John-B
Medlemmer-
Innlegg
1 065 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
John-B sine prestasjoner
1,1k
Nettsamfunnsomdømme
-
Dette stemmer vel ikke? Følgende står fortsatt på ICE.no: Men en i tråden her påstod at til tross for det som står, så fungerer det på datasim. Som gjorde at jeg bestilte og bruker det nå. Jeg opplever det i alle fall som om at ICE ikke ønsker at abonnementet skal brukes som mobilt bredbånd, så vi utnytter et smutthull her, som plutselig kan stenges. For dette er jo vesentlig billigere og bedre enn ICE sine egne mobile bredbånd abonnement
-
I dette tilfellet er det altså DNB Bank som er registrert eier av bilen (leasing) og et Aksjeselskap (100 ansatte) som i vognkortet er "leietaker" av bilen. Bilen er altså ikke på noen måte knyttet til en person. Heldigvis har vi oppegående ansatte, så det har aldri vært mer enn 10 Km/t fartsovertredelser. Men det er litt fristende å teste ut hva som skjer om vi ikke angir fører. Hvor mye arbeid kommer de til å legger ned i forsøket på å utstede en tullebot på 3500 kr. Jeg VET ikke hvem som er fører, så jeg lyver ikke om jeg sier jeg ikke vet hvem fører er, men jeg kan med enkle undersøkelser finne ut hvem som er sannsynlig fører. Men er det egentlig vår oppgave å gjøre disse undersøkelsene for å hjelpe politiet? Vi har jo erfart at politiet ikke gidder å undersøke når vi anmelder tyveri feks.
-
Spørsmålet er av ren nysgjerrighet. Hver gang en ansatt har blitt tatt i fotoboks, får vi brev fra Politiet med forespørsel om å oppgi hvem som var fører av bilen (firmabil). Her står det også at jeg ikke trenger å angi familie. Hva skjer hvis: A) Vi ikke svarer, eller svarer at vi ikke vet hvem som kjørte bilen (som ikke er urimelig, noen biler blir ofte brukt av mange forskjellige ansatte). B) Hvis det var familiemedlem, kan jeg bare skrive det, og så dropper de saken?
-
Jeg sjekket bare én tilfeldig leverandør som har ubegrenset til €10 (riktignok litt dyrere uten bindingstid). Ut i fra info på kundeservice sidene, er det faktisk ubegrenset, uten noen "automatiske begrensninger", men de forbeholder seg retten til å stoppe abonnementer som misbruker ordningen/bruker ekstreme mengder data. Altså, det gjelder kun personlig, normal bruk.
-
I Spania får du ubegrenset data på 5G for 120 kr mnd. Dvs, ikke bare 100GB så strupes hastighet. De har ca halve lønnen av oss, så det skulle kostet 250 kr her da.
- 802 svar
-
- 1
-
-
Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?
John-B svarte på Auto Asmodeus sitt emne i Politikk og samfunn
Du er vel klar over at han eier ca 15% av Tesla allerede? -
Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?
John-B svarte på Auto Asmodeus sitt emne i Politikk og samfunn
Det du skriver her gir jo ingen mening? Han får jo ingenting om ikke han mangedobler verdien på Tesla. -
Meningen er jo egentlig ikke spesielt kontroversiell - dersom hun mener at et liv er et liv uansett, så vil det jo være feil å drepe det uansett årsak. Det burde være mer kontroversielt at disse andre kristne mener at det burde være ulovlig drepe et liv, bortsett fra om en blir voldtatt, da er ikke livet av betydning likevel, bare drep det.
