Gå til innhold

Styr mobilen med øynene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser for meg at dette kan bli en slager når man skal ringe taxi halv fem om morran med 2,5 i promille.

 

Vel, mine øyne er ikke direkte stødig da... ;)

 

Er ikke dette teknologi som er brukt i kamphelikopteret Apache allerede for sikte og kontroll av bl.a. 30mm? Eller var det bevegelsene i hjelmen som styrte da..?

Lenke til kommentar

For en teit måte å gjøre det på. Man trenger ikke et digert hodesett med en porsjon spagetti av ledninger hengene ut for å registrere øynenes posisjon. Det holder fint med eksisterende teknologi der man har et kamera som ser øynene og ser hvor øynene ser. Det er enkelt, kompakt og finnes allerede i dag. "Ulempen" er at kameraet må stå et stykke foran ansiktet, men det er egentlig ikke noen ulempe når man likevel bør se på hva man styrer. Altså at man bør se på skjermen man styrer. Skjerm og kamera kan godt være i samme enhet. Å stirre ut i lufta når man beveger øynene er jo bare ulogisk og lite intuitivt. Ikke ser man hva man driver med heller.

Lenke til kommentar

Det optimale er vel tracking med et kamera på telefonen. Der borte tar jo telefonene snart opp video i UHVD-format, så et kamera på en tre-fire megapixler i front burde være en smal sak...

 

Skjønner heller ikke det digre headsettet selv....DET ER JO JAPAN, FOR POKKER!!! DE KAN DA BEDRE ENN DÉT!!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...