Gå til innhold

Den tredje scientologi protesten 12. April - Operation Reconnect!


Anbefalte innlegg

Vi protesterer ikke mot folks rettigheter til å ta sine egne valg, ikke mot deres rett til å ha en scientologikirke eller å følge den. Men mot de uetiske og ulovlige handlingene til kirken. De hjernevasker medlemmene sine. De angriper kritikere, og i prosessen prøver å stoppe yttringsfriheten. De gjør stor skade mot medlemmene sine. Egentlig er ikke scientologikirken en religiøs kirke, men en bedrift. Hvor den viktigste prioriteten til lederne er å tjene så mange penger som mulig. Dette og mye mer prøver kirken desperat å holde skjult. Vi prøver å gjøre folk oppmerksom om dette.

 

Før du tar et valg om kirken anbefaler jeg deg å følge denne linken, og å søke videre på internett om kulten og hvorfor flere tusen over hele verden protesterer - http://www.theunfunnytruth.ytmnd.com/

 

Hør også denne dama snakke om hvordan scientology ødela livet til faren (Lignende har skjedd uttallige ganger) - http://www.youtube.com/watch?v=LazcSwX2IPA

 

Ny protest mot scientologikirken den 12. April. Kl. 13:00 utenfor scientologikirken i Oslo. Denne gangen er fokuset på hvordan kirken får medlemmene til å bryte kontakt med alle venner og familie.

 

Se også -

 

Wiki om Norges protest - http://www.xenu.nu/wiki/index.php/Norway:April_12th

 

 

Det er så ufattelig mye materiale rundt scientologi at det er litt vanskelig å sette seg inn i. Men her er lesestoff for dem som vil vite mer:

 

 

-Wikipedia.org - Har finner man mye greit lesestoff som dekker overflaten. Søk på Anonymous (Group), Project Chanology, Xenu, Scientology, Church of Scientology og Operation Snow White

-Xenu.net - Den største scientologi-kritiske internettsiden.

-XenuTV.com - Inneholder en rekke videoer om scientologi.

-WhyAreTheyDead.net - Har en enorm liste over scientologirelaterte dødsfall.

-Enturbulation.org - Har det største forumet for å organisere protestene.

-WhyWeProtest.net - En side som forklarer hvorfor Anonymous protesterer.

 

 

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var tidlig ute og først på plass etter det jeg kunne se. Jeg telte flere ganger under demonstrasjonen og 52 var det meste jeg kom til. En som sto ved siden av meg da nevnte noen som hadde gått og da ble det 57, og det kom nye til etterpå. Det er også mulig det var andre jeg ikke fikk med.

 

Jeg syntes det var flott å få være med dere. Flott å se alle som engasjerer seg. Dere skal vite at disse globale aksjonene ryster ved fundamentet til kulten bl.a. fordi ledelsen får et stort forklaringsproblem internt. De har de siste 10 årene mistet MANGE medlemmer og veksten har møtt veggen. Men forsvaret mot slike fascistiske organisasjoner er ikke en kamp man vinner en gang. Kampen for rettighetene i et fritt samfunn er noe vi må forsvare igjen og igjen.

 

Det var interessant at politiet anse det hele som så uskyldig og ufarlig at de ikke gadd å ha en eneste politi der. Det var masse politi og biler når jeg kom 13:30, men alle de forsvant med forrige demonstrasjon som marsjerte vekk. :)

 

I april kan jeg dessverre ikke bli med, men håper dere holder ut slik at jeg kan bli med senere. Med enkelte forbedringer tror jeg aksjonen deres kan ha mange ganger større effekt. Her er noen tips:

  • Engasjer dere i planleggingen minst 2-3 uker før arrangementet (man må bygge opp et engasjement og det er mye som skal forberedes)
  • Planlegg appeller (bedre høyttaler!)
  • Lag større bannere (partyhatter og fløyter var gøy, og å ha et tema er viktig, men det kunne se litt ut fra avstand som vi hadde utdrikkingslag og ikke raid)
  • Sikre TIDLIG at politiet varslet (og legg den ut på nettet slik at alle kan se, kulten vil forsøke å kuppe hvis dere lar dem)
  • Mer plakater og markedsføring (hva med skoler?)
  • Sosialiser dere (planlegg en plass hvor de som vil møtes før kan komme, og gjerne en plass å gå etterpå for å spise eller noe)
  • Flere brosjyrer (selvfølgelig:)
  • Send pressemelding til Stortinget, pol. partier, frivillige organisasjoner, og til slutt media (viktig da å ha en kontaktperson, hvis ingen vil kan jeg, men da som en kontakt til og ikke rep for Anonymous)
  • Ring og send e-poster til media på forhånd (gjerne mange og husk og vær høflig og rasjonell, pirr deres interesse slik at de kanskje sender en fotograf, vi er jo like ved dem!)
  • Trykk en lang stor banner (jeg kan kanskje skaffe)
  • Post om raidet på andre diskusjonsgrupper, vekk folk (men oppdater deg på enkel fakta først så du kan argumentere litt)
  • Lag nye brosjyrer, variasjon er viktig (men nå, ikke 3 dager før)
  • Bruk de smarte hodene deres på å tenke ut noe å gjøre (jeg skal love dere at kulten ikke har noe å stille opp med hvis dere virkelig tar i!!!)
  • Sjekk videoer, bilder og rapporter fra de andre raidene - hva fungerte der og hva bør dere lære av?

