Gå til innhold

Forumet får sin egen wiki!


Anbefalte innlegg

Inntil videre gjøres det manuelt, dels fordi man må få tid til å implementere en slik integrasjon dersom det blir bestemt at det skal gjennomføres, men også fordi at kanskje ikke alle sider på wikien er en egen tråd verdig, eksepelvis småsider, enkelte maler, sider i f.eks MediaWiki-navnerommet, midlertidige sider, sider som kanskje vil slettes av ulike grunner, osv.

Men tråder for sidediskusjoner vil nok bli opprettet etter behov når behovet begynner å melde seg. :)

En automatisk funksjon som oppretter diskusjonstråder sammen med opprettelsen av nye sider vil kunne lage en del unødvendig tråder tror i alle fall jeg.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Inntil videre gjøres det manuelt, dels fordi man må få tid til å implementere en slik integrasjon dersom det blir bestemt at det skal gjennomføres, men også fordi at kanskje ikke alle sider på wikien er en egen tråd verdig, eksepelvis småsider, enkelte maler, sider i f.eks MediaWiki-navnerommet, midlertidige sider, sider som kanskje vil slettes av ulike grunner, osv.

Jeg tror nok det er best manuelt/semi-automatisk. Da kan man enkelt linke på tvers av forumkategorier så en wiki-artikkel enkelt får sin forum-side på rett del av forumet. Og det er egentlig ikke mye å be at en som bruker av sin fritid på å skrive en wiki-artikkel oppretter/linker en forumdiskusjon :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Og hva med diskusjonen til de allerede eksisterende guidene? Skal det fortsette i samme tråd?

Diskusjonen skal foregå på forumet, ikke på wikien. Her vil vi gå inn og være reguleringskåte om vi absolutt må. Wikien er til for å samle opp kremen av informasjon fra forumet, forumet er til for å diskutere.

Bra, da er vi enige. ;)

 

Jeg tror nok at en manuell løsning med tanke på opprettelse av tråder er det beste, ettersom trådene gjerne skal ligge i sine respektive forum, og ikke samles under ett forum slik som Diskuter-artikler-trådene. Dermed blir det vanskelig å lage noe automatisk system som fungerer til dette.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg har spurt om vi kan få noe lignende "Diskutér artikler (Hardware.no)" hvor vi kan prate om alle sider og artikler på wikien. Et par artikler har lenker til relevante tråder (dog ikke dedikerte diskusjonstråder for kun nyhetsartikkelen) om du titter i "Diskuter"-siden til artikkelen.

 

Inntil videre er det bare å lage en tråd i tilbakemeldingskategorien om det er noe du har innspill på. :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...