Gå til innhold

Den tredje scientologi protesten 12. April - Operation Reconnect!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hele virket litt rart men likte svaret fra Fosse på hvilken forskning som lå bak denne stresstesten, hvor han svarer at dette har ingenting med forskning og gjøre men at dette er en religion.

Ærlig nok det.

 

Når 'ærligheten' varierer fra dag til dag blir det en slu form for uærlighet i mine øyne... Han har gjentatte ganger hevdet at testen er utviklet av en psykolog (stemmer for den opprinnelige, men tvilsomt for deres bastardiserte versjon) for å gi den tyngde og kredibilitet - deretter hevder han altså at dette ikke har noe med forskning å gjøre fordi de bruker den i en 'religiøs' sammenheng. Første påstand er verdiløs med mindre han backer det opp med forskningsresultater på effekt/validitet/etc. Når de så drar inn Oxford-navnet for å gi den en vitenskapelig aura uten å dokumentere en dritt begynner jeg å fråde.

 

Tåkelegging og pisspreik farer han med, ikke ærlighet (imho).

Lenke til kommentar

Ja virker som de bedriver en del lyssky virksomhet men i dette isolerte tilfellet var han ærlig og har satt seriøsiteten ved testen slik at folk kan ta det for det det er.

Samtidg blir jo denen videoen en god dokumentasjon på hva disse gutta uttaler.

De kan i hvertfall ikke komme i ettertid å påstå noe annet ettersom uttalelsen ligger spikret.

Lenke til kommentar

Dokumentert løgn?

 

VG: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=514530

- Det er en gimmick for å få folk til å sette seg ned, men testen brukes ikke til å gjøre tolkninger, hevder Matthias Fosse.

Samme artikkel:

- Jeg svarte nei på spørsmålet om det har skjedd noe ubehagelig i livet mitt. Da sa de at jeg forsøker å skyve bort problemene, sier 33-åringen.

Xenu.net (lignende sitater fra andre som har latt seg teste er gjengitt i avisartikler etc etc): http://www.xenu.net/archive/oca/oca.html

I was told that I was badly depressed with a low level of logical reasoning and appreciation, and that my low scores were "dragging the rest down". There was obviously someone or something "suppressing" me and I needed to "handle" or "disconnect" from them or it.

Hvordan defineres "tolke" i Fosses verden?

 

edit: dum dumming skjønte ikke hvorfor han var alene om å poste i utgått tråd. :wallbash:

Endret av anonymized
Lenke til kommentar
Matthias Fosse forteller at han har blitt truet på livet etter medieoppmerksomheten.

Scientologer får ekstremt mye trusler og greier i forhold til alle andre aktivister. Det er sjelden jeg hører en blitzer eller en nynazist eller en politiker som er så vanvittig ivrig på å fortelle om alle drapstrusler og terrorangrep han kontinuerlig utsettes for.

Han var ikke mye redd da, siden han beveger seg fritt ute blant folk enda. Kanskje truselen ikke var reelle likevel?

 

Det hele virket litt rart men likte svaret fra Fosse på hvilken forskning som lå bak denne stresstesten, hvor han svarer at dette har ingenting med forskning og gjøre men at dette er en religion.

Ærlig nok det.

Ærlig nok? Når Fosse stadig forandrer på forklaringen sin fra dag til dag så virker det ikke særlig ærlig for meg. Det eneste han gjør her er nemlig å motsi egne utsagn fra tidligere.

Lenke til kommentar
Matthias Fosse forteller at han har blitt truet på livet etter medieoppmerksomheten.

 

Selv om jeg ikke liker hva scientologene driver med, så er trussler av alle typer noe jeg tar avstand fra. Om jeg skal ha rett til å si min mening om dette, må også han har samme mulighet til å yttre sine meninger.

Lenke til kommentar
Selv om jeg ikke liker hva scientologene driver med, så er trussler av alle typer noe jeg tar avstand fra. Om jeg skal ha rett til å si min mening om dette, må også han har samme mulighet til å yttre sine meninger.

Selvfølgelig - det er jo nettopp vårt ønske om vern av ytringsfriheten som startet det hele (jfr. YT-videoen av TC). Den som eventuelt har kommet med slike trusler er IMHO en bavian som skader saken og skaper sympati for "fienden".

 

...men med Co$' historie tillater jeg meg å stille spørsmålet om hvorvidt disse truslene er reelle eller kun et nytt forsøk på å stemple kritikerne/oss som terrorister...

Lenke til kommentar
Matthias Fosse forteller at han har blitt truet på livet etter medieoppmerksomheten.

Selv om jeg ikke liker hva scientologene driver med, så er trussler av alle typer noe jeg tar avstand fra. Om jeg skal ha rett til å si min mening om dette, må også han har samme mulighet til å yttre sine meninger.

Han lyver sannsynligvis. Han pleier det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...