Gå til innhold

Darkfall Online ny video og beta!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg så er den viktigste jobben til grafikken å skape en stemningsfull atmosfære, for å klare det trenger den ikke nødvendigvis å være så detaljert eller krevende. Jeg syns wow har veldig bra grafikk. Den gjør jobben sin i aller høyeste grad, og den skaper en fantasiverden det er lett å like. Conan har kanskje en mer "realistisk" grafikk med mer detaljerte texturer, men betyr det at grafikken er bedre? ikke nødvendigvis.

Jeg liker det jeg ser av Darkfall, og driter langt i om figurer etc i conan ser bedre ut.

Det fine med Darkfall er jo at det er langt mindre "hypet" slik at utviklerne har kanskje større muligheter til å bli ferdig med spillet på sine premisser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At de går statarisk til verks er fint, håper de ikke slipper spillet før alt er finpusset til Aventurines ytterste tilfredsstillelse. Fanbasen er såpass moden (5%~ under 16 iflg. en poll) at ventetiden knapt er et problem, selv om jeg tipper die-hard fans siden det først ble annonsert begynner å bli litt utålmodige.

Skrevet

Hehe.. Det er bare å ta en kikk på forumet til spillet. Er endel kvasse kommentarer, men det er kanskje naturlig når man som fan av spillet etter flere år ser de samme spørsmålene dag inn og dag ut av folk som akkurat har "funnet" spillet. Spørsmål man lett finner i QA tråden eller FAQ'en f.eks.

Skrevet (endret)

Blir vel litt irriterende når folk regelrett unngår stickies.

Jeg har vært av en "the less mainstream the game, the more friendly the community"-oppfatning, men når spill er lite mainstream er som regel fansen også veldig die-hard hardcore, uten at det er en universell regel. Mye flaming og fiendlighet på IRC-kanalen i hvert fall :p

Endret av Stifi
Skrevet (endret)
Forumfall er et av de mest fiendtlige gaming communities i verden :p

Hehe, ja. Må ikke komme uforberedt der.

- Definer ordet "farming", så kan vi fortsette diskusjonen angående dette. Uten XP for levels, så blir det vell lite tvang til å drepe X antall dyr i Z sone bare pga du ikke er sterk nok til den neste.

Farming, altså drepe en haug med monstre for å gå opp i skill level (eksempel: Bli bedre til å slåss med sverd.) Det er ikke tvang i noen spill til å farme, men de som gjør det kommer alltid til å være bedre enn de som ikke gjør det.

- Bygging av byer er satt av til kun plasser hvor det er forsvarlig å ha en by slik at man ikke ender med en over bebodd verden. På denne måten skaper man også litt konkurranse for de beste plassene i verdenen for husk, man kan ødelegge og ta over alt.

Over bebodd verden hadde det ikke blitt. Hvis det er en "DM" (dungeon master" på hver server som styrer litt, ved å av og til ha random events, som f.eks monster invasjoner, hadde populasjonen blitt holdt under kontroll. Men hvis det er en kjempe guild som bygger veldig stort er jo det bare gøy. Det blir som romerriket, det faller til slutt. Og så burde jo bygninger og sånn koste mye tid og ressurser, osv.

- Crafing: Den kommentaren der blir vell heller en personlig mening og ingenting annet.

De fleste kvinnelige MMO spillere jeg kjenner velger MMOs basert på crafting etterom de syns det er gøyere å lage klær, innrede huset og generellt lage ting fremfor andre folk som f.eks liker action mye mer. Uansett, det at Darkfall kan tilby en verden der omtrent alt kan craftes må da sees på som en positiv ting.

Nei nei nei, er ikke det jeg mener. Jeg elsker ideen om å lage rustning og greier. Men hittil er det ingen spill hvor det har vært morsomt. Du kan f.eks ikke dedikere deg til BARE å lage ting, fordi ting er bing on pickup og bind on equip, så må du ut og sloss. Det burde være flere måter å spille MMO'r på. Frihet burde være i fokus, ikke combat.

En annen grunn til at crafting stinker er at det eneste du gjør er å skaffe det du trenger og så trykke "Craft". Prosessen burde være morsom og interaktiv. Crafting i Dark Messiah var morsom faktisk.