Og det er sikkert mye mer..... :)

 

Jeg skal legge mine bilder ut om noen dager. Håper å treffe dere alle igjen!

 

 

Jeg kan dessverre svare på lite av denne posten, siden jeg ikke var der. Viktig post nevertheless.

Lenke til kommentar

Et poeng han har nevnt er dette med anonymitet - de fleste av oss kan ha blitt fanget på film allerede, og dermed er det gjerne ikke noe poeng med stealth modus hele veien. Anonymiteten på internet bør imidlertid bevares slik at de ikke kan single ut 1/2/3/4 personer som de kan angripe for å helle bensin i dieselmotoren som driver oss.

 

...det er jo et rimelig kraftig signal at vi tør å stå frem offentlig (samlet, ikke enkeltvis) og si at vi ikke frykter dem.

 

Noen bør ta kontakt med HEF og Hedningsamfunnet, kanskje en av disse kan bidra med trykking av løpesedler?

Lenke til kommentar

http://www.enturbulation.org/ er opp igjen. noen burde lage facebook event igjen.

 

Flere må henge opp lapper og lappene må være ferdige mye før fordi da kunne jeg tenkt meg og henge opp lapper helgen før. og henge opplapper på skolen må vi forsikre oss at vi får lov til på skolen, fordi jeg måtte snakke med rektor om det, så gå på kontoret og spør om du får lov. vi kan ikke ta så mange sjangser. så kan vi klargjøre hvor vi forkjellige henger ut lapper at ikke alle henger ut på samma sted, da når vi ikke så mange.

Lenke til kommentar
La nå folk tro det de vil tro, og bruke penger på det de vil, deres problem, eller?

Er det føkkings MULIG!?

Kan du være så snill å sette deg LITT inn i hva vi snakker om her?

 

Jeg hater det når folk er så sykt ignorante og tror folk velger dette her frivillig. Det er ikke sånn kulter opererer.

 

Jeg driter HARDT i hva de tror på, jeg bare synes det er synd når de promoterer en "religion" som fungerer som en føkkings mafia. Det er ikke bare medlemmene det går ut over, selv om det er de det er mest synd på.

 

LES før du uttaler deg.

Lenke til kommentar
La nå folk tro det de vil tro, og bruke penger på det de vil, deres problem, eller?

Er det føkkings MULIG!?

Kan du være så snill å sette deg LITT inn i hva vi snakker om her?

 

Jeg hater det når folk er så sykt ignorante og tror folk velger dette her frivillig. Det er ikke sånn kulter opererer.

 

Jeg driter HARDT i hva de tror på, jeg bare synes det er synd når de promoterer en "religion" som fungerer som en føkkings mafia. Det er ikke bare medlemmene det går ut over, selv om det er de det er mest synd på.

 

LES før du uttaler deg.

Ja jeg lærer jo mye når jeg spør og får det svaret her.

Lenke til kommentar
La nå folk tro det de vil tro, og bruke penger på det de vil, deres problem, eller?

Er det føkkings MULIG!?

Kan du være så snill å sette deg LITT inn i hva vi snakker om her?

 

Jeg hater det når folk er så sykt ignorante og tror folk velger dette her frivillig. Det er ikke sånn kulter opererer.

 

Jeg driter HARDT i hva de tror på, jeg bare synes det er synd når de promoterer en "religion" som fungerer som en føkkings mafia. Det er ikke bare medlemmene det går ut over, selv om det er de det er mest synd på.

 

LES før du uttaler deg.

Ja jeg lærer jo mye når jeg spør og får det svaret her.

Du spurte ikke, men kom med et utsagn som indikerte at du visste hva vi gjorde, og du sa din mening.

Xenu.net

Enturbulation

 

Det er ikke vanskelig å finne ut hva vi står for. Det er allerede 3 tråder i religionsforumet.

Endret av Knofle
Lenke til kommentar

Har lagt til en del linker i første posten hvis du vil lese mer Flimzes. Det mest underholdene å lese om er Xenu. I følge scientologi er Xenu en intergalaktisk diktator som levde for 75 millioner år siden. Man må betale utrolig mye penger, og ha vært i scientologi i mange år før man får høre om han. Og da er mange såpass hjernevasket at de tror på alt de blir fortalt. Det er ikke det viktigste emnet i protestene våre, men det er alikevel temmelig viktig for oss å spre denne informasjonen. Wikipedia har en god side om han - http://en.wikipedia.org/wiki/Xenu

 

South Park har også fortalt om han i en episode - http://youtube.com/watch?v=aRe0e-Vr0-U

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
La nå folk tro det de vil tro, og bruke penger på det de vil, deres problem, eller?

Er det føkkings MULIG!?

