Gå til innhold

Demovare Disk På Komplett


Anbefalte innlegg

Min gamle 30 gigs hardisk tok kvelden for et par dager siden. Jeg trenger en ny en, men budsjettet mitt er lik 0.

 

Denne hardisken på komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=1&s=pl

 

Er det et godt kjøp? Det er jo veldig billig? Er det noen ulemper ved å kjøpe demovarer? Noen som har noen postivie/negative erfaringer med den disken?

 

Jeg tar gjerne i mot tips om andre disker!!

 

På forhånd takk for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du spørsmål om IBM bør du søke andre steder på nettet. Ikke hør på idiot-meldinger som de fra capyman. Ja, IBM hadde problemer med 75gxp-serien for noen år siden men etter det har det ikke vært mer problemer med de enn med andre disker. Har selv hatt 5 IBM-disker i forskjellige serier uten å ha hatt problemer noensinne, andre har andre erfaringer.

Lenke til kommentar

de som har skrevet over meg overdriver veldig. ibm hadde noen problemer med sin 75 og 60 serie, nå er det også slik at alle produsenter har en feilrate på diskene sine og du kan jo bare søke på WD på forumet, så er det nok med folk som har hatt trøbbel med disse.

 

Den serien du linker til skal vissnok være helt fin.

gå inn på www.storagereview.com og sjekk selv

Lenke til kommentar

 

Nope, kjøp deg heller en NY større harddisk til minimalt høyere pris.

 

Den IBM du tenkte på bør du holde deg unna... IBM generelt er dårligere disker enn hva konkurrentene har, og dessuten bråker dem mere også.

 

Nok en inte-lligent kommentar. Ser ut som om noen har pustet inn for mye svovelgass her. Et lite klipp fra testen på www.storagereview.com:

 

The Deskstar 180GXP's fluid dynamic bearing motors impact hugely in our objective idle noise measurements. A sound pressure level measurement of 40.1 dB/A at 18 millimeters places IBM's drive squarely in territory previously plumbed only by Seagate's Barracuda ATA series. It's practically impossible to hear this drive over even the quietest CPU and power supply fans.

Lenke til kommentar

Hmm 501 kr for 60 gb 180 gxp er utvilsomt en meget nice price, 2 stk av de = 120 gb i raid for tusenlappen ! Og en får jo med ett år garanti fra produksjonsdato fra IBM uansett.. vet ikke åssen komplett er på demo varer.. men ... 50-99 disker i demovare .. er vel ikke at de er brukt hele hurven .. neppe..

 

Nei .. trur nok jeg tar å bestiller 8 stk jeg , 2x 240 gb i raid .. greit

det :)

 

IBM 180 GXP er en bra serie.. de har mindre feil og er mer stillegående

en WD sine serier som de kjører nå , og det er fakta.. Men gamle IBM 60gxp og 75 GXP var en mare .. (de selger 10-19 stk 60gxp disker til 500 kr .. trur jeg gir 1 kr mer for 180 gxp :p )

Lenke til kommentar

Har hatt 7 IBM Disker, alle sammen var IBM 60GB disker, samtlige var nye. Idag lever 2 av de. 3 stykker tok kvelden på en og samme dag og f**ka RAID'et mitt fullstendig, den første bare begynte og tikke og klikke (sånn det burde stå i manualen at de vil gjøre før eller senere) og døde deretter en stille død i B-maskina mi. :evil:

 

Kjenner flere som har hatt akkurat samme diskene, og akkurat samme problemer, en kompis med samme hovedkort og samme disker fikk tatt knekken på 2 av diskene før han lukta lunta og dro ut hele driten. :D Har omsider fått nye IBM60 disker nå, men ikke pokker om jeg setter de inn igjen og RAID'er opp på nytt, har bestilt 4xWD120GB's og satser på en bedre fremtid der. Hørte jeg noen si at de trengte en 60GB? Har bare 3 jeg skal kvitte meg med :lol:

Lenke til kommentar

Vet at den er lame, men det er for å spesifisere, 2 kollegaer av meg, en er datatekniker på samme sted som meg. Har ikke hatt noe trøbbel med noen IBM disker i jobb-sammenheng da, ikke mer enn andre merker ialelfall. Men overnevnte er mer enn nok til iallefall ikke _jeg_ gidder anbefale IBM disker. Jeg sa iallefall ikke "kjenner en som vet om en som.." da, gi meg noe credit her :lol:

Lenke til kommentar

Du sier ikke mye om åssen modell du har hatt heller da.. litt teit lissom .. da de har hatt 60 gb i både 75 gxp 60gxp , 120gxp og 180gxp serien .. men .. fant ut at 8 disker .. er litt pes i kabinettet og med tanke på raid kort .. tryggere å kjøpe 4x 120 gb disker heller .. tru nok jeg gjør det heller og gir noen hundrelapper ekstra :) Færre disker = færre sjanser til at raid'en ryker.. men blir nok en eller to av de 60 diskene .. (180 gxp) for os disken i servern er en 6,4 gb fujitsu som bråker no j**** .. og trenger en os disk til meg selv og .. da min seagate disk har tatt kvelden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...