Gå til innhold

Minitest: MSI GX600


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var et makkverk uten like. Ok, maskinen yter, men det er det? Hvis jeg hadde fått en slik maskin i posten etter å ha gledet meg lenge, ville jeg blitt kraftig skuffet. Ikke for å tråkke noen av de uheldige eierne på tærne, men dette er neppe en særlig god investering.

 

Takk for testen, men skjønner hvorfor det ble en minitest.. hehe.

Lenke til kommentar
Ved å trykke inn knappen overklokkes prosessoren i systemet med ca 20 %, fra 2,4 til 2,6 GHz. Nærmere bestemt er det FSB-frekvensen som økes fra 200 til 216 MHz QDR.

2,4 -> 2,6 GHz er bare 8,3% overklokking

200 -> 216 GHz er bare 8,0% overklokking

 

Ellers så synes jeg ikke prisen var spesielt bra heller. Husk at prisen på ca 11 000 kr er for en enklere modell. Legger man til 500 kr for å oppgradere prosessoren fra T7300 til T7700, ca 1000 kr for bedre oppløsning på skjermen, samt 1000 kr for å oppgradere fra DVD-brenner til blueray-leser så vil jeg estimere prisen på den testede modellen til ca 13 500 kr. Vel, det er ikke veldig dyrt i forhold til spesifikasjonene, men kanskje ikke spesielt billig heller.

 

Angående utseende må jeg bare si meg enig med resten i tråden: Den ser ikke pen ut.

Lenke til kommentar
Med unntak av turbo knappen, den var litt kul.

 

kul, men ubrukelig? Når har man bruk for å overklokke fra 2,4 til 2,6 Ghz? I spill er jo 2,4 kraftig overkill uansett spesielt med dette skjermkortet som uansett blir den begrensende faktor...

Kul som i nostalgisk :) Brukandes for en som ikke kan overklokke, men ganske ubrukelig for en som kan overklokke.. Ikke at laptoper er det mest tilrådlige å overklokke i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...