Gå til innhold

Mini-bærbar blir bedre utstyrt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ikke helt poenget med slike PCer nå. De dytter inn bedre og bedre maskinvare, og vips, så er PCen dyrere enn en vanlig (mye bedre utstyrt) bærbar.

Denne typen bærbare må være MYE billigere. Burde ikke koste over 1500,-

 

Ser ikke helt problemet. Maskinen koster allerede over 1500kr og den selger så mye at det ikke er mulig å levere nok, at de velger å oppgradere maskinen men samtidig beholde prispunktet den har idag er jo bare positivt. Mer morro for pengene. Og både Wimax og kanskje 3G støtte er jo positivt for mobilitet og bruksområder. :D

Lenke til kommentar

Ja, men hvis de fortsetter å dytte inn ting, gjøre skjermen større etc, kommer vi til å ende opp med en PC som er like stor som de billige PCene, men også dyrere. Man får kjøpt ultraportable PCer til litt over 6000 nå. Prisen på disse detter veldig raskt. Er ikke så lenge siden en ultraportabel til under 10000 var umulig å finne.

Eee derimot øker og øker i pris.

Jeg synes heller de burde konsentrere seg om å få prisen ned til det nivået som var lovet.

Lenke til kommentar

vel om jeg forsto folka på umpcportal og jkkmobile så var denne nye utgaven omtrent fysisk like stor.

 

en annen sak kan være hvor lett det er å få tak i skjermer og annet på visse størrelser.

 

husk det at det som gjør en 15" billig er at en kan produsere dem i bulk. det samme gjelder nok ikke for 8,9" og 7" skjermer...

Lenke til kommentar

Produsert i samme antall som 15" bør faktisk 8.9" og 7" skjermer være vesentlig billigere. Sånn bortsett fra at skjermen bruker mindre materialer så vil skrapraten gå ned med ca 75%.

 

Når asus faktisk får produsert nok til å dekke etterspørselen og vi eventuelt får nok konkurranse her i steinrøysa på akkurat den produkttypen så bør den nye eee komme ned mot 3500. Ikke at jeg tror det kommer til å skje første året da men...

Lenke til kommentar
Produsert i samme antall som 15" bør faktisk 8.9" og 7" skjermer være vesentlig billigere. Sånn bortsett fra at skjermen bruker mindre materialer så vil skrapraten gå ned med ca 75%.

 

Når asus faktisk får produsert nok til å dekke etterspørselen og vi eventuelt får nok konkurranse her i steinrøysa på akkurat den produkttypen så bør den nye eee komme ned mot 3500. Ikke at jeg tror det kommer til å skje første året da men...

 

ser jo at import Eeepcer går for rundt 3500 her til lands, mens eee koster rundt 299 euro. så jeg tror nok prisen blir nærmere 3000kr en 5000kr

Lenke til kommentar
Ser ikke helt poenget med slike PCer nå. De dytter inn bedre og bedre maskinvare, og vips, så er PCen dyrere enn en vanlig (mye bedre utstyrt) bærbar.

Denne typen bærbare må være MYE billigere. Burde ikke koste over 1500,-

Bare løft blikket litt, du har allerede produkter omtrent i den kategorien. Felles for dem er at alle ned mot den prisen kommer med linux. Ta en liten titt på disse:

http://www.engadget.com/2008/02/19/hps-umpc-2133-revealed/

http://olpc.com/

http://www.everex.com/products/products.htm

http://www.linuxdevices.com/news/NS7223327753.html

Endret av Del
Lenke til kommentar
Hvis de oppgraderer maskinen er sannsynligheten for at prisen går opp endel større enn for at den skulle gå ned... Og når prisen i utgangspunktet er litt høyere enn forespeilet før release så sier det seg selv at vi whiner :)

 

Prisen vil jo uansett alltid være høyere ved første lansering, og oppgradering fører jo alltid til høyere priser i forhold til forrige generasjon, akkurat det er jo noe nytt ;)

 

Så lenge det er stadig tomt i butikker verden rundt for EEE, og når kun en butikk selger EEE i Norge pr.dags dato (digitalimpuls) så kan en jo selvfølgelig ta hvilken pris en selv ønsker. Både dagens og neste generasjons EEE kommer vel ned på det prisnivået som den er tenkt å ligge på om en bare tar tiden til hjelp og venter til det er nok maskiner til å mate etterspørrselen og butikkene begynner å konkurrere om å være billigst på pris.

 

Men jeg kan ikke helt skjønne at noen ønsker seg den første generasjonen etter å ha sett og prøvd den, altfor liten skjerm, og nå viser de at de faktisk kan utnytte området rundt skjermen, da er det plutselig mye mer intressant :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...