Gå til innhold

Bidra til tilgjengelighet på Web


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Foreløpig er IBMs programvare kun tilgjengelig for brukere av skjermleseren Jaws med Internet Explorer

Og fordi Internet Explorer kun finnes for Windows så vil Mac- og Linux-brukere foreløpig være utestengt fra denne "inkluderende" løsningen fra IBM. :roll:

 

Primært fordi Jaws er helt dominerende når det gjelder skjermlesere, og så langt jeg vet det klart beste produktet på dette området. Jaws lages kun for Windows.

 

Kva for lisens er skjemlesarutvidinga under? Dersom det er ein open ein kan den kanskje porterast til andre skjermlesarar. Moglegheitane til å lage eigne skript i Window-Eyes 7 kan kanskje brukast til dette. :)

 

Jaws er proprietær, med en relativt stiv prislapp. Koster vel en 5 - 8 000 kr for en lisens.

Lenke til kommentar

Nei, Jaws er nok langt dyrare enn det (trur den ligg på 15-20000 hjå norsk forhandlar), eg tenkte på utvidinga til Jaws, det er denne som er utvikla av IBM.

 

og så langt jeg vet det klart beste produktet på dette området.

 

Eg har ikkje sett Jaws 9 i askjon, men det har skjedd store endringar sidan 6.20 om Jaws er meir stabilt enn tilsvarande produkt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...