Takk!
"Helt nytt bad" tolkes av meg som en totalrenovering. Det vil si at det er skiftet membran, rør, el-anlegg og selvfølgelig overflater og møblement. "Oppussing på egeninnsats" tolker jeg mer som at det er skiftet møblement og kanskje lagt flis på flis. Utfordringen her er at selger ikke dokumenterer hva som faktisk er gjort. (Selv om han skriver at han har dokumentasjon, og utført av fagfolk.. Firma har han notert som "husker ikke") Ettersom han ikke gjør det, så må jo jeg anta at tettesjikt og rør er fra byggeår. Tilstandsrapporten støtter jo opp om dette. Forskjellen blir da at viktige deler av badet er 46 år gammelt, kontra 13. Det er da på høy tid å totalrenovere badet. Hadde badet vært 13 år gammelt hadde det enda hatt mange gode år igjen.
Når det er sagt så er det også dukket opp flere ganske grove feil i denne saken, ikke kun relatert til bad. Jeg tror nok det riktige for meg er å ta dette direkte videre med advokat, så tråden kan lukkes.