Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg gjorde samme tabben. Gå inn på live messenger. Slett adressen din. Gjør sammaa greia på nytt. Ta vekk den klaffen som velger å hive alle kontaktene dine også inn på telefonlista.

Takk! :D

 

Får komme med et tips selv. Jeg glemmer stadig vekk programmer åpne som jeg trodde jeg hadde lukket, som da til slutt fører til treghet. Kanskje elementært for noen, og jeg er jo kjent med det samme fra S60 - men der avsluttet programmene direkte ved trykk på "rød telefon"-tasten. Endret X-funksjonen på HD til å lukke programmer direkte, og så trykker jeg heller "home" de gangene jeg skal multitaske og holde det aktive programmet i gang.

Lenke til kommentar
Jeg gjorde samme tabben. Gå inn på live messenger. Slett adressen din. Gjør sammaa greia på nytt. Ta vekk den klaffen som velger å hive alle kontaktene dine også inn på telefonlista.

Takk! :D

 

Får komme med et tips selv. Jeg glemmer stadig vekk programmer åpne som jeg trodde jeg hadde lukket, som da til slutt fører til treghet. Kanskje elementært for noen, og jeg er jo kjent med det samme fra S60 - men der avsluttet programmene direkte ved trykk på "rød telefon"-tasten. Endret X-funksjonen på HD til å lukke programmer direkte, og så trykker jeg heller "home" de gangene jeg skal multitaske og holde det aktive programmet i gang.

 

 

Har trykt på mobilen i noen dager nå. Har skaffa meg progs som fikser noen av de svakhetene eg finner. Sitte bare å venter på xperia panelene eg nå

Lenke til kommentar
Ahh, takk skal du ha! Hadde jeg helt glemt.

 

Angående "Alle kontakter", så synes jeg det er utrolig rotete at der ligger telefonnumre, messengeradresser og mailadresser. Jeg vil BARE ha telefonnummere når jeg går inn på "Alle kontakter". Hvordan fikser jeg dette? :)

 

PS: Det er mulig jeg valgte at messenger- og mailkontaktene skulle legges til første gang jeg startet Live Messenger, men det må i så fall ha vært et uhell.

 

Jeg gjorde samme tabben. Gå inn på live messenger. Slett adressen din. Gjør sammaa greia på nytt. Ta vekk den klaffen som velger å hive alle kontaktene dine også inn på telefonlista.

Tok like så godt å merket alt og slettet. Men det jeg ikke tenkte på, var at også sim-kontaktene gikk tapt da!

I tillegg forsvant alle adressene mine fra MSN, kanon :roll:

Men hvordan sletter man adressen sin i Live Messenger da? Jeg får det ikke til ...

Lenke til kommentar
Jeg gjorde samme tabben. Gå inn på live messenger. Slett adressen din. Gjør sammaa greia på nytt. Ta vekk den klaffen som velger å hive alle kontaktene dine også inn på telefonlista.

Takk! :D

 

Får komme med et tips selv. Jeg glemmer stadig vekk programmer åpne som jeg trodde jeg hadde lukket, som da til slutt fører til treghet. Kanskje elementært for noen, og jeg er jo kjent med det samme fra S60 - men der avsluttet programmene direkte ved trykk på "rød telefon"-tasten. Endret X-funksjonen på HD til å lukke programmer direkte, og så trykker jeg heller "home" de gangene jeg skal multitaske og holde det aktive programmet i gang.

Hvordan endrer man X-funksjonen?

Start->Instillinger ...?

Lenke til kommentar
Noen som fattar av og på funksjonen? Når batteriet er nesten tomt,slår mobilen seg av automatisk. Men den gjør jo ikke det. Den går i hvilemodus. Hvordan skal jeg da få brukt opp alt batteriet. Er jo viktig å tappe det helt og lade fult opp noen ganger. Noen som lada mobben fult ut før bruk forresten?

 

I følge fagsider på nett, så er det ikke viktig å lade helt ut, heller det motsatte. Man bør ikke lade helt ut. I tillegg så har det heller ingen virkning å "prime" batteriet ved å la det lade x antall timer første gang. Dette er ting som henger igjen fra NiCD teknologien, noe som fantes for mange år siden.

 

Når dette er sagt så er lurt å bruke det til telefonen slår seg av et par ganger i året for å la batteriet rekalibrere seg.

 

Kilde: http://www.batteryuniversity.com/

 

EDIT: Spesielt tabellen med do and don't er interessant:

 

http://www.batteryuniversity.com/partone-21.htm

 

Der ser du at det faktisk skader batteriet å lade det ut over 80 % av kapasiteten, og at du forlenger batteriets levetid ved å lade ofte og litt. I tillegg ser man også at batteriet vil miste kapasitet over tid uansett om man bruker det eller ikke...

