Gå til innhold

Team fortress 2(TF2)


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vært en stor tilhenger av TFC men ble enormt skuffet av TF2. Spillet er jo gøy nok, men det som var gøyest med TFC har blitt fjernet i TF2: altså det å måtte pushe et flagg stadig litt nærmere og litt nærmere til målet (Dustbowl). Nå er det bare kjedelige capture points som i Battlefield. Hvorfor?!?

 

Dustbowl er blitt laget til TF2 da, i liket med en rekke andre klassiske baner faktisk! Capture the Flag heter vel "capture the intelligence" eller noe?, forskjellen er at flagget er en koffert man bærer på ryggen som stør om seg med papirer.

Ja det finnes Dustbowl til TF2 men det er ikke i nærheten like gøy som i TFC siden målet er rimelig forskjellig. Veeeldig synd. Synd også at brettet "Hunted" ikke finnes så vidt jeg vet.

Ja det er jo greit med CTF erstattet av "capture the intelligence", samme prinsipp. Men som sagt var Dustbowl-spillemåten det som var gøyest av alt i TF, etter min mening. Jeg lo ofte høyt i TFC så det hadde vært hysterisk med grafikken og humoren til TF2 i tillegg.

 

Personlig likte jeg ikke TFC i det hele tatt, etter å ha spillt en god del vanlig TF i sin tid. Synes dog TF2 er det beste onlinespillet for tiden.

Videoannonse
Annonse
Tror det er 10- 24- 30 eller noe for våpnene.

 

Spiller selv litt for mye, men koser meg fordet.

Spiller i den norske klanen TACG som er med i Etf2l (Femte division vel og merke...høh).

Det er 10-16-22 ;) spiller litt mye jeg også :] men det er så gøy :p

TF2 kan ikke spilles formye :D Håper miljøet rundt dette geniale spillet vokser.

Jeg synes medic-klassen ødelegger hele spillet i forhold til TFC. Hvis fienden kan bli udødelig i flere sekunder hjelper det ikke å ha skikkelig bra forsvar rundt en "intelligence" som har blitt droppet siden fiendene kan ta den uansett hvor godt organisert og effektivt laget ditt er. Mongospill, over til noe annet.

Jeg synes medic-klassen ødelegger hele spillet i forhold til TFC. Hvis fienden kan bli udødelig i flere sekunder hjelper det ikke å ha skikkelig bra forsvar rundt en "intelligence" som har blitt droppet siden fiendene kan ta den uansett hvor godt organisert og effektivt laget ditt er. Mongospill, over til noe annet.

Khogn, hvis du vil whine, så kan du ta det et annet sted. Skulle være en diskusjon rundt TF2, ikke en whine-tråd for troll som deg. Liker du ikke spillet så ikke spill det og ikke les om det. Kjøp deg heller the sims og kos deg med det.

Endret av Armitage2
Jeg synes medic-klassen ødelegger hele spillet i forhold til TFC. Hvis fienden kan bli udødelig i flere sekunder hjelper det ikke å ha skikkelig bra forsvar rundt en "intelligence" som har blitt droppet siden fiendene kan ta den uansett hvor godt organisert og effektivt laget ditt er. Mongospill, over til noe annet.

 

Beviser jo bare hvor lite du vet om spillet. Beklager, ser ingen gode valid points i den posten der.

Jeg synes medic-klassen ødelegger hele spillet i forhold til TFC. Hvis fienden kan bli udødelig i flere sekunder hjelper det ikke å ha skikkelig bra forsvar rundt en "intelligence" som har blitt droppet siden fiendene kan ta den uansett hvor godt organisert og effektivt laget ditt er. Mongospill, over til noe annet.

 

Beviser jo bare hvor lite du vet om spillet. Beklager, ser ingen gode valid points i den posten der.

Vennligst utdyp og forklar. Jeg har over 30 timers spilling i TF2 (i tillegg til over 100 i TFC) og mener jeg har forstått det meste...

30 timer er forøvrig ikke noe å skryte av og med dine fordommer mot spillet så har du sikkert bare spillt på skikkelig dårlige servere med instantspawn og noober som kun spiller solo. Du får spille på noen ordentlige servere. Og først og fremst: SLUTT Å SPILL ELLER SNAKK OM DET HVIS DU IKKE LIKER DET! Jævla Troll.

 

Du liker TFC, vi skjønner det. Du er sånn som savner alt det gamle og syns alt var mye bedre før. Ja takk. La oss gå tilbake til commodore 64 og nyte den litt mer.

 

Medic er jo hele fundamentet for spillet. Det er den største brikken som gjør det til TEAM fortress, ikke solo fortress. Den som samarbeider vinner, det er ikke bare et individ som seirer.

30 timer er forøvrig ikke noe å skryte av og med dine fordommer mot spillet så har du sikkert bare spillt på skikkelig dårlige servere med instantspawn og noober som kun spiller solo. Du får spille på noen ordentlige servere. Og først og fremst: SLUTT Å SPILL ELLER SNAKK OM DET HVIS DU IKKE LIKER DET! Jævla Troll.

