Gå til innhold

Førsteinntrykk: HTC Touch Diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er så på randen av å kjøpe denne, men det er noe med den som holder meg tilbake. Klarer ikke helt å sette fingeren på det. Også leser jeg veldig mye om folk som er skuffet med treghetene, så jeg vet ikke helt. Gleder meg til dere får testet den. Håper dere kommer med en rekke benchmarks som kan bekrefte/avkrefte en del ting om treghetene.

Lenke til kommentar
Rævva støtte for "finger-touch", og ser stygt ut. Pluss at det er nokså lite responsivt.

Brukerfeil?

Har brukt den et par dager nå, og ikke noen problemer med å bruke fingrene. Jeg bruker ikke stylus i det heletatt. Hadde heller ikke noe problem med det på Touch Cruise.

Lenke til kommentar
Jævlig dritt at WM skal føkke opp for en så kul telefon.

Hvorfor det?

 

Synes WM fungerer bra!

Har mye mindre trøbbel med WM en hva jeg hadde med Symbian (UIQ og Series 60)

Rævva støtte for "finger-touch", og ser stygt ut. Pluss at det er nokså lite responsivt.

 

 

ehhh? Nei

 

WM6 på diamond ser både bra ut og funker supert, veldig responsivt.

Lenke til kommentar
Har mobilen selv. Er en super mobil.

Om du tweaker den litt blir menyene enda raskere.

Eneste problemet er dårlig batteri tid.

Slå av 3G om du vil la være å lade mobilen vær dag.

 

Har hatt denne siden fredag selv. Ble først veldig skuffa over hvor treg den er. Har utført tweakene ved å sette File system cache til 8 MB og file system filter cache til 131072. Syns ikke det har hjulpet så vesentlig.

Opplever ellers at telefonen henger i noen sekunder fra tid til annen. Er veldig slitsomt da du ikke vet om du dro tommelen feil over skjermen og ikke noe skjedde, eller om den bare henger, og at du har navigert deg helt andre steder i mellomtiden.

Jeg begynner å bli vant med å skrive sms'er på denne nå, men når den skal komme opp med t9 forslag for ord så gjør den bare dette på en linje, og i noen tilfeller blir det da bare noen få valg av ord (selvsagt ikke det du skal ha). Jeg har ikke funnet annet alternativ enn å legge til ordet, som tar lang tid.

Jeg er også skuffet over at den norske versjonen ikke inneholder TomTom! Det har alle htc sine telefoner med gps gjort før. Jeg vet at den UK versjonen inneholder dette. Vurderer om jeg skal kjøre inn UK ROM'en istedenfor som også er litt nyere.

Jeg har opplevd noen småbugs også. For eksempel dagen etter min søsters bryllup så gikk det ikke ann a skru av alarmen. Perfect timing!!!

En annen ting jeg ikke er helt fornøyd/fortrolig med er hvordan surfing på internett fungerer. De store norske avisene er forhånds lagt inn i favorites og peker på fullblodssidene av disse, ikke wap/mobilsidene. Med Opera skulle dette være greit, men jeg sliter med å navigere rundt og at den zoomer inn/ut når jeg ikke ønsker det, og vice versa. Det er også vanskelig å åpne lenker. Det som fungerer best for meg er å holde pekepinnen på skjermen slik at en meny kommer opp hvor jeg kan velge å åpne i ny fane. Men man kan ha maks tre faner oppe om gangen. Kan være vanesak dette.

Og så det kanskje største ankerpunktet som har blitt nevnt allerede; batterilevetid. De to første hele dagene jeg hadde mobilen så holdt den på en laging ca en halv dag. Den siste av disse to dagene brukte jeg den ikke veldig mye, men det var dårlig dekning i området som kan ha bidratt. Jeg hadde bare 3G skrudd på, med Exchange sync på. Selv min gamle s710 som er godt brukt og med gammelt batteri har minst dobbelt så lang levetid!

Ett siste irretasjonsmoment er at skjermen skrur seg av når du har kommet gjennom til noen. I og for seg greit nok, men hvis du skrur på skjermen for å taste inn noe (eller gjøre andre ting), så skrur skjermen seg av igjen veldig fort. Jeg vet det finnes en registryhack for at skjermen ikke skal skru seg av i en samtale, men da bruker den nok enda mer batteri.... Grøss!

