Gå til innhold

MySpace-musikk lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? Bare det at man slipper iTunes bør jo være et godt salgsargument. ;)

 

Men ellers er jeg enig i at prisen bør ned eller kvaliteten bør opp til godt samplet lyd i FLAC-format. Eller begge deler sånn at folk kan velge CD-kvalitet eller billig mp3-kvalitet. (ikke ACC eller WMA)

Lenke til kommentar
Hvorfor det? Bare det at man slipper iTunes bør jo være et godt salgsargument. ;)

 

Men ellers er jeg enig i at prisen bør ned eller kvaliteten bør opp til godt samplet lyd i FLAC-format. Eller begge deler sånn at folk kan velge CD-kvalitet eller billig mp3-kvalitet. (ikke ACC eller WMA)

 

Hva er problemet med iTunes egentlig? Apple logo? I allefall jeg foretrekker et fint interface i iTunes, enn jallasidene til MySpace. (Kan dog ha med at iTunes på Mac er betydelig flere hakk over Windows-versionen. Var i allefall det for et par år siden da jeg fortsatt hadde en windowsboks.)

 

Man får DRM-fri musikk fra iTunes hvis man vil. (riktignok bare fra enkelte plateselskap, men det er plateselskapene sin feil, ikke Apple). Kan være enig at bedre kvalitet er å foretrekke. Det, og følelsen av å ha CD-en fysisk, er grunnene til at jeg fortsatt kjøper CD-er.

Lenke til kommentar
Hva er problemet med iTunes egentlig? Apple logo? I allefall jeg foretrekker et fint interface i iTunes, enn jallasidene til MySpace. (Kan dog ha med at iTunes på Mac er betydelig flere hakk over Windows-versionen. Var i allefall det for et par år siden da jeg fortsatt hadde en windowsboks.)

 

Man får DRM-fri musikk fra iTunes hvis man vil. (riktignok bare fra enkelte plateselskap, men det er plateselskapene sin feil, ikke Apple). Kan være enig at bedre kvalitet er å foretrekke. Det, og følelsen av å ha CD-en fysisk, er grunnene til at jeg fortsatt kjøper CD-er.

 

Dårligere kvalitet enn CD er jo et problem med iTunes. Du må også velge mellom vannmerking og DRM, det er jo som å velge mellom pest og kolera... Det er også forholdsvis dyrt (du får nå en ny CD fra rundt femtilappen på Amazon), og du har ikke rett til videresalg slik som du har når du kjøper CD-er. Kjøper du en CD har du i tillegg backup, noe som koster tid og penger med digitale filer. Ikke dermed sagt at MySpace Music vil bli noe bedre enn iTunes MS.

Endret av stigto
Lenke til kommentar
stigto: Det du nevner her er jo problemer med nesten all nettbasert distribusjon/salg av musikk, og er ikke eksklusive iTunes-problemer.

 

Sant nok. Det finnes riktignok noen unntak - LiveDownloads http://www.livedownloads.com selger konserter for $13 i FLAC, har kjøpt et par der. Tori Amos har også nylig solgt konsertopptak for $15 på http://www.toribootlegs.com i FLAC, så det går an (selv om man måtte oppgi falsk adresse for å få lov til å handle). Live Archive på http://www.archive.org er også bra, og dessuten gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...