Gå til innhold

– Xbox 360 har et imageproblem (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var noen merksnodige utalelser vil jeg si. Om MS baserer seg på blod og pupper så er vel det mer eller mindre identisk med PS3, hvis man ser bort fra et og annet annerledes spill.

 

Både PS3 og X360 satser på "BLOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, DREEEEEEEEEEEEEEP" konseptet noe man klart ser i spillbiblioteket til de 2. Det er for det meste et vidt asortemang av måter i slakte andre mennesker, aliene eller monster på med et lite hint, dryss om du vil, med andre spill. Spill som Eternal Sonata er et meget skjeldent syn på X360 og man kan for det meste telle alle slike anerledes spill på toppen 2 hender. Dette gjelder og for PS3.

 

Om det er spillutvalget som er for ensporet så sliter PS3 og.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noen stor hemmelighet at Xbox gjør det dårlig i Asia, men PS3 gjør det ikke akkurat så veldig mye bedre. Dette står ikke i Gamers oversettelse, men i den orginale engelske teksten:

 

Parker, a former VP of strategic planning at Sony Europe, maintained that Microsoft had failed to learn from the mistakes of its first console

 

Finner det litt ironisk at en som tok del i Sonys konsoll planer kan si noe om andre konsoller. PS3 har jo ikke akkurat gjort det så veldig bra så langt, greit nok at den selger bedre en 360 nå (og mye mindre en Wii), men PS3 gjør det også mye dårligere en det PS2 gjorde i sin tid. Både Microsoft og Sony har fokusert for mye på hardcore, og tatt alle casuals for gitt. Og så blir det nevnt overskudd der, men PS3 har vel brukt opp PS2 sitt overskudd allerede, og selges enda med tap.

Lenke til kommentar

Så alle tre konsollene har en usikker framtid i møte selv om spillindustrien bare vokser og vokser, spesielt i konsollmarkedet. Virker som disse analytikerne har påpekt det åpenbare og et eller annet sted på veien har noen kokt dette sammen til dystre profetier. Kan ikke si at boksen min har et imageproblem, tar seg greit ut der den står under TVen å kjører bilspill og snowboardspill for tiden.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

hvordan kan de klare og si at det står dårlig til med xbox, microsoft i seg selv gikk jo med milliard overskudd første kvartal i år, og jeg vil si at xboxen er perfekt for meg, med bredt spill utvalg, i forhold til feks wii, der hovedparten (ikke alle) av spillene er for barn eller for forskjellige sportsspill. så jeg må si meg fornøyd og vil på ingen måte sette noe farelapp på xbox 360.

Lenke til kommentar
Så alle tre konsollene har en usikker framtid i møte selv om spillindustrien bare vokser og vokser, spesielt i konsollmarkedet. Virker som disse analytikerne har påpekt det åpenbare og et eller annet sted på veien har noen kokt dette sammen til dystre profetier. Kan ikke si at boksen min har et imageproblem, tar seg greit ut der den står under TVen å kjører bilspill og snowboardspill for tiden.

 

støtter deg i den konklusjonen.

 

Imageproblem? eneste problem i fohold til image var de mange feilene de hadde i starten, jeg vil nå si at med det brede spektret av spill some er til konsolen tenker ikke folk automatisk på blod og pupper når de hører xbox360.

 

Hvis noen har et imageproblem så er det vel wii, mange vil ikke kjøpe den på grunn av at det er en "barnekonsoll" og går derfor glipp av flere knallbra titler.

Lenke til kommentar

Nå som de tilsynelatende har fikset den horrible feilraten er det et par ting som hindrer meg å kjøpre x360, den bråker, og det er få spill der som er interessante som man ikke får i bedre versjoner på PC. Ting som trekker opp er prisen. Men jeg er usikker på hvor representativ jeg er.

 

AtW

Lenke til kommentar
det er få spill der som er interessante som man ikke får i bedre versjoner på PC.

