Gå til innhold

Erfaringer med HP ProLiant ML server?


DiDaDi

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny server nå og vurderer sterkt en HP ProLiant ML server (har ikke bestemt meg for eksakt modell enda). Jeg skal ha den til hjemmeserver. Grunnen til at jeg vil gå for denne serveren er at jeg ikke har tid til å styre med å bygge noe selv og at jeg trur iLO kan bli nyttig(remote kvm og mulighet for reboot, jeg reiser mye).

 

Det som kanskje kan skape problem er støy. Serveren må stå på et lite rom ved siden av soverommet mitt med ei tynn dør mellom. Jeg har aldri vært i nærheten av en slik server, men andre servere jeg har vært borti har ikke akkurat vært stille. Noen som har noen erfaringer å komme med?

 

Har ikke helt bestemt meg for os enda, valgene står mellom Opensolaris og FreeBSD. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bestillt en HP Proliant ML115 med AMD Opteron og har en IBM Xeon X3200 fra før og den bråker en del.Dette har jeg løst da ved hjelp av støydempingsmatter fra microplex da samt HDD holdere i strikk.Tror HP dog er litt stillere enn IBM X3200 da,men det tar tid å få denne server da jeg har bestillt 8GB DDR2 533 ramm også og det er dette jeg venter på

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...