Gå til innhold

Kulturo: Dreamworks med manga-adapsjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker du på Oni?

 

tja, det var nok bittelitt inspirert, men ikke noe direkte baasert på GiTS i alle fall.

 

Forøvrig, for dem som ikke har sett den originale filmen, se den, så dere får en følelse av originalen før spielberg evt. slakter den med sin tolkning. Den er helt genial.

Lenke til kommentar

Ghost in the Shell er definitivt en av mine to all times favoritter når det kommer til film og serier. Så nå fikk jeg egentlig litt angst, nå som det skal lages en spillefilm av konseptet. Og når det mest sannsynligvis kommer på engelsk i tillegg?!

Som noen andre her i tråden sa; tror jeg at dette går straka vegen til helvete. Huff.

Lenke til kommentar

Avi Arad er jo produsent, noe som lover bra. Tvilsomt om Steven Spielberg skal regissere denne, han er jo veldig opptatt. Skal regissere Tintin, Lincoln og Interstellar de neste par år. Men om det er snakk om 2010 eller senere så er jo muligheten absolutt til stede. Men han tar jo som regel produsentstolen i slike prosjekter (eksempelvis Transformers).

 

Og jeg syntes så absolutt ikke han har tapt seg som regissør de siste årene. Forventer jo ikke akkurat at han skal servere oss en ny Jaws eller Schindler's List hver gang han regisserer en film. Munich og The Terminal var mer enn gode nok for meg, mens War of the Worlds og AI var litt over middels. Så er spenningen stor når det er ny date på gang med selveste Indy i mai :)

Lenke til kommentar

Det fine med GITS er at det er blitt et konsept mer enn et enkelt univers. At det finnes flere forskjellige støpninger av ideen gjør at filmskaperne kan ta seg ganske store friheter for å tilpasse den sitt format. Har lengtet etter dette en stund, det er lenge siden Blade Runner, for å si det sånn. Problemet blir å velge riktig blant alt GITS har å by på av tematikk og skvise det inn i en kompakt pakke. Mye av moroa er Aramakis fåfengte forsøk på å tøyle de maktrusa androidene sine, håper de får med det. Og litt hopping og løping.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...