Hvis man liker konsoll bedre, er jo disse spillene mer interessante på konsoll, fordi man føler det er en bedre versjon. Liker man PC best som spillplattform, som du tydeligvis gjør, er det ikke rart du synes det er få spill på Xbox 360 som er bedre på PC :)

Lenke til kommentar
det er få spill der som er interessante som man ikke får i bedre versjoner på PC.

Hvis man liker konsoll bedre, er jo disse spillene mer interessante på konsoll, fordi man føler det er en bedre versjon. Liker man PC best som spillplattform, som du tydeligvis gjør, er det ikke rart du synes det er få spill på Xbox 360 som er bedre på PC :)

Om man forutsetter at man har en PC med de kvaliteter som trengs så er jo dette objektive målbare kvaliteter. Jeg sitter med en PC med xbox 360-kontroller, og kan velge mellom denne og mus og tastatur, grafikken er bedre ting går kjappere, tilkoblingsmulighetene til TV er like gode, kassa er stillere. Stort sett er det eneste 360en har å hente er prisen (som såkalrt har endel å si, men her snakker vi om hvordan ting er å spille med). x360 har en relativt liten boks dog, det taler i dens fordel. dvs kun om man ikke har en spill-PC man bruker fra før, for om det er tilfelle får man jo bare en ekstra boks.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Greit at xbox 360 ikke selger så bra i Asia, men nå selger jo Playstation 3 dårlig i USA.

 

Mye av grunnen til at Playstation selger så bra er at Playstation lenge var den eneste spillemaskinen som virkelig var bra, de hadde jo 9 år på seg før Microsoft lagde en egen konsoll. Så de aller fleste tenker på Playstation når de tenker på spill, det har ingen ting med at xbox har et dårlig image problem, det er rett og slett det at de aller fleste har hørt om Playstation mye mer enn xbox.

 

Pupper og blod er noe alle folk liker, vis du foreksempel ser på årets spill gjennom de siste tidene så har de aller fleste spillene vært skyte spill.

Lenke til kommentar

Det er kanskje en av de tingene som forhindrer X360 litt, spillene som skulle være "X360 ekslusiv" kommer og ut på PC. Spill som Bioshock, Mass Effect og Gears of War skulle være X360 ekslusive men jeg vil ikke si de er ekslusive når du og får de til PC. Mister litt av betydningen.

 

Hvis X360 hadde klart å faktisk holde spill ekslusive kunne det blitt noe annet. Men hvorfor kjøpe en X360 hvis du har en brukbar PC som kan kjøre spillene som skulle være X360 ekslusive?

Lenke til kommentar
Det er kanskje en av de tingene som forhindrer X360 litt, spillene som skulle være "X360 ekslusiv" kommer og ut på PC. Spill som Bioshock, Mass Effect og Gears of War skulle være X360 ekslusive men jeg vil ikke si de er ekslusive når du og får de til PC. Mister litt av betydningen.

 

Hvis X360 hadde klart å faktisk holde spill ekslusive kunne det blitt noe annet. Men hvorfor kjøpe en X360 hvis du har en brukbar PC som kan kjøre spillene som skulle være X360 ekslusive?

Fordi MS tjener litt penger på å merke et spill med "Games For Windows" :p

Lenke til kommentar
Hvis X360 hadde klart å faktisk holde spill ekslusive kunne det blitt noe annet. Men hvorfor kjøpe en X360 hvis du har en brukbar PC som kan kjøre spillene som skulle være X360 ekslusive?

Fordi TV-skjerm er mer stas enn PC-skjerm, og fordi håndkontrollen er digg. Tastatur passer best til å skrive med spør du meg...

Lenke til kommentar
Hvis X360 hadde klart å faktisk holde spill ekslusive kunne det blitt noe annet. Men hvorfor kjøpe en X360 hvis du har en brukbar PC som kan kjøre spillene som skulle være X360 ekslusive?

Fordi TV-skjerm er mer stas enn PC-skjerm, og fordi håndkontrollen er digg. Tastatur passer best til å skrive med spør du meg...

 

Så bruk en 360-kontroller eller tisvarende og koble PCen din til en TV da.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...