Gå til innhold

Begrenset minnestøtte for Nehalem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med alle som alt har investert dyrt i DDR3-brikker? Skal de nå måtte gjøre nye investeringer?

Tullinger har jeg nå alltid sagt, og prøvd å få alle som skal kjøpe seg ny PC til å la være. Dere skulle hørt på meg og kjøpt billig DDR2 i steden. Faktisk har det å kjøpe dyrt minne aldri vært noen god investering mhp hva en får igjen i ytelse. Det er ikke vits i å kjøpe DDR3 enda, men at folk ikke skjønner det er deres problem.

 

Med denne minnekontrollerfadesen så er det antagelig ikke noe poeng før 2. generasjon Nehalem (som sikkert heter noe annet). Hvis man i tillegg tar i betraktning at det kjøres triple-channel, kan dere egentlig hive alle DDR3-sett med 2 brikker kjøpt i dag rett i søppla, siden det antagelig vil bli "pain in the ass" å finne en enkeltbrikke som matcher på samme timings og hastighet.

Lenke til kommentar
Det virker at vi kommer til å få en rimelig Core i7 ( 2.66GHz for $284) ved lanseringen. Prisen på neste (2.93GHZ for $562) er ute også. Disse er volumpriser og utsalgsprisene kommer til å bli lit høyere.

 

Nehalem, Core i7 priced up

Prisingen kan gi en viss indikasjon på forventet desktop-ytelse:

 

2,66 GHz Core 2 Quad Q9400: 266$

2,66 GHz Core i7: 284$

2,66 GHz Core 2 Quad Q9450: 316$

 

2,83 GHz Core 2 Quad Q9550: 316$

 

2,93 GHz Core i7: 562$

 

3 GHz Core 2 Quad Q9650: 530$

 

3,2 GHz Core i7: 999$

3,2 GHz Core 2 Quad Q9770: 1399$

Lenke til kommentar
På samme klokkefrekvens, vær så snill!

 

Å si «På samme GHz» er som å si «på samme meter», «på samme liter» eller «på samme kilogram». Jeg vil regne med også du bruker ordene «lengde», «mengde» og «vekt», hvorfor forskjellsbehandle elektronikk? Det er ikke særlig pent.

Nå synes jeg du har skrudd volten litt for høyt opp. Det irriterer meg.

 

:p

Lenke til kommentar

CAT: Det er høst. Det er ennå lang måneder til celsiusen stiger noe særlig. Her er nanometeren til bladene ca 570 og meter per sekunden til vinden er stor. Jaja, det er nå sånt som skjer når det er lav-newton per kvadratmeter. Ennå godt jeg sitter inne med mange kilogram ganger meter i andre delt på sekund i tredje (ofte forkortet til joule per sekund) fra ovnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...