- STORT landskap.....: Man kan kun bygge hus? Verden er statisk? Stemmer vell ikke helt gjør det vell? Personer/grupper/guilds kan jo ta over gruver og generelt strategiske områder og eiendeler som folket i spillet vil få stor behov for når det gjelder crafting aspektet av spillet, så det at X eller Y gruppe f.eks eier en plass kan da ha ganske mye å si for den vanlige besøkende. Man kan sette opp NPC'er langs disse åstedene og be dem angripe alle, eller en rase eller visse navn osv osv, så det er jo ganske rett det han sier at det er spillerne selv som vil forme og bygge dette landet som Darkfall er laget på, Agon.

Jeg føler at Darkfall blir som Alterac Valley i WoW på større skala. Der kan du også ta over hus og gruver.

Endret av Lange
Skrevet
Farming, altså drepe en haug med monstre for å gå opp i skill level (eksempel: Bli bedre til å slåss med sverd.) Det er ikke tvang i noen spill til å farme, men de som gjør det kommer alltid til å være bedre enn de som ikke gjør det.

Forskjellen er vell den at i fleste spill så er man nødt til å farme litt for å få nok XP til å komme seg videre til neste sone hvor man finner sterkere mobs.

I Darkfall så vil det ikke finnes noen "low-level" område og "high-level" område.

Det hele styres av spillerne og hvor/hva de dreper mest.

Det at spillet har skills istedet for XP og levels vil jo også si at man ikke er tvunget til å gjøre quests for å komme seg videre. Skillsene blir bedre og bedre samme hvordan man utfører det, enten gjennom PvP, PvE eller midt i mellom.

Over bebodd verden hadde det ikke blitt. Hvis det er en "DM" (dungeon master" på hver server som styrer litt, ved å av og til ha random events, som f.eks monster invasjoner, hadde populasjonen blitt holdt under kontroll. Men hvis det er en kjempe guild som bygger veldig stort er jo det bare gøy. Det blir som romerriket, det faller til slutt. Og så burde jo bygninger og sånn koste mye tid og ressurser, osv.

Jeg trur ikke serverstyrt mob-raids hadde vært noe særlig morro. Altså random ødeleggelse av byer og bygninger pga det begynner å bli for mange byer rundt om kring? Litt kjipt å være den guilden som blir "valgt". Man mister altså en masse tid og innsats mot mobs som er uovervinnelige? Høres ut som et "fail" opplegg imo.

Det jeg også mente med over bebodd verden er jo også den at man ved noen restriksjoner hindrer verdenen til å se ut som slummen. Så slipper man se simple hus og bygninger overalt hvor en befinner seg.

Nei nei nei, er ikke det jeg mener. Jeg elsker ideen om å lage rustning og greier. Men hittil er det ingen spill hvor det har vært morsomt. Du kan f.eks ikke dedikere deg til BARE å lage ting, fordi ting er bing on pickup og bind on equip, så må du ut og sloss. Det burde være flere måter å spille MMO'r på. Frihet burde være i fokus, ikke combat.

En annen grunn til at crafting stinker er at det eneste du gjør er å skaffe det du trenger og så trykke "Craft". Prosessen burde være morsom og interaktiv. Crafting i Dark Messiah var morsom faktisk.

SWG var da et spill som er akkurat av hva du sikter til. Så det er jo bevist at det er mulig. Bind on Pickup og Bind on Equip er ikke noe en vil se i Darkfall ettersom det er full loot. Dvs du vil få muligheten tli å gi fra deg utstyret ditt videre til andre kamerater hvis du har funnet noe bedre.

Det at spillet inneholder item decay er jo også en fabelaktig ting. Det vil ikke finnes noe gear som vil vare for alltid slik at behovet for craftere vil alltids være der.

Jeg føler at Darkfall blir som Alterac Valley i WoW på større skala. Der kan du også ta over hus og gruver.

Hehe, det er litt forskjell over det å ta over hus og gruver i AV fremfor Darkfall :p

Trur neppe du har lest nok om spillet for dette var et merkelig synspunkt ^^

Skrevet
Jeg trur ikke serverstyrt mob-raids hadde vært noe særlig morro. Altså random ødeleggelse av byer og bygninger pga det begynner å bli for mange byer rundt om kring? Litt kjipt å være den guilden som blir "valgt". Man mister altså en masse tid og innsats mot mobs som er uovervinnelige? Høres ut som et "fail" opplegg imo.

Ja du er ihvertfall god til å se på det negative i ting. Snakker ikke om organiserte raids for å ødelegge byer her. Snakker om RANDOM ting som skjer. Det gjør et spill mye morsommere syntes nå jeg.