 

Du liker TFC, vi skjønner det. Du er sånn som savner alt det gamle og syns alt var mye bedre før. Ja takk. La oss gå tilbake til commodore 64 og nyte den litt mer.

 

Medic er jo hele fundamentet for spillet. Det er den største brikken som gjør det til TEAM fortress, ikke solo fortress. Den som samarbeider vinner, det er ikke bare et individ som seirer.

Haha! Verdens største sutteklut...

 

Dette er en tråd for å diskutere om TF2, så la oss gjøre akkurat det uten å kalle hverandre for troll eller hva synes du? Med mindre du synes det er mer givende at alle skal være enige om alt. Gjesp.

 

Jeg synes ikke at TFC er perfekt... laaaangt ifra. Jeg synes at TF2 gjør mange ting mye bedre enn TFC men samtidig bommer med å fjerne det som var best med TFC. Veldig synd, og dette er egentlig elementer som hadde vært lett for Valve å fikse. En blanding av begge spill hadde vært perfekt. Supert å fjerne granathoreri og nadejumping fra TFC, men jeg synes medic-klassen er idiotisk når den kan gjøre lagmedlemmene immune til alt i øyeblikket som krever mest av begge lag. At "begge lag har medic" spiller vel ingen rolle: når det ene laget forsvarer intelligencen som er droppet nærmt utgangen kan de uansett ikke hindre at laget som angriper tar den selv om de også er udødelige. Fienden kan plukke den og forsvinne uansett hvor bra du forsvarer. Dette gjør forsvaret nytteløst og lagspillet mister plutselig sitt hensikt. Om du mener jeg tar feil er du velkommen med en forklaring på hvorfor.

 

Amatørutviklere har laget en mod som heter Team Fortress Source, som beholder det som var bra i TFC. Hadde de klart å implementere grafikken og gameplay fra TF2 hadde vi hatt noe helt fantastisk.

 

Jeg vet ikke hvor du tar fra at jeg savner gamle spill. De gamle spillene som jeg likte spiller jeg fortsatt og det er veldig veldig få... Jeg har dessuten alltid syntes at Commodore 64 og Amstrad CPC6128 var noe dritt.

Endret av Khogn
Haha! Verdens største sutteklut...

 

Dette er en tråd for å diskutere om TF2, så la oss gjøre akkurat det uten å kalle hverandre for troll eller hva synes du? Med mindre du synes det er mer givende at alle skal være enige om alt. Gjesp.

 

Jeg synes ikke at TFC er perfekt... laaaangt ifra. Jeg synes at TF2 gjør mange ting mye bedre enn TFC men samtidig bommer med å fjerne det som var best med TFC. Veldig synd, og dette er egentlig elementer som hadde vært lett for Valve å fikse. En blanding av begge spill hadde vært perfekt. Supert å fjerne granathoreri og nadejumping fra TFC, men jeg synes medic-klassen er idiotisk når den kan gjøre lagmedlemmene immune til alt i øyeblikket som krever mest av begge lag. At "begge lag har medic" spiller vel ingen rolle: når det ene laget forsvarer intelligencen som er droppet nærmt utgangen kan de uansett ikke hindre at laget som angriper tar den selv om de også er udødelige. Fienden kan plukke den og forsvinne uansett hvor bra du forsvarer. Dette gjør forsvaret nytteløst og lagspillet mister plutselig sitt hensikt. Om du mener jeg tar feil er du velkommen med en forklaring på hvorfor.

 

Amatørutviklere har laget en mod som heter Team Fortress Source, som beholder det som var bra i TFC. Hadde de klart å implementere grafikken og gameplay fra TF2 hadde vi hatt noe helt fantastisk.

 

Jeg vet ikke hvor du tar fra at jeg savner gamle spill. De gamle spillene som jeg likte spiller jeg fortsatt og det er veldig veldig få... Jeg har dessuten alltid syntes at Commodore 64 og Amstrad CPC6128 var noe dritt.

 

 

Epic win da en ubret person ikke kan snatche intelligence.

Geez, du vet virkelig ikke hvordan spillet fungerer? Dessuten er ctf *gjesp* i konkuransesammenheng.

Jeg synes medic-klassen ødelegger hele spillet i forhold til TFC. Hvis fienden kan bli udødelig i flere sekunder hjelper det ikke å ha skikkelig bra forsvar rundt en "intelligence" som har blitt droppet siden fiendene kan ta den uansett hvor godt organisert og effektivt laget ditt er. Mongospill, over til noe annet.

 

Man kan forsvare seg mot spillere som er uber ved å skille medicen fra den han healer,f.eks. med airblast fra pyroen.

Jeg synes medic-klassen ødelegger hele spillet i forhold til TFC. Hvis fienden kan bli udødelig i flere sekunder hjelper det ikke å ha skikkelig bra forsvar rundt en "intelligence" som har blitt droppet siden fiendene kan ta den uansett hvor godt organisert og effektivt laget ditt er. Mongospill, over til noe annet.

 

Beviser jo bare hvor lite du vet om spillet. Beklager, ser ingen gode valid points i den posten der.

