Gå til innhold

Min brukerinspirerte casemod - kommentartråd


Anbefalte innlegg

Ja, her har dere da kommentartråden til min Brukerinspirerte Casemod, som jeg liker og kalle den. Selve arbeidsloggen finner dere her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=899564

 

Denne tråden er for at dere brukere skal legge igjen deres forslag, for hva vi skal gjøre med dette stakkars kabinettet. Vi trenger tips for alt fra design til ssd disker, så vær litt kreative nå :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meningen å ha et "stygt" firkanta vindu ? Alle andre former er bedre enn firkanta, blir liksom så simpelt og enkelt..

Hva med å få sidevindu litt ut fra kabinett"veggen" og få på noe perforert grill etc. på siden ? Sitter på skola nå, men kan lage et illustrerende bilde senere i dag da jeg kommer hjem ;)

Lenke til kommentar

Dette kommer jeg til å følge med på, gøyalt å se prosjekter av såpass dimensjon (les: innvestering) i denne kroken av forumet :) Amg. sidevindu syns jeg definitivt du burde gå for klart vindu av ymse form med "honeycomb-mesh" bak for en snerten effekt. Skal du ha klare slanger med noe uv-væske i? Selv kjøpte jeg sort tygon fra USA, driver og mekker sammen go'sakene nå.hvilken vei skal viftene på radiatorene blåse/suge? Suger de begge innover mot sentrum, eller går luften inn på venstre side og ut høre? Jeg syns definitvt du skal beholde tanken, kanskje frontmontert? Ser tanken er blå (sikkert fordi sketchup'en av deg var blå :)), men du burde i mine øyne enten gå for sort eller titan-farget tank. Tenkt noe på hvordan loopen skal se ut, skal du ha noen fler blokker? Stå på!

 

Ang. navn anbefaler jeg deg å tenke noe originalt, å dermed unngå de pompøse navnene folk ofte gir casemod'ene sine med div. oppbrukte varianter av ordene "black", "monster", "machine", og andre uoriginale adjektiver :)

 

Edit: De to siste innleggene belyste noe av det jeg tok opp ja... :roll:

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Dette kommer jeg til å følge med på, gøyalt å se prosjekter av såpass dimensjon (les: innvestering) i denne kroken av forumet :) Amg. sidevindu syns jeg definitivt du burde gå for klart vindu av ymse form med "honeycomb-mesh" bak for en snerten effekt. Skal du ha klare slanger med noe uv-væske i? Selv kjøpte jeg sort tygon fra USA, driver og mekker sammen go'sakene nå.hvilken vei skal viftene på radiatorene blåse/suge? Suger de begge innover mot sentrum, eller går luften inn på venstre side og ut høre? Jeg syns definitvt du skal beholde tanken, kanskje frontmontert? Ser tanken er blå (sikkert fordi sketchup'en av deg var blå :)), men du burde i mine øyne enten gå for sort eller titan-farget tank. Tenkt noe på hvordan loopen skal se ut, skal du ha noen fler blokker? Stå på!

Jeg ser egentlig for meg et sort/hvitt/grått theme, svarte komponenter klare slanger og svart vann. Litt lys fra siden da så tror jeg slangene vil gi en kul effekt i forhold til det svarte vannet på innsiden. Blir 100% klare (ingen rar Tygoon skrift) Biltema slanger tenker jeg, da det er det jeg har tilgang på :). Radiatorene skal som du sier, suge fra en side og blåse ut på den andre, eller så vil de krangle om luften, noe som ikke er helt bra. Et annet problem jeg ser for meg, er med tank/fillport. Det at de er i samme høyde, og aner da ikke hva som skjer når jeg putter vann i fillporten, vil det da gå inn i tanken, hvis du skjønner? :!: Tanken blir nok også enten svart eller titan-farget ja ;) Anngående loopen, så tenkte jeg meg CPU/GFX til og begynne med med 1/2" størrelse. For så og sette sammen en "tight" 3/8 loop med den gamle bigwater pumpen og litt sånn. Den går da over begge mosfets, SB og NB. For og få den "tight" så er planen og bygge den opp på 90o nipler, så slangene vil gå rimelig nærme hovedkortet, noe jeg tror vil se ganske kult ut :wee:

Lenke til kommentar

Skal du ha sort væske vet jeg Feser (vcore.dk) fører et medium som ser meget bra ut i klare slanger. Ellers anbefaler jeg deg å bruke litt kroner på ordentlig slange, da kvaliteten på denne er ganske så vital for et godt oppsett. Jeg foreslår at du enten dropper fillporten, eller bruker den som en tømme-ventil i bunn av kassa. Tanken i topp vil fungere utmerket som fylle-enhet. Ang. loopet har det ikke så mye å si, og da jeg selv er opptatt av det estetiske råder jeg deg til å legge opp loopen på den måten som er mest hensiktsmessig for deg. Lykke til, rop ut hvis du skulle trenge noe hjelp!

Lenke til kommentar
Å fytti faen, dette BØR bli bra WheelMan! Med det kabinettet der ligger alle muligheter åpne. Fikk så sykt lyst å starte mitt eget prosjekt nå :mrgreen:

 

Så gjør det da, whats stoppin' you mah friend! :)

Ingenting, tankene er alt begynt å fly, og har i tillegg begynt så smått med å vurdere innkjøping av vannkjøling :blush:

 

Forhåpentligvis vil WheelMan ligge et skritt eller to foran meg slik at jeg kan ta lærdom av hans eventuelle feil :thumbup:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Arne er kewl :ermm:

Gleder meg til radiatorne kommer på plass! :D Ser så sykt ut!

Ja, Arne er en koslig kar :wee:, lå og snakka med han i hele natt :)

Rads kan ta litt tid, da de er.... ekstremt dyre :p. Men skal prøve og få de på plass før TG så du/dere evt kan sikle på de der.

 

Forhåpentligvis vil WheelMan ligge et skritt eller to foran meg slik at jeg kan ta lærdom av hans eventuelle feil :thumbup:

:huh:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
:D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...