- 508 svar
-
- 5
-
-
Mobilt bredbånd fra ICE - Får ikke åpnet porter
John-B svarte på CoaX- sitt emne i Internett og nettverk
Jeg kan bekrefte at Tailscale fungerer flott, det løste problemet for meg.- 29 svar
-
- ice
- mobilt bredbånd
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Jeg synes ikke media gjør en god nok jobb med AP sin valgløfte-skandale. AP snudde og gir fortsatt gratis ferger/gjeldsletting, og plutselig var saken død. Men det er jo dette som er den største skandalen etter min mening. Her har vi altså en regjering som har gjort nøye vurderinger og funnet ut at gratis ferger/gjeldsletting ikke er samfunssnyttig bruk av skattepenger. Men fordi de ble tatt i lønn, ble alle vurderingene kastet ut av vinduet. Er vi tjent med en regjering som ikke legger samfunnsnytte til grunn i avgjørelser som omhandler milliarder av skattekroner!? Hvorfor reagerer ingen på dette? Hvilke andre avgjørelser er det som skjer bak lukkede rom? Teoretisk eksempel: Hva om de får en ny rapport som viser at formueskatten uten noen om helst tvil er samfunnsnyttig å fjerne. Vi vet jo hva som ville skjedd da. De ignorerer det, fordi de har lovet å beholde formueskatten, og vil ikke risikere å bli tatt i løgn igjen.
-
Hvorfor finnes det fortsatt mye analoge speedometer på dagens nye biler?
John-B svarte på Sovna sitt emne i Bil og motor
Om du trodde analogt speedometer var ille, så har 2023 Toyota Proace Electric både analog speedometer og analog batteri-indikator.- 33 svar
-
- 1
-
-
– Endelig slipper jeg å kjøpe nye batterier hele tida
John-B svarte på Diskusjon.no sitt emne i Diskuter artikler (Tek.no)
Jeg vurderte å investere i slike for noen år siden, men etter å tenkt meg litt om kom jeg frem til at det er en virkelig dårlig idé. Kanskje bra for miljøet, men ikke kom her og fortell meg at dette er mer praktisk eller lønnsomt enn å bare bytte batteri i et nytt. For prisen av 4 oppladbare batterier får du feks 72 stk nye batterier med høyere kapasitet på Europris. Selv om de i teorien ikke trenger noen egen dings for å lades, så vil de i praksis trenge den splitteren, med mindre du skal bruke hele dagen din på å ordne med lading. Så da er du like langt som med vanlige oppladbare batterier - en batterilader er ikke veldig mye større enn den kabelen. -
Igjen fortsetter Herr Huse å påstå at ting ikke er mulig, til tross for at det er fullt mulig. Det er kanskje på tide at han setter seg i en bil og prøver før han kommer alle de tullete utsagnene sine. Jeg har selv ved et uhell klart å trykke gasspedalen i bånn når jeg skulle gå ut av en bil. Dvs, når jeg løftet venstrefoten lå all vekt på høyrefoten som var på gasspedalen. Jeg merket det ikke selv en gang, før en kamerat rett utenfor døren ba meg stoppe å ruse bilen (han trodde jeg gjorde det med vilje). Heldigvis stod bilen i park (automatgir). Om den ikke stod i park og jeg faktisk hadde skutt fremover, ville nok den naturlige reaksjonen vært å slenge venstrefoten på bremsen. Siden vekten var på høyrefoten ville det vært vanskelig å flytte den.
- 559 svar
-
- 1
-
-
Det er 100% plausibelt ja, og jeg skulle lett vist dere det om noen stilte en lik bil til disposisjon. Forstår virkelig ikke hvorfor folk mener det er så vanskelig å holde en pedal trykket inn. Det er jo nesten null fysisk motstand i en gasspedal. Aksellerasjonen er jo ikke i nærheten av kraftig nok til at G-krefter har noen påvirkning på hvor vanskelig det er å holde inne pedalen (som nevnt tidligere, jeg har eid elbiler som gjør 0-100 på 4 sek, så vet hvordan det føles). Pedalen var vel for øvrig kun trykket inn før kollisjonen, ikke etter. Som jo gjør det hele enda mer usannsynlig - den tekniske feilen varte tilfeldigvis kun i 3 sekunder, og sluttet helt plutselig akkurat når det er naturlig at en fot blir slengt vekk pga kollisjonen?
- 559 svar
-
- 2
-
