Gå til innhold

[Spore] noen andre som sliter i rom fasen?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen gode råd her.. for andre gang blir jeg sakte men sikkert utryddet. er alltid en rase som forlanger alt for store penge summer som jeg må takke nei til å gi. det medfører en evig lang krig som jeg sakte men sikkert taper..

 

 

 

jeg er i alliance med en relativt stor race, men de vil ha 200 000 for å angripe fienden min, saken er at jeg med mitt romskip og det ene jeg låner av min "venn" er langt i fra nokk til å forsvare meg når fienden kommer med 4-5 små fly og en stort fly som bomber ned byen min hele tiden. 

 

 

 

Jeg har 2 planeter og de må jeg forsvare 24/7 mot fiender og pirater, får ikke gjordt noe annet før jeg er under angrep igjen. 

 

 

 

så noen som har råd?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

jeg sliter litt med samme tingen... eller, jeg har alliert meg med en hel haug med naboer, og har en 8-9 planeter.. Problemet mitt er at de ikke gir noe krydder, bare de t-1/2/3 planetene.. de ubeboelige gir meg ingenting uten at jeg terraformer masse, untatt en planet.. av en merkelig grunn, uansett.. jeg får også masse penge press fra fiendtlige systemer, og det gikk greit i starten, ettersom jeg tjener bra på blått krydder, og klarte på snedig vis å gjøre akkurat nok for dem til at de ville alliere meg, men man møter jo på nye hele tiden, dog de er veldig langt borte siden jeg tok en heisa tur ut i galakse armen, men de klarer likevel å angripe meg og mine allierte, og i tilegg til grox, pirater og diverse miljø katastrofer, ikke minst oppdrag for å holde alle mine allierte fornøyde, så blir det utrolig liten tid til ekspansjon og kriging. Ikke minst at jeg må samle alle resurser selv, og får ingenting av diverse handelsruter etc etc. Burde kunne gå ann å sette opp dette selv. Jeg har nå bygd opp forsvar på alle byene mine, max, så jeg gir litt blaffen i om noen angriper der, men jeg må hjelpe mine mindre smarte allierte, ellers misliker de meg, noe som igjen betyr mer oppdrag. Burde vært en måte at når du har kommet langt nok i utviklingen så kan man sette opp konvoyer og slikt, så alt sånn ordner seg selv.

 

Ikke minst er det jo enormt mye grox innerst ved sentrum. Prøvde jo å presse meg gjennom bare for å se hva som var i midten av galaksen men døde til slutt, og med konstant mas fra hjemmefronten, døde litt av spillet med meg. Det festligste er reir-fasen hvor man får utforsket alle de syke tingene folk har laget, på nært hold. Fant plutselig et lite reir med noe som lignet på øl flasker med ben, og kun ben.. Utrolig bra. Men noen tips?

Lenke til kommentar

jeg har runda spore på alle vanskelighets grader. det er ikke så vanskelig å overleve egentlig. i starten bygger du ut 1 ekstra planet. får den til nivå 3 terraform. åsså bygger du noen fabrikker å noen hus så den begynner å lage krydder. hvis du kommer for nerme ett system å de truer deg flyr du bort til de å sier at du kommer i fred å kanskje gjør 1 oppdrag for de. da vill de slutte å kreve penger å de vill ikke angripe deg. nøkkel er å bygge mest byer å mest bygninger å hver planet så du får mest krydder income. etterhvert som du har fått en del oppgraderinger kan du begynne å sloss mot andre. anbefaler ikke å starte å sloss mot noen med engang.

Lenke til kommentar
jeg har runda spore på alle vanskelighets grader. det er ikke så vanskelig å overleve egentlig. i starten bygger du ut 1 ekstra planet. får den til nivå 3 terraform. åsså bygger du noen fabrikker å noen hus så den begynner å lage krydder. hvis du kommer for nerme ett system å de truer deg flyr du bort til de å sier at du kommer i fred å kanskje gjør 1 oppdrag for de. da vill de slutte å kreve penger å de vill ikke angripe deg. nøkkel er å bygge mest byer å mest bygninger å hver planet så du får mest krydder income. etterhvert som du har fått en del oppgraderinger kan du begynne å sloss mot andre. anbefaler ikke å starte å sloss mot noen med engang.

Nettop, hvis du møter på noen som ikke liker deg så gjør oppdrag for dem, i neste runde opprett en handelsrute med en av deres beste planeter, det gir deg dyrt krydder og de blir mindre agresive.

Vil også anbefale å ikke kontakte agresive naboer, lagre før du flyr til en planet, møter du noen dritsekker gå til meny uten å lagre og ikke besøk den planeten før du er sterkere.

 

Et tips er å kjøpe krydder hos naboer som produserer og selge det på andre planeter. Du vil altid tjene 2-4X instatsen. Dette er en rask metode å tjene penger som du kan bruke til kolonier og bygninger

Lenke til kommentar

Selg krydder for alt det er verdt, prøv å vær venner så lenge som mulig. Om de ber om peng og du ikke har nok, si du ikke har nok, ikke si du ikke vil betale. Terraform så mye du kan slik at du låser opp terraformingsverktøy til romskipet ditt.

 

Syns space age var helt forferdelig egentlig, måtte tvinge meg gjennom det. Ville ikke "gi opp" så nærme slutten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...