Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ljug i politianmeldelse.


Shtian

Anbefalte innlegg

Det virker jo som om de fleste som svarer her har tatt utgangspunkt i at trådstarter faktisk hadde politiet bak seg i 500 meter før han svingte av, mens trådstarter selv sier at det ikke stemmer. Da virker det helt ulogisk for meg å komme med en masse meninger om hvor dårlig sjåfør trådstarter er fordi han ikke sjekker speilet ofte nok, hvis det kun er snakk om noen sekunder.

 

Hvis du derimot er helt overbevist om at trådstarter lyver, og politiet har alt på sitt rene, kan du kanskje la være å svare, da det egentlig ikke fører til noe konstruktivt.

 

At man kanskje ikke skal kjøre med musikk rett på ørene på en moped kan jeg kanskje være enig i, men hvis det trådstarter sier er sant, spiller det liten rolle iom at de ikke lå bak ham mer enn noen sekunder.

Endret av Izte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er nok bare en syndebukk som vanlig for noen irriterte politifolk som må la det å gå utover deg. En kompis av meg hadde en politibil bak seg ganske lenge i E6 ved ullevål stasjon, han kjørte ca 30sek før han så dem og begynte å stoppe. Fikk ingen kjeft. Bare rolig prat så stakk politi.

Lenke til kommentar

Problemet er at trådstarter ikkje eingong oppdaga blålysene. Dermed blir det ganske vanskeleg å verifisere hans versjon då han ikkje har hatt noko kontroll over kva som skjedde bak han dei 500 meterene politiet meiner dei låg bak.

 

Å ikkje oppdage dette sanynleggjer faktisk at politiet låg bak denne avstanden.

 

I denne storyen er det nokre punkter som ikkje heilt stemmer, trådstarter har enno ikkje svart meg på dei.

 

F.eks kvifor han låg fremst og viste kvar han skulle kjøre av, når han i viste kvar han skulle og kor han skulle kjøre av , ref tidlegare innlegg.

 

Dugg på visir gir indikasjoner om kveld, noko som gjer at kjørelysene til biler bak også ganske ubehagelege.

 

 

Kor lenge politiet låg bak blir litt uvensetleg (500 meter er faktisk berre 30 sekund i 60km/t), at fører ikkje oppdager ein bil bak som då også setter på sirene og blålys er ganske fenomenalt når det kjem til uoppmerksomheit.

 

I tillegg er jo vanlig praksis med utrykningskjøretøy å stoppe/ slå ned farten slik at dei kjem seg lettare forbi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...