 

Det positive med mobilen er at den er veldig stilig, liten og lett. Skjermen er veldig fin å se på, og de stedene der Touchflo 3D er implementert, så ser det veldig bra ut (skulle ønske man kunne slette/markere email som lest fra TouchFlo 3D'en som man kan med sms'er).

 

Det er nok litt frustrasjon som er ute å går her. Jeg må teste denne i noen dager til og kan komme med en oppdatering på problemene mine om ønsket.

Lenke til kommentar
Rævva støtte for "finger-touch", og ser stygt ut. Pluss at det er nokså lite responsivt.

Brukerfeil?

Har brukt den et par dager nå, og ikke noen problemer med å bruke fingrene. Jeg bruker ikke stylus i det heletatt. Hadde heller ikke noe problem med det på Touch Cruise.

OK, skal innrømme at jeg bare har Touch Cruise selv. Men hallo, det er jo faen meg ikke mulig å gjøre noe fornuftig i for eksempel filutforskeren eller menyene i media player (ja, jeg bruker media player (pga støtte for last.fm). Å bla litt rundt i menyene til SMS-delen er heller ikke særlig morro.

 

Ipod touch, for eksempel er så evig mye bedre på dette. Og dette kommer fra en som avskyr Apple.

 

Daniel :)

Lenke til kommentar

Har hatt mobilen en stund nå, og er veldig fornøyd :)

TouchFLO er ikke treigt, men det er ikke optimalisert cache for det når det startes ennå.

Gå igjennom alle fanen når mobilen starter, etter det er den veldig kjapp :)

 

Har slått av 3G og tester ut batteriet uten Push-Mail idag, får se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Men hallo, det er jo faen meg ikke mulig å gjøre noe fornuftig i for eksempel filutforskeren

 

 

Hva i allverden er det du vil gjøre med filutforskeren som ikke går?

Du kan kopiere/klippe/flytte filer. Endre navn på filer, sende via bluetooth eller surfe en annen enhet. Du kan pakke ut Zip filer, starte bilder,mp3 og filmer.

 

Hva er det utenom det du vil med filutforskeren?

Og med windows system kan du jo lett installere programmer som lar deg kjøre nettradio osv.

 

Tviler ikke på at iphone er bedre på musikk. Men når det gjelds muligheter så kan den vell ikke konkurrere med en WM6 mobil.

Lenke til kommentar

Jeg trenger en tjeneste!

 

Kan noen som har denne telefonen teste følgende link for meg?

http://cam1.inderoy.com/view/index.shtml

 

Får dere opp kamera-bildet, og beveger det seg? (FPS?) Skal ha ett eller annet fastmontert i en traktor for å følge med på overvåkning i fjøs, og vet ikke helt om jeg klarer meg med en telefon, eller må gå for ultrabærbar pc. En telefon hadde definitift blitt billigst.

Lenke til kommentar
Men hallo, det er jo faen meg ikke mulig å gjøre noe fornuftig i for eksempel filutforskeren

 

 

Hva i allverden er det du vil gjøre med filutforskeren som ikke går?

Du kan kopiere/klippe/flytte filer. Endre navn på filer, sende via bluetooth eller surfe en annen enhet. Du kan pakke ut Zip filer, starte bilder,mp3 og filmer.

 

Hva er det utenom det du vil med filutforskeren?

Og med windows system kan du jo lett installere programmer som lar deg kjøre nettradio osv.

 

Tviler ikke på at iphone er bedre på musikk. Men når det gjelds muligheter så kan den vell ikke konkurrere med en WM6 mobil.

Jeg vil treffe knappene med tommeltotten min (uten å ha jentenegler).

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
En annen ting vi la merke til fort er at telefonen virker noe treg. Dette kommer vi til å se nærmere på i testen, men det er ingen tvil om at telefonen er langt i fra like rask som for eksempel nye Iphone.

At den ikke er like rask som iPhone (som det egentlig skrives) er jo et resultat at Apple satser ALT på GUI. Hadde de gjort det samme med Diamond hadde den nok kunne blitt like rask, men like ubrukelig også med tanke på f.eks. multitasking.

 

Diamond = smartphone.

iPhone = leketøy.

 

:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...