Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

folk snur uten lov i tunet mitt hva kan eg gjøre`?


uskyldig212

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Du kan henvise til "Allemannsretten" som forbyr ferdsel med motorisert kjøretøy og/eller opphold i innmark uten grunneiers tillatelse, såfremt jorda ikke frossen.

 

Stopp dem neste gang og ta skilt nr. - anmeld :)

Lenke til kommentar

Dette problemet er det ganske greit å gjøre noe med. Har sett det løst på denne måten flere steder.

Kjøp 2 mindre bøtter, samt sementblanding. I tillegg kjøper du to jernstenger som du får bøyd til med et øye på toppen. Evnt impregnert plank. I tillegg trenger du kjetting eller grovt tau, samt noe som du kan bruke som skilt.

 

Lag sementblaningen, hell i bøtta, og sett jernene/planken oppi. La dette stivne. Monter kjettingen i øyene, sett på skiltet som du har skrevet adgang forbudt på, fest på noen reflekser, og vips, så har du et flyttbart stengsel. Lett for deg å flytte når du skal ut og inn med bil, men nok til at andre holder seg ute av din innkjørsel.

 

Lykke til. :=)

Lenke til kommentar
Bare sett opp et skilt som sier at det er forbudt å snu. Jeg tror 99% vil respektere det.

 

Syntes det var et godt forslag. Eller "Vennligst snu på snuplassen".

Eventuelt sette opp et par store blomsterpotter med fine blomster i, helst rimelige.

Hvis noen skulle komme til å komme borti dem.

Lenke til kommentar
Eventuelt sette opp et par store blomsterpotter med fine blomster i, helst rimelige.

Hvis noen skulle komme til å komme borti dem.

 

Dette er eit godt forslag, sett ut eit hinder som du enkelt kan kjøyre forbi men som gjer det meir krevande å snu der.

Det er nemelig mykje vanskeligare å snu inn i ei smal luke en det er for deg å passere luka når du kjøyrer rett fram. Spesielt med tanke på at det er 5 meter breit så er det ikkje mykje som skal til for å gjere det vanskeligare å snu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...