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Hvordan endrer man X-funksjonen?

Start->Instillinger ...?

Slet litt med å finne det igjen faktisk. :p Du må gå via Task Manager (trykk oppe til høyre -> verktøy-ikonet), deretter "Knapp". Der kan du velge om X-tasten direkte skal avslutte programmet, eller om kort trykk skal minimere og langt trykk ved å holde inne. Det siste høres jo praktisk ut, bortsett fra at det ikke fungerer hos meg. Programmene lukket seg ikke selv om jeg holdt inne X, og jeg valgte derfor å avslutte direkte i stedet.

Lenke til kommentar

Har en god nyhet for alle som har tenkt å bruke mobilen som GPS! Testet den i 30 minutter i bilen i stad, begynte med tilnærmet fullt batteri, avsluttet med èn søyle mindre! Syns det var overraskende bra!

Bruker TomTom 7, forøvrig. Har nå også satt på Clear - Coat full body beskyttelse, resultatet vil vel komme ordentlig frem i morgen, skal se om jeg får lagt ut noen bilder.

Endret av BungieMan
Lenke til kommentar
Andre som har lagt merke til at de har byttet om , og . på fullt QWERTY i liggende modus i Opera? En smule irriterende.

 

-KJ

 

Bør vel kanskje utdype den litt. Ser nå at den ble litt lett å misforstå:

 

Når jeg skal skrive www.vg.no i Opera og trykker på tastene som ville gitt dette i følge tegnene de viser, så skriver telefonen vvv,vg,no

 

De har med andre ord byttet om på , og . slik at . skriver , og , skriver .

 

Kanskje ikke så mye enklere å forstå, men prøv det så skjønner dere hva jeg mener.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Andre som har lagt merke til at de har byttet om , og . på fullt QWERTY i liggende modus i Opera? En smule irriterende.

 

-KJ

 

Bør vel kanskje utdype den litt. Ser nå at den ble litt lett å misforstå:

 

Når jeg skal skrive www.vg.no i Opera og trykker på tastene som ville gitt dette i følge tegnene de viser, så skriver telefonen vvv,vg,no

 

De har med andre ord byttet om på , og . slik at . skriver , og , skriver .

 

Kanskje ikke så mye enklere å forstå, men prøv det så skjønner dere hva jeg mener.

 

-KJ

 

Sært.. men det er ikke tilfellet på min telefon.. :ohmy:

Lenke til kommentar
Testet TomTom 7 på vei hjem fra skolen, GPS-laggen er ikke der! Null lagg! Det tok strøm, såklart, men det var absolutt det eneste minuset!

Vel. Jeg har testet GPS-en nå i helgen, og er ikke like fornøyd som deg.

 

TomTom er en glimrende produsent som jeg har erfaring med fra tidligere, og programvaren er god. Men selve GPS-enheten gir et irriterende etterslep, og ligger 50-75 meter "bak" deg til enhver tid om du kjører i normal hastighet. Det er ingen deal breaker, for all del, men det er noe som man forventer hadde vært løst bedre. Jeg regner med at dette endrer seg ved neste oppdatering av telefonprogramvaren, ettersom jeg har sett at flere andre har merket seg det samme problemet.

 

En annen relativt irriterende greie er at jeg ikke finner noen måte å ekskludere HSDPA-nett fra telefonen. Jeg har Netcom, og det virker på meg som at telefonen hele tiden surrer med å veksle mellom deres Edge-, 3G- og HSDPA-nett. Det gjør ingen underverker for overføringshastigheten, og jeg kan ende med å sitte i over et minutt for at en nettside skal laste ferdig. Stryk til Netcom, og smekk til Touch HD inntil jeg finner en måte å "låse" den i 3G på. Generelt er jeg ikke blåst unna av telefonens og Operas evne til å laste inn sider, uavhengig av båndbredde der en sitter.

 

Ellers er telefonen flott. Etter en uke har jeg blitt godt vant med alle de små, glimrende tingene som gjør enheten så imponerende som den er, og jeg nøler ikke med å anbefale den. Som e-postklient er den superb!

Lenke til kommentar
Etter å ha lest testen på Amobil ser jeg at de hadde litt å utsette på lydkvaliteten. Hva sier dere som har den til dette? Hvordan er den opp mot andre telefoner dere har hatt? vil gjerne høre litt flere meninger.

 

Jeg brukte en iPhone som musikkspiller tidligere. Touch HD står ikke tilbake for denne når det gjelder lyd på den type musikk jeg gjerne lytter til. Det vil si pop, jazz, rock og klassisk, men i liten grad musikk med veldig mye bass.

 

Dette er min andre HTC på to år, og jeg må si at jeg faktisk synes lydkvaliteten både på spiller og medfølgende headset har vært akseptabelt både på S710 og ikke minst på Touch HD.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...