Gå til innhold

Xbox Live - Trenger hjelp


Xanman

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte meg en Xbox 360 Elite for noen dager siden, men jeg har enda ikke klart å registrere meg på Xbox Live. Jeg har prøvd å koble den til PC'en, men da failer den på IP Adress. Det er sikkert lett å finne ut av, men jeg er littegrann noob når det gjelder slike ting...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm... Det var rart. Men hvis du skal spille Online så tror jeg du må betale 500 spenn. Det er veldig teit.

 

Om du skal bare være på Xbox Live-greia sånn at du kan laste ned demoer og sånt, er det bare å plugge i den internettledninga, tror jeg.

Jepp, jeg vet... Men jeg vil uansett sjekke ut Marketplacen og sånn.

 

Internettledninga? Bredbånd-boks-tingen ligger nede i første etasje, mens Xboxen ligger på rommet mitt, som er på loftet... Finnes det andre muligheter?

Lenke til kommentar
Hmm... Det var rart. Men hvis du skal spille Online så tror jeg du må betale 500 spenn. Det er veldig teit.

 

Om du skal bare være på Xbox Live-greia sånn at du kan laste ned demoer og sånt, er det bare å plugge i den internettledninga, tror jeg.

Jepp, jeg vet... Men jeg vil uansett sjekke ut Marketplacen og sånn.

 

Internettledninga? Bredbånd-boks-tingen ligger nede i første etasje, mens Xboxen ligger på rommet mitt, som er på loftet... Finnes det andre muligheter?

Ingen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Du sier at du prøvde å koble den til PCen? Isåfall må du gjøre noen innstillinger på PCen.

 

Quote fra et random forum:

 

Start button -> Settings -> Network Connections

Right-click the appropriate connection (likely your Wireless one, duh)

Click the "Advanced Tab", and check that first box.

 

Reboot laptop & Xbox, make sure they're connected with a CROSSOVER ethernet cable (not the regular kind), and you should be good to go. This really rocks - you just transformed your laptop into a $110 peripheral for your Xbox.

Endret av Dofty
Lenke til kommentar
Du sier at du prøvde å koble den til PCen? Isåfall må du gjøre noen innstillinger på PCen.

 

Quote fra et random forum:

 

Start button -> Settings -> Network Connections

Right-click the appropriate connection (likely your Wireless one, duh)

Click the "Advanced Tab", and check that first box.

 

Reboot laptop & Xbox, make sure they're connected with a CROSSOVER ethernet cable (not the regular kind), and you should be good to go. This really rocks - you just transformed your laptop into a $110 peripheral for your Xbox.

Tusen takk! :) Hva blir Advanced Tab på norsk? :hmm:

Edit: Jeg fant ut av det. Men så kom det:

"Det oppstod en feil mens deling av Internett-tilkobling ble aktivert.

 

Deling av Internett-tilkobling kan ikke aktiveres.

Det er allerede konfigurert en LAN-tilkobling med IP-adressen som kreves for automatisk IP-adressering."

 

Noen som vet?

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Du sier at du prøvde å koble den til PCen? Isåfall må du gjøre noen innstillinger på PCen.

 

Quote fra et random forum:

 

Start button -> Settings -> Network Connections

Right-click the appropriate connection (likely your Wireless one, duh)

Click the "Advanced Tab", and check that first box.

 

Reboot laptop & Xbox, make sure they're connected with a CROSSOVER ethernet cable (not the regular kind), and you should be good to go. This really rocks - you just transformed your laptop into a $110 peripheral for your Xbox.

Tusen takk! :) Hva blir Advanced Tab på norsk? :hmm:

Edit: Jeg fant ut av det. Men så kom det:

"Det oppstod en feil mens deling av Internett-tilkobling ble aktivert.

 

Deling av Internett-tilkobling kan ikke aktiveres.

Det er allerede konfigurert en LAN-tilkobling med IP-adressen som kreves for automatisk IP-adressering."

 

Noen som vet?

Skjekk om den lokale IP-adressen på det trådløse kortet ikke er lik den lokale IP-adressen på den "ikke trådløse". Det kan skape problemer. Du finner det på Start - Settings - Network Connections, også klikke på et kort, deretter trykker du på den andre taben som er der(Skal bare være 2 der tror jeg). Veldig vanskelig for meg å beskrive dette for jeg sitter på Ubuntu, og har ikke mulighet for å bekrefte. Men jeg husker litt fra tiden jeg brukte XP.

 

Jeg har i hvert fall aldri sett den meldingen før.

 

Håper det hjelper. :)

Lenke til kommentar
Dersom du har trådløs "boks" i første etasje som pc'en kobles mot så kan du jo sette opp et trådløst aksesspunkt på rommet ditt. F.eks. denne:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312274

 

Da kan man koble med vanlig med en ethernet kabel fra xbox til denne "boksen".

 

Man kan trolig finne enda rimeligere versjoner.

