg har blitt kraftig forbedret i Civ 4.

 

Hvis jeg skulle rangere ville det nok blitt Civ4 og Civ2 på en delt førsteplass. Dette kun om vanilla-versjonene. Civ 4: BTS er den desidert beste pakken i mine øyne.

Lenke til kommentar
Hva gjør Civ 3 bedre? Har bare prøvd Civ 4.

 

 

Det lurer jeg også på, sist jeg prøvde, synes jeg det var rotete og forvirrende. :dontgetit: MEN, nå har jeg bestilt samlepakka med alle sammen, så jeg har tenkt å gi det en ny sjanse når den kommer. :yes:

 

Pr. i dag står nr. 1 og 4 øverst på lista.

Endret av Nielsen75
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg vil også anbefale Civ 4 med Beyond the Sword expansjonen. Det er også noen patcher som har kommet ut som du bør installere. Jeg var ikke så fornøyd med nr 3 og syntes balansen er bedre i nr 4. Men når du først er igang med Civ, uansett hvilken versjon du bestemmer deg for å starte med så vil jeg anbefale at du legger til www.civfanatics.com i dine favoritter. Her finner du masse nyttig stoff til alle civ spill. Patcher, guider, forum, mods og kart. Anbefales på det sterkeste, endel av modsene du finner der er utrolig bra saker.

 

Du bør også sjekke ut Colonization når det kommer mot slutten av måneden. Det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar

Civ 3 har Scandinavia! :!:

 

Civ 4 har alt det samme bortsett fra Scandinavia av en eller annen grunn. Hadde det vert opp til meg hadde ikke Amerika eksistert som en civilisasjon, men som en slags "event" som oppstod om en koloni ble selvstendig.

 

Men det finnes sikkert mods til Civ 4 som gir Scandinavia.

Lenke til kommentar

Jeg spilte sist colonization for 1 uke siden. Er glimrende greier.

 

Jeg har selv bare spilt civ1, 3 og 4.

 

Civ 1 var jo gøy den gang, men tror det hadde blitt litt for enkelt idag. Civ 3 var bra. Civ 4 er vel egentlig bedre, men sett bort fra grafikk ol. så synes jeg det blir litt for stort for min smak. Litt for mye å holde greie på osv. Derfor likte jeg civ3 bedre enn civ5 første gangene jeg spilte dem. Men nå er det jo evigheter siden jeg har spilt civ3, så er godt mulig at civ4 egentlgi er bedre, bare at standarden min har endret seg.

 

Uansett er colonization konge. Om det blir remake av det hadde det vært moro.

 

Dette freecol, er det bare en ren kopi eller? Jaja, får sjekke det ut selv:-)

Lenke til kommentar

Civilization 4 er det beste strategispillet jeg har spilt. Det er litt komplisert men jo mer tid du bruker på det jo bedre blir det. Er i tilegg en haug av gode mods så du får mange spill i ett. Men uansett hvilket Civ spill du velger tar du ikke feil, er geniale alle sammen.

Endret av Puppet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...