Gå til innhold

Iterion

Medlemmer
  • Innlegg

    1 430
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

4 765 profilvisninger

Iterion sine prestasjoner

870

Nettsamfunnsomdømme

  1. Der var den endelig offisielt lansert ja! Har ventet en stund på denne. Liker designet godt! Ser elegant ut både innvendig og utvendig nå jeg si. 800+ km rekkevidde også, nå begynner vi å snakke 😁 Synes ikke startprisen er så avskrekkende heller, men skal nok litt til å komme seg under 750k for den med ekstrautstyret man vil ha med. Det sagt - dette blir fort drømmebilen for veldig veldig mange. Gleder meg til å få sett den på ekte og til å få prøvekjørt den
  2. Iterion

    Tesla - kaféen

    Yup den kan bestilles allerede og har i alle fall kommet til en eller flere Tesla butikker nå. Hvertfall i Oslo. Den rødfargen der er ekstremt pen må jeg si! Samme med de felgene 😮‍💨
  3. Iterion

    Tesla - kaféen

    Tja jeg liker den personlig mer enn stealth grey og midnight silver som fort blir veldig mørkt igjen. Men ja, skiten synes nok enda raskere på den igjen. Er nok blitt litt lei mørke gråfarge på bil generelt da det er så mange av de. Samme med Tesla Y i hvit f.eks. Digger rødfargen da og den passer også godt med de sorte detaljene på P modellen imo, litt mer usikker på om den ser like bra ut med den rød ledstripa bak. I quicksilver fargen så synes jo den ekstra godt. Blir nok litt lettere å ta en vurdering på de forskjellige fargene når man får sett de i butikk.
  4. Iterion

    Tesla - kaféen

    Ja stemmer. Har allerede prøvekjørt nye TMY og selv om den føltes ok å kjøre ut så manglet den det lille ekstra for min del, hvis du skjønner? Derfor veldig spent på hvordan P versjonen kjennes ut i forhold. Den ser i alle fall mye grommere ut, imo. Sprekere er den også. Hadde nok gått for enten rød eller quicksilver da isåfall. Uaktuelt med hvit/svart/grå.
  5. Iterion

    Tesla - kaféen

    Enig i det. Ser mye tøffere og bedre ut enn vanlig Y også spør du meg. De visuelle endringene på både frontfanger, felgene og spoiler gjør mye. Håper den er i butikk i slutten av september da det hadde vært moro å prøvekjørt den og sett hvordan den kjennes og ser ut i virkeligheten. Usikker på det med effekt og hk, Tesla har jo en helt egen måte å regne ut de tallene på. Forventer og tror at de nye sportssetene er av en helt annen kvalitet, spesielt i forhold til de vanlige setene i gamle Y og 3.
  6. Iterion

    Tesla - kaféen

    Etter snart 4 år som Model 3 eier, må jeg si jeg har blitt meget glad i den bilen, til tross for garantisakene jeg har hatt, og fortsatt har. Elsker midnight silver metallic lakken og designet på bilen, spesielt fra siden og egentlig bakfra også. Girspaken som visstnok er fra Mercedes, er utrolig lett og behagelig å bruke. Dessverre så har overall kvaliteten ødelagt litt av det gode inntrykket jeg hadde. Sånn som problemer med bakluka, dørlister, gummipakninger i dørene og kvalitet på setene. Alt annet fra mobilappen, formvarming, kjøreegenskaper og UI, har vært helt topp.
  7. Godt spørsmål, ts. Dessverre ser det ut som at det må drap til før ting skjer. Tragisk hendelse dette her så klart. Fatter ikke helt hvordan denne kvinnen er på jobb alene med denne unge mannen som de(PST++) allerede visste en del ting om. Det skal ikke skje, men skjedde allikevel. Ikke første gangen og sikkert ikke siste gangen heller, med mindre disse ubrukelige politikerne åpner øynene sine litt mer..
  8. Salat, nudler m/hardkokte egg, knekkebrød med et eller annet pålegg på. Frokostblanding. Mye å velge i.
  9. Iterion

    Tesla - kaféen

    Jeg tenkte mer på i forhold til strømforbruket. Der er Tesla stadig i toppen. Man kan si mye om design og byggekvalitet, men bilene deres er meget gjerrige når det kommer til strømforbruk
  10. Iterion

    Tesla - kaféen

    Ikke verst det. Tesla er virkelig gode på energieffektivitet, ingen tvil om det!
  11. Iterion

    Tesla - kaféen

    Det er jeg klar over. Har matrix selv på min Model 3. Minim lurte på om det var en måte å tvinge adaptive lys på da de ofte slo seg på for sent. Har merket det noen ganger selv at jeg gjerne kunne hatt på fjernlysa litt tidligere, men da er som sagt eneste mulig å slå på fjernlysene(uten adaptiv) av og på manuelt. Ikke sant 🤣
  12. Iterion

    Tesla - kaféen

    Joda ser den. Fjernlysa slår seg ikke på før det blir ganske mørkt når du har satt de på auto og har aktivert adaptive fjernlys. Vil du ha de på før, kan du bare bruke fjernlysa manuelt til det blir ordentlig mørkt for så å sette den på auto igjen. Er ikke så mye mer hokus pokus enn det..Funker sømløst her så ser ikke helt problemet?
  13. Iterion

    Tesla - kaféen

    Høres ut som at du trenger en LED-bar gitt. Hvorfor ikke bare aktivere fjernlysene manuelt? De er jo forholdsvis gode de, om ikke på nivå med en LED-bar. De adaptive lysene er jo hovedsakelig kjekt for å slippe å slå av og på fjernlys for motgående trafikk
  14. Heller fortsatt mot BMW selv da jeg misliker mer og mer både eksteriør og interiør på dagens Mercedeser. Så selv med en god del lengre rekkevidde kommer jeg nok ikke til å vurdere den fremfor en M50/M60.
  15. Godt poeng du kommer med her. Nye biler og spesielt nye elbiler, taper seg noe groteskt fort i pris, ingen tvil om det. Mer enn nye fossilbiler enn så lenge virker det som. Skulle jeg solgt min 2021 Model 3 nå, hadde jeg tapt nærmere 50% på litt under 4 år, dvs kun fått litt over 200k for den hos forhandler. Det har jeg nylig sjekket ut. Litt mindre tap hadde jeg solgt den privat, muligens mellom 40-48% et sted. Men sier vi 41% verdifall på 4 år så er nok ikke det så altfor ille.
×
×
  • Opprett ny...