Det kunne ha vært en ide, men jeg vil helst få det til gratis, om det er mulig... Det skal jo gå å koble den til dataen, så hvorfor funker det ikke? :hmm:

Lenke til kommentar
Dersom du har trådløs "boks" i første etasje som pc'en kobles mot så kan du jo sette opp et trådløst aksesspunkt på rommet ditt. F.eks. denne:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312274

 

Da kan man koble med vanlig med en ethernet kabel fra xbox til denne "boksen".

 

Man kan trolig finne enda rimeligere versjoner.

Det kunne ha vært en ide, men jeg vil helst få det til gratis, om det er mulig... Det skal jo gå å koble den til dataen, så hvorfor funker det ikke? :hmm:

 

Jeg har opplevd at det kan være litt tricky å koble andre maskiner til PC'er. Man må f.eks. legge inn korrekte ip adresser på både xbox og PC. De må ikke være like andre maskiner i nettverket. Og PC'en må tillate at xboxen bruker nett-tilgangen.

Jeg tror det skal være noen tråder om dette i forumet fra før. Jeg har ikke prøvd selv men jeg tror man må lage en bro tilkobling under nettverkstilkoblinger i Windows XP.

Lenke til kommentar

Er så mye problemer med å koble opp med konsoller at det er helt latterlig.

 

Get satte nylig opp et modem som ikke brukes, så tenkte jeg at jeg kunne prøve å koble opp 360'en på det direkte, uten noe PC, router eller slikt tull.

 

Gikk selvsagt ikke. Ip failed piss kom selvsagt opp.

 

Har helt gitt opp online med konsoller. Var umulig med Telenor også.

Lenke til kommentar
Er så mye problemer med å koble opp med konsoller at det er helt latterlig.

 

Get satte nylig opp et modem som ikke brukes, så tenkte jeg at jeg kunne prøve å koble opp 360'en på det direkte, uten noe PC, router eller slikt tull.

 

Gikk selvsagt ikke. Ip failed piss kom selvsagt opp.

 

Har helt gitt opp online med konsoller. Var umulig med Telenor også.

 

Hvis man har kun en ip adresse hos Get så kan det være vanskelig å koble rett i modem hvis pc eller router nettopp har vært koblet til. Jeg hadde det problemet tidligere men jeg gikk opp til 12 Mb og da får jeg flere dynamiske ip adresser.

 

Det kan også være problemer tilknyttet oppkobling gjennom Telenor modemer men det er flere tråder om dette problemet i forumet.

Lenke til kommentar
Er så mye problemer med å koble opp med konsoller at det er helt latterlig.

 

Get satte nylig opp et modem som ikke brukes, så tenkte jeg at jeg kunne prøve å koble opp 360'en på det direkte, uten noe PC, router eller slikt tull.

 

Gikk selvsagt ikke. Ip failed piss kom selvsagt opp.

 

Har helt gitt opp online med konsoller. Var umulig med Telenor også.

 

Hvis man har kun en ip adresse hos Get så kan det være vanskelig å koble rett i modem hvis pc eller router nettopp har vært koblet til. Jeg hadde det problemet tidligere men jeg gikk opp til 12 Mb og da får jeg flere dynamiske ip adresser.

 

Det kan også være problemer tilknyttet oppkobling gjennom Telenor modemer men det er flere tråder om dette problemet i forumet.

 

GET kabelmodemet har aldri vært koblet til noen ting. Det var bare noe de satt opp når de installerte digital tv og har stått ubrukt siden. Skulle jo tro det virket å bare plugge inn 360'en med ethernet kabelen, men neida...

Lenke til kommentar
Er så mye problemer med å koble opp med konsoller at det er helt latterlig.

 

Get satte nylig opp et modem som ikke brukes, så tenkte jeg at jeg kunne prøve å koble opp 360'en på det direkte, uten noe PC, router eller slikt tull.

 

Gikk selvsagt ikke. Ip failed piss kom selvsagt opp.

 

Har helt gitt opp online med konsoller. Var umulig med Telenor også.

 

Hvis man har kun en ip adresse hos Get så kan det være vanskelig å koble rett i modem hvis pc eller router nettopp har vært koblet til. Jeg hadde det problemet tidligere men jeg gikk opp til 12 Mb og da får jeg flere dynamiske ip adresser.

 

Det kan også være problemer tilknyttet oppkobling gjennom Telenor modemer men det er flere tråder om dette problemet i forumet.

 

GET kabelmodemet har aldri vært koblet til noen ting. Det var bare noe de satt opp når de installerte digital tv og har stått ubrukt siden. Skulle jo tro det virket å bare plugge inn 360'en med ethernet kabelen, men neida...

 

Ok, da er jo ikke linja aktivisert. Da må man ringe Get og eventuuelt bestille bredbånd fra de og kanskje de kan aktivisere linja mot modemet du allerede har fått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...