Kan du være så snill å sette deg LITT inn i hva vi snakker om her?

 

Jeg hater det når folk er så sykt ignorante og tror folk velger dette her frivillig. Det er ikke sånn kulter opererer.

 

Jeg driter HARDT i hva de tror på, jeg bare synes det er synd når de promoterer en "religion" som fungerer som en føkkings mafia. Det er ikke bare medlemmene det går ut over, selv om det er de det er mest synd på.

 

LES før du uttaler deg.

 

 

Knofle du din sinting. Du er definisjonen paa en SP.

 

haaper du skjoenner at du ikke trekker folk til saken ved aa svare saann som dette.

Lenke til kommentar

Ja, det kan godt hende jeg overreagerte litt, men det er kjempetypisk, og jeg har opplevd masse av det.

 

Folk (spesielt på fora) slenger ut meninger i hytt og vær uten å kunne noe om emnet, og når en brenner for en sak, er det ikke så kult når "bedrevitere" kommer å sier du tar feil i handlingene dine, når de har bare hørt at "anonymous angriper troen til folk."

 

Jeg er en fan av å gjøre seg opp en mening ETTER man har fått kunnskap nok til å faktisk gjøre det. Jeg legger meg flat for kritikken, men ta hensyn til det jeg skriver.

 

Førsteposten som ble redigert er flott, forresten.

Lenke til kommentar

Har fulgt med på dette en god stund nå helt siden jeg så Scientology and Me i fjor sommer. Kulter har alltid skremt meg, men det som virkelig skremmer meg med Co$ er at de har mange fakter som minner meg om fascistisk/elitistiske regimer.

 

Alle har jo sett hvordan Tom Cruise ser ut som en blanding av Hitler og Goebbles i høyhalseren sin.. Jeg blir så skremt når han sier " think about that.. (hihahhahaha han ler sånn sykt) that one day, SPs will be history.." Det ser virkelig ut som om han drømmer om å utslette alle som ikke tenker som ham. Når man da tenker på at Co$ har et gigantisk hideout i Rocky Mountains, og alle pengene i verden til å gjøre som de vil, er det ikke rart folk som gidder å tenke seg om blir provosert når andre bagatelliserer det.

 

Co$ er direkte motstandere av det fundamentalt viktigste i verden, ytringsfrihet. Og det er vanvittig viktig at noen tar opp kampen.

 

Derfor, til de som sier "la dem tro hva de vil", hadde du syntes det var fornuftig å si i 1939? Man kan tro på hva enn man vil, gjerne intergalaktiske warlords osv, men faren er når man begynner å handle med bakgrunn i den troen..

Lenke til kommentar
Har fulgt med på dette en god stund nå helt siden jeg så Scientology and Me i fjor sommer. Kulter har alltid skremt meg, men det som virkelig skremmer meg med Co$ er at de har mange fakter som minner meg om fascistisk/elitistiske regimer.

 

Alle har jo sett hvordan Tom Cruise ser ut som en blanding av Hitler og Goebbles i høyhalseren sin.. Jeg blir så skremt når han sier " think about that.. (hihahhahaha han ler sånn sykt) that one day, SPs will be history.." Det ser virkelig ut som om han drømmer om å utslette alle som ikke tenker som ham. Når man da tenker på at Co$ har et gigantisk hideout i Rocky Mountains, og alle pengene i verden til å gjøre som de vil, er det ikke rart folk som gidder å tenke seg om blir provosert når andre bagatelliserer det.

 

Co$ er direkte motstandere av det fundamentalt viktigste i verden, ytringsfrihet. Og det er vanvittig viktig at noen tar opp kampen.

 

Derfor, til de som sier "la dem tro hva de vil", hadde du syntes det var fornuftig å si i 1939? Man kan tro på hva enn man vil, gjerne intergalaktiske warlords osv, men faren er når man begynner å handle med bakgrunn i den troen..

Du er virkelig inne på hovedproblemet her.

Likegyldighet, passivitet, og la dem tro hva de vil-mentalitet.

 

*Har ikke folk hatt "la dem tro hva de vil-mentalitet" ville heller ikke den katolske personifiserte kristendomen fått noe oppsluttning.

*Har ikke folk hatt "la dem tro hva de vil-mentalitet" vill man trolig kunne forhindre mye av korstogene.

*Har ikke folk hatt "la dem tro hva de vil-mentalitet" ville folk ha svartelistet kristendomen da de begynte å skrive om historien grunnet personlige interresser og antisemitisme.

*Har ikke folk hatt "la dem tro hva de vil-mentalitet" ville folk ha våknet når Vatikantene med paven i spissen delfinnanserte jødeutryddelsen i ww2.

*Har ikke folk hatt "la dem tro hva de vil-mentalitet" ville folk ha startet en massiv kirkebrenning for å markere avsky mot dens nåværende leder og tidligere Hitler Youth medlem benedict.

 

Ved å la Scientologi få ro til å rotfeste seg skal vi ikke se bort i fra at Scientologi i løpet av noen få generasjoner kan bli et tilsvarende problem som kristendomen er i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...