Gå til innhold

Virtual PC SP1 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om noen får problemer med nettverket i de virtuelle maskinene etter oppgraderingen skal jeg spare dere for masse bry.

 

 

Nettverkstilkoblinger --> Høyreklikk på en av de --> Egenskaper --> Installer --> Tjeneste --> C:\Program Files\Microsoft Virtual PC\Utility\VMNetSrv

Lenke til kommentar

Jeg sitter bare med ett spørsmål.

 

Hvorfor klarer du aldri å være en smule mer ydmyk.

 

Det er helt utrolig, men etter bare 133 innlegg går du meg på nervene allerede.

 

 

 

Etter å ha prøvd både Virtual PC, VirtualBox og VMWare er jeg ikke i tvil om at det som er best integrert med windows, samt messer minst med systemet er (sjokkerende nok Microsofts eget produkt) Virtual PC.

 

 

 

Kan jeg få en saklig god grunn til hvorfor dette er søl?

 

Fordi det ikke er GPL?

 

 

Gå å ta deg en pølse.

Lenke til kommentar
Jeg sitter bare med ett spørsmål.

 

Hvorfor klarer du aldri å være en smule mer ydmyk.

 

Det er helt utrolig, men etter bare 133 innlegg går du meg på nervene allerede.

 

 

 

Etter å ha prøvd både Virtual PC, VirtualBox og VMWare er jeg ikke i tvil om at det som er best integrert med windows, samt messer minst med systemet er (sjokkerende nok Microsofts eget produkt) Virtual PC.

 

 

 

Kan jeg få en saklig god grunn til hvorfor dette er søl?

 

Fordi det ikke er GPL?

 

 

Gå å ta deg en pølse.

 

At det er "søl" vil jeg ikke påstå, men Virtual PC har helt klart sine begrensninger i forhold til foreksempel VMwares produkter. Slik jeg har skjønt det kan man kunn virtualisere Windows fra en fysisk Windows maskin. For meg blir det litt for begrensende dessverre.. Men for all del, er hele miljøet Windows basert, så er det såklart en grei ordning.

Lenke til kommentar

Jeg søkte etter sammenligningstester men fant ikke noe oppdatert og grundig. Er det noen av dere som har funnet en tabell over egenskaper og en kompatibilitetsmatrise? Gjerne også en oppdatert sammenlignende ytelsetest. Det hadde vært kjekt for å få en mest mulig objektiv sammenligning.

Lenke til kommentar
Etter å ha prøvd både Virtual PC, VirtualBox og VMWare er jeg ikke i tvil om at det som er best integrert med windows, samt messer minst med systemet er (sjokkerende nok Microsofts eget produkt) Virtual PC.

Hvordan er Virtual PC bedre integrert?

 

Jeg kan ikke fortstå at du mener VirtualBox "messer" mer med systemet ditt. Begge disse programmene er små og lite invasive. Men jeg foretrekker VirtualBox fremfor Virtual PC bl.a. fordi det støtter langt flere plattformer (Microsoft støtter offisiellt bare å kjøre Windows-gjester, og kan også bare kjøre på Windows-verter). At VirtualBox i tillegg er fri programvare er såklart en bonus :)

 

VMware er derimot en noe tyngre løsning, og der kan jeg forstå at du syns den påvirker systemet mer. Allerede installasjonsfila er jo enorm sammenliknet med de to andre løsningene, og den installerer også flere tjenester og drivere som durer og går på maskinen uansett om du bruker programmet eller ikke. Om man bruker VMware seriøst er ikke dette noe problem, men for en casual bruker som fyrer opp programmet en sjelden gang så skjønner jeg at det reageres litt. Men til gjengjeld er VMware Workstation klart mer avansert enn både Microsoft Virtual PC og VirtualBox. F.eks er snapshot-funksjonen er drøm å jobbe med, og helt genial til testing av software.

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke hvorfor jeg avinstallerte VirtualBox, men poenget er at for min bruk er Virtual PC best.

 

Fyrer den opp (fra saved såklart), navigerer nettleseren min til den, starter opp PHPEdit og begynner å jobbe.

 

Null stress.

 

 

Ingen nye virtuelle nettverksadaptere eller noe. Kun en driver/tjeneste den legger på allerede eksisterende tilkoblinger.

 

 

Om dere vil lynsje meg for at jeg sier ett Microsoft produkt er best til min bruk, så be my guest.

 

 

 

På Linuxpcene mine benytter jeg VirtualBox, og der er det bra, men på Windows vurderer jeg VirtualPC bedre til mitt bruk.

 

 

Og nei, jeg er ingen windows fanboy. Har 2 linux pcer (1 server, en laptop) og en windows laptop.

Lenke til kommentar

VPC, klarer ikke en dag uten :)

 

Bruker VM-Ware i driftsmiljøet, men er mer fornøyd med VPC med Vista som host på Lap'en.

 

Forresten noen som vet om en utility som jeg kan "hide when minimized" el. ?? Thxx..

 

Mozze:

Jeg bruker det til f.eks kjøre en XP med IE6 og annet drit jeg har lyst til og teste. Noe av arbeidet mitt krever XP med eldre versjon av IIS etc. Så kjører jeg en lokal domenekontroller for annen utvikling av forretningssystemer. I tillegg gir har jeg en Ubuntu installasjon. Dessuten er det veldig kjekt når man skal teste ut nye versjoner av Exchange etc. Bare last ned et Windows Server image med alt ferdig installert.

 

Hos kundene mine bruker vi det i serverparken (VM-Ware). Utrolig kjekt da vi setter opp et utviklingsmiljø. Så bare speiler vi opp serveren til alle utviklerne, og kjører versjonskontroll mot "hovedserveren".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...