Gå til innhold

Forumet får sin egen wiki!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først, for å gi ut noen offentlige "takk", så var det brukermoderator überGoliath som foreslo en wiki i januar i år, Ueland fikk den på plass en måned senere og brukermoderator Skagen har gjort en fenomenal jobb med litt koding og slikt. Sistnevnte er gjort til en av admins på wikien.

 

Man logger seg inn med brukernavn og passord fra forumet. Admins på forumet er admins på wikien.

 

Jeg tror det er ganske aktuelt å ta inn noen brukere i betafasen også, spesielt når det kommer til wiki-kyndige folk. Men det må avklares litt. Men det skader ikke for interessante sjeler å sende meg en pm eller e-post.

 

For de som er ganske grønn når det kommer til wikier så frykt ikke. Det går fort å lære seg det. Var temmelig grønn selv for et par uker siden, men lærer sakte men sikkert. Godt å ha folk som Ueland og Skagen. :)

 

Så nå får vi samlet alle guidene i wiki istedetfor forumet? Så kan flere bidra med litt.

 

Dette er en av mange muligheter med wiki ja :)

Lenke til kommentar

Viktigste kodene i wiki er

 

 

 

==Overskrift==

[[Link]]

[[Linkertil|Linknavn]]

'''Fet'''

''Kursiv''

'''''Fet+Kursiv'''''

<nowiki>Kode som ikke skal formateres</nowiki>

*L
*I
*S
*T
*E

:)

 

Lært på ett minutt

 

 

Og man må ha tomrom mellom hvert linjehopp, det må ihvertfall jeg på den jeg satt opp på jobben

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Det viktigste med en Wiki er at det som står der er korrekt og relevant, så det stilles igrunn store krav til moderatorne i Wikien både når det gjelder språk og fagkunnskap. Klokskap er heller ikke å forakte :yes:

 

Håper også på god inndeling og skaléring av stoffet - fra Newbie til medioker til Ekspert. Kanskje det er på sin plass med en klassifisering av stoffet dybdemessig - feks ved forskjellig farge på teksten (eller boksen) jo dypere man kommer. Akkurat kombinasjonene i eksempelet her er ikke spes lesbart...

  • Grønn tekst - Ingen fare
  • Grå tekst - Du kan rote det til for deg men enkelt fikse det selv
  • Blå tekst - Dette får du til om du har litt erfaring - men det kan gå galt
  • Lilla tekst - Her bør du vite hva du holder på med eller lese deg opp på forhånd
  • Rød tekst - Du må kunne dette - og fortsatt holde tungen beint i munnen

Endret av omaha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...