Vennligst utdyp og forklar. Jeg har over 30 timers spilling i TF2 (i tillegg til over 100 i TFC) og mener jeg har forstått det meste...

Ok jeg skal ha godt over 300 timer så jeg skal prøve og forklare i løpet av frimenuttet.

1: Drep medicen. Skyt den, backstabb den, spreng den blås av den hode, dytt den utenfor et stu, bare drep dem. Det lage som passer best på sine medicer vil få en fordel og de vil det laget som er flinke til å drepe dem også.

2: Skulle du være så uheldig at den findelige medicen får uber, så tving den til å bruke den før den når et vitalt punkt. Da vil den enten bruke opp uberen på et unødvendig sted eller død. En vinn-vinn situvasjon.

3:Hvis ikke man får gjort en av de tidligere punktene, så skaff for å ha en uber selv. Når to ubrer mot hverandre blir det blir det som to cowboyer som trekker mot hverandre i duell (men her gjeller det og holde ut lengst da). Med en counter uber vil du kunne blokke de ubrede å hindre dem i å nå målet sitt. Og er du litt flink så får du drept dem også.

 

Uansett er en uber i kunn 10 sekunder, det er den tiden som det tar deg å snike deg bak de som ubrer, så du kan drepe dem når den er ferdig.

Problem solved with strats :new_woot:

Jeg synes medic-klassen ødelegger hele spillet i forhold til TFC. Hvis fienden kan bli udødelig i flere sekunder hjelper det ikke å ha skikkelig bra forsvar rundt en "intelligence" som har blitt droppet siden fiendene kan ta den uansett hvor godt organisert og effektivt laget ditt er. Mongospill, over til noe annet.

 

Man kan forsvare seg mot spillere som er uber ved å skille medicen fra den han healer,f.eks. med airblast fra pyroen.

I en korridor f.e., er det ikke mulig å oppnå nok avstand mellom medic'en og de andre med en vanlig airblast. Finnes det andre måter å skille dem på? Sentry guns er også fullstendig nyteløse i denne situasjonen.

Det som jeg synes hadde vært mye bedre er at medic'en får en vanlig health boost mens lagkameratene er uber, slik at medic'en fortsatt kan grilles hvis du klarer å snike deg bak.

Endret av Khogn
Jeg synes medic-klassen ødelegger hele spillet i forhold til TFC. Hvis fienden kan bli udødelig i flere sekunder hjelper det ikke å ha skikkelig bra forsvar rundt en "intelligence" som har blitt droppet siden fiendene kan ta den uansett hvor godt organisert og effektivt laget ditt er. Mongospill, over til noe annet.

 

Beviser jo bare hvor lite du vet om spillet. Beklager, ser ingen gode valid points i den posten der.

Vennligst utdyp og forklar. Jeg har over 30 timers spilling i TF2 (i tillegg til over 100 i TFC) og mener jeg har forstått det meste...

Ok jeg skal ha godt over 300 timer så jeg skal prøve og forklare i løpet av frimenuttet.

1: Drep medicen. Skyt den, backstabb den, spreng den blås av den hode, dytt den utenfor et stu, bare drep dem. Det lage som passer best på sine medicer vil få en fordel og de vil det laget som er flinke til å drepe dem også.

2: Skulle du være så uheldig at den findelige medicen får uber, så tving den til å bruke den før den når et vitalt punkt. Da vil den enten bruke opp uberen på et unødvendig sted eller død. En vinn-vinn situvasjon.

3:Hvis ikke man får gjort en av de tidligere punktene, så skaff for å ha en uber selv. Når to ubrer mot hverandre blir det blir det som to cowboyer som trekker mot hverandre i duell (men her gjeller det og holde ut lengst da). Med en counter uber vil du kunne blokke de ubrede å hindre dem i å nå målet sitt. Og er du litt flink så får du drept dem også.

 

Uansett er en uber i kunn 10 sekunder, det er den tiden som det tar deg å snike deg bak de som ubrer, så du kan drepe dem når den er ferdig.

Problem solved with strats :new_woot:

Takk for forklaringen ;)

 

Men som sagt tidligere er jeg klar over dette. Jeg snakker altså om immun/uber. Du kan som du skrev seinere IKKE drepe en medic når uber er på, siden han også blir immun. Akkurat dette synes jeg er synd. Og hvis du har en medic som gjør deg også uber klarer du ikke bedre å hindre fienden å ta det de trenger og som du prøver nytteløst å forsvare.

Epic win da en ubret person ikke kan snatche intelligence.

Geez, du vet virkelig ikke hvordan spillet fungerer? Dessuten er ctf *gjesp* i konkuransesammenheng.

Åh, takk?

Du er velkommen til å forklare det som du mener jeg ikke vet. Jeg vet at 30 timers spilling ikke er mye, men jeg har heller aldri sett andre spillere klare å stoppe "uber"-fiender som angriper.

 

At CTF er gjesp skal jeg evt. være enig med, men siden de har erstattet den opprinnelige Dustbowl med capture points à la Battlefield synes jeg CTF er betydelig gøyere. Smak og behag osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...