Gå til innhold

Ytelse i STALKER-clear sky

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå kjapt testet nevnte spill som kom i posten i dag. Og det er visst ikke bare Crysis som krever sitt. Med Core 2 Duo klokket til 4,4 GHz og GTX260 klokket til 700/1500/2200 og 1920x1200 i oppløsning fikk jeg bare 22 fps når jeg vandrer rundt i en leir (uten AA). Dette var på high (maximum er neste og høyeste trinn). Kjører på Vista 64 og DX10-renderer.

Interessant er det også at CPU stod til 75%, dvs. effektivt 6,6 GHz. Det er høyere enn hva Crysis krever. Ved standard CPU-hastighet er det nok best med quad her, men jeg har ikke testet hvor mye f.eks. 3GHz Duo påvirker fps.

Positivt er at SLI skalerer veldig bra med nesten dobbel fps (med driver 177.79).

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror både Eurogamer og IGN sine anmeldelser påpekte at spillet ser veldig pent ut med den nye lysmodellen, men er til gjengjeld uspillbart dersom den er i bruk.

Endret av Zealuu
Skrevet (endret)

Takk for info Zealuu. Det er lysmodellen i DX10 som trekker ned fps til de grader. Med GTX260 OC (ikke SLI), Duo 3,2GHz, 1920x1200 og High settings fikk jeg 15-20 fps når jeg tråkket rundt med DX10.

Endret dette til DX 9 (full dynamic lightning uten shader 3.0) og da spratt fps opp til 40-50.

Det ser fortsatt veldig bra ut, så ingen grunn til å fortvile :-) DX10 krever tydeligvis for mye...

Endret av Billy_Pilgrim
Skrevet
Takk for info Zealuu. Det er lysmodellen i DX10 som trekker ned fps til de grader. Med GTX260 OC (ikke SLI), Duo 3,2GHz, 1920x1200 og High settings fikk jeg 15-20 fps når jeg tråkket rundt med DX10.

Endret dette til DX 9 (full dynamic lightning uten shader 3.0) og da spratt fps opp til 40-50.

Det ser fortsatt veldig bra ut, så ingen grunn til å fortvile :-) DX10 krever tydeligvis for mye...

Jeg håper at du kan skru av DX10 i options uten å måtte stresse med filer, endring av snarveier og kommandolinjer. En rekke spill har DX10 på auto-detect...

Gjest Slettet+130498
Skrevet

det har ligget en russisk versjon ute nå i en ukes tid :whistle: har spilt det litt men venter til det kommer på steam i morgen, hvis det gjør det da. skulle egentlig ha kommet i dag, men ble utsatt enda en uke :(

Skrevet (endret)
det har ligget en russisk versjon ute nå i en ukes tid :whistle: har spilt det litt men venter til det kommer på steam i morgen, hvis det gjør det da. skulle egentlig ha kommet i dag, men ble utsatt enda en uke :(

På Steam siden står det ihvertfall at det slippes i morra. LINK!

Endret av Rivfader
Gjest Slettet+130498
Skrevet

ja steam versjon kommer i morgen, mens butikk utgavene ble utsatt enda en uke. hvorvidt spillet faktisk kommer i morgen eller om det bare blir preload er det ingen som vet!

Skrevet
På Steam siden står det ihvertfall at det slippes i morra. LINK!

Hmmm...hvorfor er prisen hemmelig? Eller er jeg blind? Og hvorfor står det bare "singel player"?

Spillet har da multiplayer også.

Jeg kjøpte det iallefall på Play.com til under 200 kr(som er tollgrensa). :thumbup:

Skrevet
Jeg håper at du kan skru av DX10 i options uten å måtte stresse med filer, endring av snarveier og kommandolinjer. En rekke spill har DX10 på auto-detect...

Jepp, det er bare å velge i menyen: DX10, DX9 3.0, DX9 dynamisk, DX9 statisk og DX8. Må restarte spillet.

Skrevet
Indeed. Fire timer før release kom utsettelsen. Morro du.

Faen for noe dritt. Jeg som har pre-purchased og gleda meg til i dag :(

Enig der..passa bra med helgen også. Men den som selges på play.com, er det en del bug i den versjonen da?

Skrevet

De sendte ut en hel del kopier av spillet uten cd-key til butikkene. (fail) Så utsettelsen kom siden de måtte ta tilbake de og sende de ut pånytt med en cd-key inkludert.

Men dette påvirker jo ikke Steam versjonen så elendig at de utsatt den også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...