Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvor vanskelig er Teoretisk matte?


Anbefalte innlegg

Jeg er ennå usikker om jeg skal forsette med t, eller gå over til P matte. Alle lærerne sier at T matte er veldig vanskelig osv, er det virkelig det? Jeg fikk ikke gode karakterer i 10.klasse, men så langt har jeg jobbet VELDIG godd med T matte, men ennå er jeg litt redd for å få en dårlig karakter der. Altså hvis jeg forstsetter til etter jul, og bytter til P, så er jeg vel langt bak de andre som har praktisk matte?

 

Men er det en stor forskjell med Matte P og Matte T?..Og det jeg har fått høre, er at de som tar matte p2, ikke får "dee beste jobbene", og man burde ta matte t, derettere s1?. Men ennå er jeg veldig usikker om jeg skal forsette med matte t. Håper noen kan gi meg råd og tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt ening med det du sier. Tror jeg skal til neste år ta samfunn og økonomi, men da trenger man vel ikke matte T?. Men kanskje jeg bytter mening etthvert. Vil ha mulighetene åpne. Men det jeg lurer på. Har vi matte p\t i 3 år? neste år må jeg velge mellom realfag eller samfunn og økonomi(en av dem skal jeg velge) har jeg da matte i 3 år. Og er det da best å ta matte t? også en ting som ikke har noe med saken å gjøre, har vi bare engelsk i 1 år?

 

Jeg har jobba med matte 2 timer etter skoletide, så tror jeg har gjort en bra innsats.

Endret av Fly Emirates
Lenke til kommentar

Hvis du ser for deg at du kan gjøre en grei innsats i matte hele veien, så syns jeg du skal holde deg på T-matten, og ta R1 og gjerne R2 neste år og året deretter. Det er veldig vanskelig å vite hva man faktisk vil studere når man går på vgs, og da er det en velsignelse å ha de mattefagene, sånn at flere studier er åpne. Selv tenkte jeg IKKE på den måten da jeg gikk på vgs, og jeg må ta R1 og R2 i år, flere år etter jeg egentlig ble ferdig på vgs... ;) Du har ingenting å tape på å ta T-matten, så lenge du ikke hater matte noe intenst, og med din innstilling ser det jo ut til at du vil klare det fint...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...