Gå til innhold

Apple oppgraderer Imac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk at de oppgraderer når jeg akkurat kjøpte min 24" imac. men men :) var ikke noe spessielle oppdateringer uten om kraftigere prosessor og skjermkort. Fra 2.4 til 3.0 merker jeg ikke så mye, å jeg har 4gb ram uansett. men men, sånn ting funker.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg forvirret, nå.

 

Først og fremst, er det 45 eller 65nm prosessorer? Så vidt jeg vet har 8x00-serien (45nm) 1333MT/s FSB 6MB cache, mens de gamle 65nm-prosessorene har 4MB cache og 1066 MT/s FSB. Den eneste logiske konklusjonen vil være at Apple bruker andre prosessorer enn standard core2-modellene.

 

Geforce 8800 GS 512 MB (ikke standard)

Jeg trodde da 8800GS hadde 384 MB. Er det en skrivefeil og det skal være GT eller GTS, eller bruker Apple sine egne skjermkort også?

 

For øvrig skuff at de andre modellene bruker HD 2000-serien når HD 3000-serien har vært ute ganske lenge allerede.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Apple får nok spesialdesignede kort fra Nvidia, men godt mulig kortet bare er et GT eller GTS. Dog er det mobilversjonen av det, det må IKKE glemmes ;)

 

Når det gjelder artikkelen, så har ikke alle maskinene 6MB L2, da 2.4GHz har 3MB L2.

 

Ellers er det flott at de har blitt oppdatert og at prisene har sunket en god del. Veldig bra, Apple!

Lenke til kommentar

Apple bruker 45nm bærbar-prosessorer i sine nye iMac-er. Den med høyest frekvens (3,06 GHz) er sågar spesiallaget til Apple fra Intel. Det er jo ikke første gang at Intel gjør slikt for Apple heller og man må lure på hva HP, Dell og de andre sier til denne spesialbehandlingen.

 

Ellers er jeg spent på om iMac håndterer varmen fra en 3,06 GHz-prosessor som har en TDP på så mye som 55 Watt.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Endelig.

Har ventet på dette her i flere måneder nå.

 

Tenker det blir en strippet 24" 2.8Ghz med 8800GS, RAM kan (og bør) man oppdatere selv. Dette er grisenkelt, og Apple har offisiell dokumentasjon på hvordan man gjør det (uten at det går på akkord med garantier)

 

 

Jeg vurderer fortsatt å fly til USA, putte maskinen i en koffert, og ta den med hjem (utenom tollen). Det er fortsatt penger å spare pga. den lave dollaren. (Flyreisen medregnet)

Lenke til kommentar

Hehe, ingen dum idé! :p Men det er i grunnen veldig synd at Apple ikke kan ha lavere priser i norge, slik at dette ikke hadde lønnet seg :s

 

..og så kan det tenkes at du blir stoppa av Green Peace fordi du bruker ufattelig mye Co2 kun for å hente deg en iMac :p

Endret av stormx
Lenke til kommentar
Ellers er jeg spent på om iMac håndterer varmen fra en 3,06 GHz-prosessor som har en TDP på så mye som 55 Watt.

55? høres mye ut. hadde ikke 2.8ghz 65nm varianten 35? uansett en kjedelig oppdatering,

i september tenker jeg vi ser den første quad core imac'en med den nye qx9300 prosessoren fra intel. den har tdp på 45.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...