Trur neppe du har lest nok om spillet for dette var et merkelig synspunkt ^^

Har ventet i 3 år og er på forumet mange ganger i uka. Vet litt om dette spillet.

Skrevet
Ja du er ihvertfall god til å se på det negative i ting. Snakker ikke om organiserte raids for å ødelegge byer her. Snakker om RANDOM ting som skjer. Det gjør et spill mye morsommere syntes nå jeg.

Ja det var vell akkurat det jeg mente. Hva hadde du tenkt som en guildleder om du ble "valgt" som den byen som måtte utslettes pga verdenen er overbefolket?

Altså det at du taper over NPC'er som ikke kan drepes pga de skal ut og utslette noen byer/hus. Du taper altså flere timer med arbeid med det å ta opp byen av mobs du ikke har sjans mot.

Det er altså en forskjell mot det å tape mot spillere som faktisk er flinkere/bedre enn deg mot det å tape mot forhåndsbestemt udødelige NPC'er.

Din idé høres helt idiotisk ut, og folk hadde sluttet pga det.

Har ventet i 3 år og er på forumet mange ganger i uka. Vet litt om dette spillet.

Trur jeg neppe når du kan si noe som at Darkall = WoW's Alterac Valley bare i en større skala, for den påstanden der ligger enda mer på jordet enn din forrige påstand/idé.

Jeg gidder ikke argumentere imot engang ettersom jeg tør påstå at hvertfall 99% av folket er imot deg.

Skrevet
Ja det var vell akkurat det jeg mente. Hva hadde du tenkt som en guildleder om du ble "valgt" som den byen som måtte utslettes pga verdenen er overbefolket?

Altså det at du taper over NPC'er som ikke kan drepes pga de skal ut og utslette noen byer/hus. Du taper altså flere timer med arbeid med det å ta opp byen av mobs du ikke har sjans mot.

Det er altså en forskjell mot det å tape mot spillere som faktisk er flinkere/bedre enn deg mot det å tape mot forhåndsbestemt udødelige NPC'er.

Din idé høres helt idiotisk ut, og folk hadde sluttet pga det.

... Idiotisk å diskutere med sånne som deg. Ikke udødelige monstre. Ikke uendelig med monstre. Hvor får du dette fra?

Trur jeg neppe når du kan si noe som at Darkall = WoW's Alterac Valley bare i en større skala, for den påstanden der ligger enda mer på jordet enn din forrige påstand/idé.

Jeg gidder ikke argumentere imot engang ettersom jeg tør påstå at hvertfall 99% av folket er imot deg.

Ingen er enige med deg.

Skrevet

Darkfall lik stor AV? Ja vel, dummeste jeg har hørt siden han ene i klassen jeg kjenner sa han hadde drukket fire liter spirt på en time. Sett deg inn i hva du prater om.

Skrevet (endret)
... Idiotisk å diskutere med sånne som deg. Ikke udødelige monstre. Ikke uendelig med monstre. Hvor får du dette fra?

Vi snakker om grunnen for at det ikke vil være mulig å bygge seg et slott overalt, ettersom dette ville ha ført til en heller stygg og overbebodd verden. Så sier du at "nei, det ville det ikke vært, ettersom det kan være random events som holder dette i sjakk" ellernoe slikt. Hva er det du prøver å si egentlig?

Ettersom dette spillet er bygd rundt et crafting system som lar omtrent alt i spillet være noe en kan lage så kan ikke ressurser og slikt være for dyrt ettersom det meste av det vil være forbruksvarer. Det å bygge et hus skal være noe alle kan gjøre hvis de er flinke og smarte nok til å lage/få venner til å hjelpe med å beskytte det.

Ingen er enige med deg.

Haha. Ja der vant du da sannelig diskusjonen gitt :p

Endret av o(O)phus
Skrevet
Noen som har noen spekulasjoner om når betaen starter?

Snart. Har jo lovet at spillet skal komme ut i år, men det gjorde de for noen år siden også ><

Skrevet

Snart. Har jo lovet at spillet skal komme ut i år, men det gjorde de for noen år siden også ><

Jeg tipper vi ser BETA i oktober en gang. Greit nok at de planlegger en kjapp beta, men de trenger noen måneder på seg før spillet kommer i desember?

Skrevet

Jeg tipper vi ser BETA i oktober en gang. Greit nok at de planlegger en kjapp beta, men de trenger noen måneder på seg før spillet kommer i desember?

Før Jul skal det komme. De har ikke vært mer spesifike enn det. Kan godt hende det kommer før desember.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...