Gå til innhold

Iterion

Medlemmer
  • Innlegg

    1 543
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

4 859 profilvisninger

Iterion sine prestasjoner

952

Nettsamfunnsomdømme

  1. Iterion

    Elbil-tråden

    Har selvsagt Spotify Premium da for å slippe reklame hehe. Så har jeg såpass med mobildata på tlf at det ikke er noe problem å streame musikk i høy kvalitet hele dagen, hvis jeg vil det. Ser det med dashcam og sentry. Jeg brukte det mye tidligere men har blitt mindre og mindre i det siste så har ikke helt behovet for å styre den via app lenger. Var tøft å kunne se live kameraene rett fra iphonen da hehe. Men appen derimot brukes jo daglig, både når det gjelder forvarming og til lading. Ekstremt fornøyd med hvor raskt kupeen varmes opp da. Tar max 10 min når det er rundt -2c ute. Når det er kaldere enn -10c setter jeg på forvarming rundt 20-30 min før jeg setter meg i bilen. Er så digg!
  2. Iterion

    Elbil-tråden

    Åja ok. Vel det er bedre enn ingenting, men når du er vandt til å kunne styre klimaanlegget rett fra mobilen så er det vanskelig å gå tilbake til noe annet hehe. Men ja, Ioniq 5 og 6 har visstnok begge deler, uten at jeg vet hvor god selve appen er ift f.eks Tesla sin. Veldig kjekt å kunne følge med på lading via appen også ja
  3. Iterion

    Elbil-tråden

    Poenget var at de har en mer vettug abonnementspakke, men som man fint klarer seg uten også. «Premium connectivity» som den så fint heter. Det synes jeg er helt fair mtp alt det andre som er inkl. Men å betale for å bruke mobilapp til bilen etter si 3 år, blir noe helt annet. Hvorfor ikke bare bruke BT? Får fint spilt Spotify via den, helt gratis 😉
  4. Iterion

    Elbil-tråden

    Synes ikke man bør ha abonnement for sånt. Men f.eks som Tesla gjør det hvor man kan velge å abonnere for noe som ikke er et must, som satellittkart, se kino i bilen osv, det er greit nok. Det er ikke noe man må ha liksom. Men å kreve abonnement/mnd betaling for forvarming/bruk av app som Hyundai tilsynelatende gjør etter 3 år, det er litt snodig må jeg si.
  5. Iterion

    Elbil-tråden

    Dersom jeg husker riktig var det sånn at man må ha abonnement hos Hyundai etter 6 mnd for videre tilgang til forvarming via mobil @Snowleopard? Er det sånn på din Kona også?
  6. 🤣 Moro! Så ikke så verst ut de vinterfelgene må jeg si Samme her! Skal du også selge privat?
  7. Iterion

    Elbil-tråden

    Joda det er sant. Kombinasjonen av pickup og 5 seter er vanligvis en god del dyrere enn det her. Og nei du må selvsagt velge mellom hardtop og rullelokk. Hardtop er ikke klar før neste år en gang men pris er 40k skal man ha det fremfor rullelokk. Men ja enig i det. Selgeren jeg snakka med nevnte noe om at det (muligens) var på vei. Jeg ser heller ingen lignende alternativer når det hjelper denne typen bil. Du har vel Isuzu kanskje men de er igjen enda dyrere og har faktisk kortere rekkevidde enn Mussoen(!). Jeg ser faktisk veldig mot Ioniq 5 selv nå. Mye bil for pengene så synes jeg den ser veldig tøff ut. Og kvaliteten på interiør også ser meget bra ut. God å kjøre også. Hjelper så klart med hvor mye utstyr som følger med også hehe. Så det kan fort hende jeg ender på den! I fargen ecotronic grey matte, N-line versjonen 😮‍💨
  8. Iterion

    Elbil-tråden

    Absolutt. Men jeg synes bilen ble altfor dyr med det ekstrautstyret man gjerne vil ha med. Vi snakker nærmere 600k, inkl. vinterhjul. Montering av hardtop koster 40k, mens rullelokk koster nærmere 22k. Når bilen i tillegg ikke har en app med muligheter for forvarming og en wltp på under 400 km, blir det for snaut for min del.
  9. Gjorde det samme i går 😄
  10. Iterion

    Elbil-tråden

    Da har jeg fått testa Musso EV’en noen timer både på grus, litt bakker og på vanlig motorvei. Synes bilen er god å kjøre og må si det er deilig å sitte så høyt. Lite med støy, komfortable seter og ikke noe knirking eller den slags. Veldig god demping. God plass baki også for folk på over 180. Det er dog noen veldig store minus. Et av de er at fjernlysa er svake, det piper i ett sett, selv om man får slått av mesteparten av varslingene, uten om den som gjelder fart virker det som. I tillegg tror jeg ikke den har mulighet til forvarming via app. Så er det forbruk/rekkevidde da. En ting til, skjermen er forholdsvis treg, spesielt når man kommer fra Tesla. Men utenom det så virka den veldig bra må jeg si!
  11. Iterion

    Elbil-tråden

    Var å prøvekjørte en Ioniq 5 N-Line i helga. For en digg bil å kjøre! Meget god kvalitet på interiør og veldig komfortabel å kjøre. Var ikke klar over at det var såpass mye plass i den i tillegg til bakkeklaring på hele 17 cm. Fristende bil faktisk. I dag blir det prøvekjøring av Musso EV en dag eller to 🤩 Blir nok ikke noe kjøp av den, men skal bli artig å kjenne litt på kjørefølelse og hvordan kvaliteten er. Med 50+ mil rekkevidde så kunne den vært veldig aktuell.
  12. Folk selger jo ikke billig nå som bruktprisene muligens stiger fra og med neste år. Noen legger ut kanskje for å teste responsen også.
  13. Iterion

    Tesla - kaféen

    Grattis! I hvilken farge?
  14. Iterion

    Tesla - kaféen

    Du kan forvente å tape mellom 45-50% på 4 år. De første 3 åra er da bilen faller mest i verdi, så ja.
  15. Iterion

    Elbil-tråden

    Jo, men husk også at EQB er en forholdsvis stor og tung bil, i tillegg til ekstremt lite aerodynamisk. Treg lading også som du nevner. Du får biler med rekkevidde på over 500 km WLTP til ca samme pris i dag, så ville holdt meg unna denne med mindre du liker alt annet med den.
×
×
  • Opprett ny...