Gå til innhold

– Opera 9.5 klarer Acid3-testen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem som er først er egentlig ikke så vitkig, det viktige er at det er kjapt levert av ihvertfall to aktører her.

 

AtW

 

Helt enig. Om det er Firefox, Safari eller Opera som er først til 100 er likegyldig. Det viktigste er at nettopp standarder blir holdt. Med blest rundt disse acid testene er det jo nettopp også standarder som får fokus.

 

En ser også i MS leiren at selv IE prøver å få full pott i disse testene.

Lenke til kommentar
Når kommer fullversonen av Opera 9.5 ut?

 

Den har vært i alpha / beta testing i ett halvt år nå, og med tanke på at de fortsatt legger til funksjoner antar jeg ett halvt år til.. Noe som suger, om jeg kan uttrykke meg på den måten.. (siden man strengt tatt skal teste websider mot STABILE versjoner og ikke test versjoner).

Lenke til kommentar

nå er ikke de tallene nok til å bestå testen.

den skal se lik ut pixel for pixel med referansebildet,

og animasjonen skal være glatt.

 

*edit*

@andre1: uten testversjoner, så får man heller ingen stabile versjoner, og heller ingen fremgang.

det er heller ikke snakk om at utviklere av websider skal bruke utviklerversjoner av nettlesere som

referanse når de tester nettsiden sin.

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

Det som var, var at Opera kodet sin fork for Acid3-testen, og fikk 100%.

Men da ble det oppdaget en feil i Acid3-testen, av Web-tror jeg, og da gikk tilbake pa 99%. Og da var Webkit kjapt ute med den som fikk 100%.

Webkit, som brukes i Safari og Ephifany (elns) er ogsa ute til vanlige dodelige, sa de vant ihvertfall det lille kapplopet.

 

Dette er jo garsdagens nyheter :p

De fikk det til rundt kl 18.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...